Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Polo GTI 2015: facelift snů přivál 1,8 TSI a manuál
18.9.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Faceliftované Polo GTI dostalo podle očekávání větší motor a manuální převodovku v základní výbavě. Na stovku teď akceleruje za 6,7 s.
Modernizované Polo konečně dostálo svým slibům, poněvadž Volkswagen nakonec opravdu splnil to, co naznačovaly dřívější dohady. Faceliftovanému topmodelu GTI, který se představí na autosalonu v Paříži, totiž nadělil manuální převodovku a nový motor o vyšším objemu. Ve Wolfsburgu se tedy vydali v tomto případě nejen proti všeobecnému proudu downsizingu, ale také vstříc všem řidičům, kteří mají nejraději co možná nejlepší spojení se svým vozem.
Pod přední kapotou se objevuje nový motor 1,8 TSI z řady EA 888 o výkonu 141 kW (192 koní) a s maximem točivého momentu 320 Nm, což ve srovnání s původní jednotkou 1,4 TSI Twincharger dopovanou turbodmychadlem a kompresorem znamená nárůst 12 koní a 70 Nm. Růst točivého momentu byl umožněn právě zástavbou manuálního šestikvaltu, který na rozdíl od předchozí sedmistupňové dvouspojky nemá omezené schopnosti. Všichni, kteří mají rádi DSG, budou muset v novém GTI připlácet.
Automobilka udává schopnost zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost za 6,7 sekundy a maximálku 236 km/h, avšak zatím nemáme páru o tom, s jakou převodovkou bylo takové dynamiky dosaženo. Víme však bezpečně, že jde o 0,2 s, respektive 8 km/h lepší výsledek než u předchůdce. Předpokládáme, že ostatní technická vylepšení adoptovalo Polo GTI od zbytku modernizované řady, a tak bude také tišší a o něco tužší. Rozhodně můžeme počítat se strmějším řízením a výkonnějšími brzdami, stejně tak i se zajímavější zvukovou kulisou.
Po stránce vzhledu bude GTI vzhledem k první sadě fotografií věrné tradici. Dostane tedy klasickou masku chladiče evokující včelí plástve, dále bude příznačné sportovními nárazníky i emblémy GTI za předními sedmnáctipalcovými koly, která dávají vzpomenout na poslední Golf GTI - ten nám Polo připomíná i červeným pruhem masky prostaženým do světlometů. Když už jsme zrovna u osvětlení, za příplatek nebude novinka ochuzena o plně LEDkové řešení. Na zádi se pak nachází také mohutná dvojitá koncovka výfuku. Jen připomeňme, že verze na fotografiích je třídveřová, ale pětidvířko nás jistě také nemine.
V kabině se také nedají čekat radikální změny, což v překladu znamená sportovní volant s plochým spodním segmentem (opět z Golfu), sportovní sedadla ozdobená typickými károvanými potahy a kontrastním prošitím nebo palubní deska s leskle černými dekory. Od běžných verzí Pola se zřejmě bude lišit i zdobnými pedály, koberečky a přístrojovým štítem. Při bedlivějším bádání odhalujeme na palubní desce sice tlačítko systému start-stop, ale také ovladač deaktivace stabilizačního systému a tajuplné tlačítko Sport. Pokud nám něco při těch narážkách na většího bratříčka stále vrtá hlavou, pak jistě možnost nabízet později i sportovnější variantu Performance. Nechme se překvapit...
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.
VW Polo GTI dostalo motor 1,8 TSI a DSG vyměnilo za manuální šestistupňovou převodovku ve standardu. DSG bude k mání za příplatek
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 11 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus