Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Polo Blue GT: sportovní šetřílek zná své finální specifikace i cenu
3.7.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pokud toužíte po kombinaci 140 koní a spotřeby hluboko pod pět litrů benzinu v balení sympatického mini, pak by Polo Blue GT mohlo být něco pro vás.
V posledních týdnech a měsících na sebe většinu „sportovní pozornosti” v případě Volkswagenu Polo strhává chystaný model R, ještě začátkem března ale pódium patřilo verzi Blue GT. Němci ji tehdy ukázali v Ženevě, ještě předtím jim k ní ale některé fotky a detaily předčasně unikly. Možná se jim tento způsob mediální prezentace vozu nezdál být dostatečně reprezentativní, a tak jej při příležitosti uvedení na trh tak trochu představili znovu. A protože jejich krok skýtá některé nové informace i snímky, dáme si to s nimi podruhé rádi i my.
Již známým specifikem Pola Blue GT je jeho vzhled. Na všech dosud uvolněných snímcích byl vůz příznačně modrý, ale předpokládáme, že k mání bude i v mnoha dalších barvách. Reálně jej tedy odlišuje především nový přední nárazník, do modra vyvedený štítek GT na přední masce a 17" litá kola se svébytným designem. Vzadu se opakuje podobné schéma, pod modrým označením GT se ale objevuje ještě celý znáček BlueMotion. Uvnitř je toho podobně málo - řidiči a spolujezdci jsou k dispozici sportovní sedadla a pouze tomu prvnímu jmenovanému pak věci jako sportovně střižený volant a zvláštní ukazatel na přístrojové desce, který ukazuje fungování systému odpojování válců.
Tím se dostáváme i k největší technické odlišnosti vozu - již známému motoru 1,4 TSI, který má standardně válce čtyři, dokáže ale fungovat také jen na dva. Jaké je to v praxi, to nevíme, na papíře to ale samozřejmě funguje. Agregát totiž disponuje výkonem až 103 kW (140 koní) a točivým momentem maximálně 250 Nm, přitom si v kombinovaném eurocyklu řekne u Pola Blue GT s šestistupňovou manuální převodovkou jen o 4,6 litru benzinu na 100 km. Pokud byste sáhli po sedmistupňovém DSG, bude vám v technickém průkazu svítit hodnota ještě o deci nižší.
Vůz přitom rozhodně není pomalý - akceleraci na stovku zvládá za 7,9 sekundy a rozjede se na 210 km/h. Je tady pochopitelné, že v podobném režimu jízdy vám odpojování válců nebude nic platné, ale pokud pojedete pomalu... No, chce to praktickou zkušenost.
Finální specifikace vozu byly zveřejněny v souvislosti s jeho uvedením na trh, které se zatím odehrálo jen v Německu. Za normálních okolností jsou pro nás tamní ceny bernou mincí, v tomto případě si ale troufnu předem tvrdit, že tomu tak nebude. Vůz totiž v Německu přijde v základní výbavě na 19 650 Eur, což v přepočtu dělá něco přes 500 tisíc Kč a s kurzem z minulého týdne i přes 520 tisíc. U nás přitom „celé” Polo GTI se 180 koňmi pořídíte od 409 900 Kč, Blue GT by se tedy s takovou cenovkou dalo prodat leda pár nadšencům a to není obvyklá strategie Volkswagenu.
Na dostupnost a ceny Blue GT v našich končinách si tedy ještě musíme počkat, zmíněné specifikace a přiložené fotografie ale jeho skutečné vlastnosti reflektují zcela přesně.





























Minimálně sympatické vzezření Blue GT upřít nelze. Atraktivitu zbytku zvažte sami
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva