Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW představil Golf s dalším novým motorem. Má vyhnat TDI lidem z hlavy
12.8.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Na první pohled vypadá jen jako další verze už dobře známého, detaily ale odhalí, že znamená víc. Jeho úkolem je být něčím jako benzinovým TDI.
VW Golf dostal nový motor 1,5 TSI. To zní, jako byste právě vytáhli z koše lednové noviny, kdy se právě tohle stalo. A nebo rovnou ty loňské, neboť právě tehdy byl motor 1,5 TSI poprvé představen. Jenže realitou není ani jedno - toto je jen pár hodin stará zpráva a hovoří o nasazení pro Volkswagen velmi důležité novinky.
Je sice pravou, že Golf 1,5 TSI VW pár měsíců už prodává, jedná se ale o jeho 150koňovou verzi, která nahrazuje stejně výkonný motor 1,4 TSI. Ten se ale krom verze s též 150 koňmi nabízí i ve 125koňovém provedení a právě za něj zaskakuje dnešní novinka, motor 1,5 TSI s výkonem nanejvýš 96 kW (130 koní).
Zní to pořád nudně, jako slabší verze už známého motoru, nový agregát ale znamená víc. Je to ten, o kterém jsme nedávno mluvili jako o jasné budoucnosti VW a navzdory nižšími maximálnímu výkonu je citelně sofistikovanější než 150koňové provedení.
Jednak teprve u něj VW hovoří o nasazení turbodmychadla s proměnlivou geometrií lopatek (VTG). To je u dieselů něco běžného, u benzinů ale věc vyhrazená jen špičkovým supersportům. Nedávno jsme psali, že míří i do obyčejných aut a 1,5 TSI 130 je první motor, který ji má. VW říká, že „zapůsobí ještě tišším chodem a větším zátahem z nižších otáček, které zjednoduší efektivní jízdu na vyšší rychlostní stupně”. To při použití VTG dává smysl.
Druhou novinkou je, že motor dokáže pracovat též v Millerově cyklu a především je vybaven první verzí mikrohybridního systému, který má brzy zaplavit „koncernové” vozy. Motor tedy pracuje s lithio-iontovým akumulátorem s vyšší kapacitou, který dovoluje motor zcela vypínat i za jízdy. Pokud tedy například vyřadíte při jízdě z kopce, motor nepoběží na volnoběh, ale zcela se vypne. Protože v tu chvíli není k ničemu a o pohon všeho ostatního se postará posílená elektrická soustava.
Motor zatím zatím nemá po ruce elektrického kolegu schopného pomalého pohybu třeba v kolonách bez spuštění čtyřválce, ale je na toto rozšíření připraven. Co ovšem má, je schopnost jet na dva válce mezi 1 400 a 3 200 ot./min (pokud to situace, zejména nízká zátěž dovolí) - tento motor tedy umí být čtyřválcem, dvouválcem nebo také... „žádnoválcem”, i to je u Volkswagenu novinka.
Že všechny tyto funkce míří směrem k co nejnižší spotřebě, nemusíte váhat. VW konstatuje, že motor pracující s vysokou kompresí dosahuje znatelně vyšší efektivity, a tak nabídne výrazně nižší spotřebu. Automobilka dokonce nezastírá, že tato verze má oslovit zákazníky kupující motory TDI, neboť má nabídnout za nižší cenu srovnatelnou lačnost po palivu, lepší dynamiku a kultivovanější chod.
Čísla na papíře slibující oproti 1,4 TSI 125 pokles z 5,2 litru v kombinaci na 4,8 litru nezní zase tak zázračně. Je ale třeba dodat, že měřena jsou už podle nové metodiky, která vstoupí v platnost v září, a tak reálná změna bude větší než „jen” osmiprocentní. A hodnota spotřeby 4,0 litru na 100 km při mimoměstské jízdě už zní možná zajímavěji.
Dodejme, že motor nabízí mimo 96 kW (130 koní - při jakých otáčkách se nedozvíte, ani z prodejních materiálů) také 200 Nm v rozmezí od 1 400 ot./min do 4 000 ot./min. Dále už VW hovoří jen o zrychlení na stovku (9,1 sekundy), maximální rychlosti (210 km/h) a také ceně začínající na 23 725 Eur v případě pětidvéřového Golfu. To je jen o 625 Eur neboli asi 16 tisíc Kč méně než u výkonnější verze - s ohledem na další změny se dal čekat i menší rozdíl...









Motor 1,5 TSI Evo se teď dostal pod kapotu Golfu i s turbem s variabilní geometrií lopatek. Spolu s dalšími vylepšeními slibuje hlavně nízkou spotřebu
Takto se motor 1,5 TSI Evo představil pod kapotou Golfu ve své silnější a paradoxně primitivnější verzi se 150 koňmi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
20.4.2025Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 9 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 10 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
včeraLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
včeraRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 23:27 - rhinos
- Cyklistické vlákno 04.21. 22:25 - Kavis
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321