Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Polo 2017: nová generace míří do Frankfurtu, o diesely ani GTI nepřijde
16.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německé mini půjde ve stopách Seatu Ibiza. Vydláždí i cestu nové Škodě Fabia, na rozdíl od ní bude i v podobě sportovního provedení GTI.
Nová generace Seatu Ibiza přišla na svět na přelomu ledna a února. Španělský hatchback je vůbec prvním koncernovým vozem, který je postaven na modulární platformě MQB-A0. Stejnou architekturu dostane také Škoda Fabia a samozřejmě i Volkswagen Polo. U tohoto modelu bychom přitom nový základ čekali nejdříve, nicméně koncern potřebuje Seat protlačit do černých čísel, a proto dostala Ibiza menší náskok.
Polo se poprvé ukáže v září na autosalonu ve Frankfurtu, přičemž technicky se od Ibizy lišit nebude. Pro pohon budou nabízeny přeplňovaný litrový tříválec, který bude naladěn na 95 a 115 koní, čtyřválec 1,5 TSI Evo se 130 a 150 koňmi a 1,6litrový turbodiesel produkující 80, 95 a 115 koní. Ten se zřejmě v Polu objeví naposledy, čtvrtá generace Fabie už by ho pak nemusela dostat vůbec.
Na rozdíl od španělského hatchbacku, který již nedorazí ve verzi Cupra, navíc nové Polo GTI znovu přijde. O jeho pohon se přitom postará přeplňovaný benzinový dvoulitr, jehož výkon by měl vzrůst na minimálně 200 koní. Ještě silnější „eRko“ však očekávat nemáme, stejně tak je mimo hru ryzí elektromobil a plug-in hybrid. Jistá forma hybridní technologie ovšem dorazit má.
S méně výkonnými pohonnými jednotkami (80 a 95 koní) bude spárován pětistupňový manuál, u zbytku nabídky lze čekat šestistupňovou převodovku. V některých případech bude možné připlatit za sedmistupňový automat, nikoliv však za pohon všech kol. Jeho implementace je sice platformou umožněna, nicméně dle vedení VW Group zájem o 4x4 v daném segmentu není vysoký.
Od motorového prostoru se můžeme přesunout k rozměrům, kde jistotou je nejspíše jen rozvor 2 564 milimetrů. Ve zbytku se ale Polo bude oproti Seatu Ibiza lišit s ohledem na odlišný design. Nicméně pouze o milimetry, očekávat lze tedy zachování zhruba 4,06metrové délky, 1,78metrové šířky a 1,44metrové výšky. Stejně jako Španěl pak i Němec dostane širší rozchod kol.
Vůči generaci postavené na platformě PQ25 lze tedy očekávat rovněž prostornější kabinu a také zavazadelník. Ten u španělského hatchbacku narostl na 355 litrů, u Volkswagenu Polo ale bude objem do značné míry určovat svažující se střešní linie a zešikmené zadní okno. Tyto prvky mají novince dodat dynamičtější vzhled, tak jako přepracované čelní partie.
S tím souvisí i nabídka pouze pětidveřové karoserie, byť britské zdroje zmiňují také návrat třídvířka. Ten byl ovšem popřen již dříve, zejména s ohledem na redukce nákladů u německé automobilky. Ze stejného důvodu je otázkou existence varianty CrossPolo, která by dostala pár ochranných plaatů a větší světlou výšku. Jelikož ovšem tímto směrem míří konkurence, Volkswagen nejspíše nebude v dané partě chybět.
Nový Volkswagen Polo se ukázal na neoficiální ilustraci. S výjimkou vzhledu přitom půjde po cestě...
...kterou předurčil nový Seat Ibiza
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
včera - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
včera - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva