Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW představil Golf s dalším novým motorem. Má vyhnat TDI lidem z hlavy
12.8.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Na první pohled vypadá jen jako další verze už dobře známého, detaily ale odhalí, že znamená víc. Jeho úkolem je být něčím jako benzinovým TDI.
VW Golf dostal nový motor 1,5 TSI. To zní, jako byste právě vytáhli z koše lednové noviny, kdy se právě tohle stalo. A nebo rovnou ty loňské, neboť právě tehdy byl motor 1,5 TSI poprvé představen. Jenže realitou není ani jedno - toto je jen pár hodin stará zpráva a hovoří o nasazení pro Volkswagen velmi důležité novinky.
Je sice pravou, že Golf 1,5 TSI VW pár měsíců už prodává, jedná se ale o jeho 150koňovou verzi, která nahrazuje stejně výkonný motor 1,4 TSI. Ten se ale krom verze s též 150 koňmi nabízí i ve 125koňovém provedení a právě za něj zaskakuje dnešní novinka, motor 1,5 TSI s výkonem nanejvýš 96 kW (130 koní).
Zní to pořád nudně, jako slabší verze už známého motoru, nový agregát ale znamená víc. Je to ten, o kterém jsme nedávno mluvili jako o jasné budoucnosti VW a navzdory nižšími maximálnímu výkonu je citelně sofistikovanější než 150koňové provedení.
Jednak teprve u něj VW hovoří o nasazení turbodmychadla s proměnlivou geometrií lopatek (VTG). To je u dieselů něco běžného, u benzinů ale věc vyhrazená jen špičkovým supersportům. Nedávno jsme psali, že míří i do obyčejných aut a 1,5 TSI 130 je první motor, který ji má. VW říká, že „zapůsobí ještě tišším chodem a větším zátahem z nižších otáček, které zjednoduší efektivní jízdu na vyšší rychlostní stupně”. To při použití VTG dává smysl.
Druhou novinkou je, že motor dokáže pracovat též v Millerově cyklu a především je vybaven první verzí mikrohybridního systému, který má brzy zaplavit „koncernové” vozy. Motor tedy pracuje s lithio-iontovým akumulátorem s vyšší kapacitou, který dovoluje motor zcela vypínat i za jízdy. Pokud tedy například vyřadíte při jízdě z kopce, motor nepoběží na volnoběh, ale zcela se vypne. Protože v tu chvíli není k ničemu a o pohon všeho ostatního se postará posílená elektrická soustava.
Motor zatím zatím nemá po ruce elektrického kolegu schopného pomalého pohybu třeba v kolonách bez spuštění čtyřválce, ale je na toto rozšíření připraven. Co ovšem má, je schopnost jet na dva válce mezi 1 400 a 3 200 ot./min (pokud to situace, zejména nízká zátěž dovolí) - tento motor tedy umí být čtyřválcem, dvouválcem nebo také... „žádnoválcem”, i to je u Volkswagenu novinka.
Že všechny tyto funkce míří směrem k co nejnižší spotřebě, nemusíte váhat. VW konstatuje, že motor pracující s vysokou kompresí dosahuje znatelně vyšší efektivity, a tak nabídne výrazně nižší spotřebu. Automobilka dokonce nezastírá, že tato verze má oslovit zákazníky kupující motory TDI, neboť má nabídnout za nižší cenu srovnatelnou lačnost po palivu, lepší dynamiku a kultivovanější chod.
Čísla na papíře slibující oproti 1,4 TSI 125 pokles z 5,2 litru v kombinaci na 4,8 litru nezní zase tak zázračně. Je ale třeba dodat, že měřena jsou už podle nové metodiky, která vstoupí v platnost v září, a tak reálná změna bude větší než „jen” osmiprocentní. A hodnota spotřeby 4,0 litru na 100 km při mimoměstské jízdě už zní možná zajímavěji.
Dodejme, že motor nabízí mimo 96 kW (130 koní - při jakých otáčkách se nedozvíte, ani z prodejních materiálů) také 200 Nm v rozmezí od 1 400 ot./min do 4 000 ot./min. Dále už VW hovoří jen o zrychlení na stovku (9,1 sekundy), maximální rychlosti (210 km/h) a také ceně začínající na 23 725 Eur v případě pětidvéřového Golfu. To je jen o 625 Eur neboli asi 16 tisíc Kč méně než u výkonnější verze - s ohledem na další změny se dal čekat i menší rozdíl...
{
Motor 1,5 TSI Evo se teď dostal pod kapotu Golfu i s turbem s variabilní geometrií lopatek. Spolu s dalšími vylepšeními slibuje hlavně nízkou spotřebu
Takto se motor 1,5 TSI Evo představil pod kapotou Golfu ve své silnější a paradoxně primitivnější verzi se 150 koňmi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Záběry buldozeru odklízejícího elektrická auta odstavená na silnici během požárů v Kalifornii jsou výmluvným obrazem dnešní doby
před 9 hodinami - První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
včera - Slavná reklama Audi se skokanským můstkem fascinuje i 38 let po svém vzniku, pomocnému lanu navzdory
7.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Youtuber podrobil Teslu Cybertruck dalšímu drsnému testu odolnosti, v jednu chvíli se doslova rozpadla na kusy
před 2 hodinami - K mání je jasně nejlevnější BMW M3 s motorem 4,0 V8 a manuálem. Ani moc nejezdilo, tak kdo si troufne?
před 3 hodinami - Nový Mercedes SL nikdo nechce. Prodejně se mohutně propadá v Evropě i v USA, u nás se prodává jedno auto za měsíc
před 5 hodinami - Porsche faceliftovalo 911 i jako Carreru S a marně tápeme nad smyslem. Hybridu se vyhnulo, přesto jí vzalo výjimečnost a mohutně ji zdražilo
před 6 hodinami - Dodge má problém, jeho nové elektrické Chargery „umírají” v rukou majitelů hned pár kilometrů po převzetí u dealerů
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva