VW Polo 2017 a Golf 2018: s čím přijdou nové generace bestsellerů?

Německá značka chystá zásadní modernizaci, která odstartuje již letos představením SUV T-Cross, jenž vede k příštímu Polu. Golf 8 pak předchází facelift.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Polo 2017 a Golf 2018: s čím přijdou nové generace bestsellerů?

5.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

VW Polo 2017 a Golf 2018: s čím přijdou nové generace bestsellerů?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Německá značka chystá zásadní modernizaci, která odstartuje již letos představením SUV T-Cross, jenž vede k příštímu Polu. Golf 8 pak předchází facelift.

Koncern Volkswagen Group před pár měsíci oznámil, že hodlá svým modelům dopřát pouze pětiletý pobyt na trhu, než je nahradí novými generacemi. Ve světle škrtů spojených s kauzou Dieselgate si ovšem nejsme jisti, zda tato strategie bude i nadále zachována. Protože nově známe další fakta spojená s budoucností značky, počítáme spíše se zápornou variantou. Oba dva nejprodávanější vozy značky nebudou nahrazeny novými variantami pouhých pět let po svém debutu, nýbrž o něco později.

Nejprve se budeme věnovat novému Volkswagenu Polo, který by měl zamířit do prodeje v roce 2017. Na jednu stranu je to už tři roky po faceliftu, nicméně dlouhých devět let od původního debutu páté generace. Jistý předvoj tohoto hatchbacku si ovšem budeme moci prohlédnout již letos, a to dokonce zakrátko. Na autosalonu v Ženevě se ukáže nová koncepční verze SUV T-Cross, která bude z Pola vycházet, načež použije i stejnou modulární platformu MQB A0.

Dr. Jochen Böhle, šéf vývojového oddělení kompaktních vozů, uvedl, že navzdory rozšíření rodiny o pár nových členů bude zmiňovaná architektura k dispozici pouze v jediném rozvoru. Ten počítá s 2 560 milimetry, stávající provedení tak překonává o 80 mm. Jejich většina má připadnout na navýšení prostoru pro cestující vzadu, nicméně lepší kapacitou budou oplývat i přední sedadla a také zavazadelník.

S tímto růstem přitom nebude spojeno pouze Polo (dorazit prý nemá jen v pětidveřové verzi, ale nakonec i jako třídvířko), ale také nové generace Audi A1, Seatu Ibiza a Škody Fabia. Böhle pak dodává, že dané rozhodnutí nebylo snadné, neboť „zde byly tlaky značek na jistou diferenciaci“. Nakonec se mu však ještě za pomoci dnes již odejivšího Dr. Ulricha Hackenberga povedlo jedinou platformu protlačit.

Koncern VW Group by díky tomuto kroku měl ušetřit miliony eur, pročež se dá počítat s tím, že obdobnou strategii nejspíše Němci zavedou také u platformy MQB A1, která podepírá Golf, Audi A3 nebo třeba Škodu Octavia. Tato architektura je aktuálně k dispozici v pěti variantách, což navyšuje náklady na výrobu i logistiku. Zatím však v tomto ohledu bylo potvrzena jen touha sdružit vozy se stejnými či podobnými rozměry do jedněch továren.

Tím se dostáváme k evropskému bestselleru, jenž se letos má dočkat modernizace. Zatím nebylo jisté, zda má jít o facelift či novou generaci, ale i toto tajemství bylo nově objasněno. Do Paříže nakonec skutečně dorazí jen lehčí update, který se ještě před závěrem roku dostane do prodeje. Na trhu ovšem dlouho nepobude, neboť na rok 2018 je skutečně naplánován příchod Volkswagenu Golf s pořadovým číslem osm.

Abychom přitom dokončili úvahu z úvodu článku, pak musíme zmínit, že novinka dorazí šest let od premiéry sedmé generace. Je tedy možné, že dieselový skandál původně naplánovanými strategiemi firmy skutečně otřásl, možná ale také žádné jiné nikdy neexistovaly. Tím ale dané téma můžeme považovat za probrané, věnovat se tedy nadále budeme již jen Golfu 8. Jeho design navržený Klausem Bischoffem byl již schválen šéfem značky Dr. Herbertem Diessem.

Dále víme, že oněch pět variant platformy MQB A1 bude zredukováno na dvě, přičemž první počítá s rozvorem 2 630 milimetrů a má podepírat třídvířko i pětidvířko, a to jak v benzinovém či dieselovém provedení, tak rovněž plug-in hybrid. Elektrická verze Volkswagenu Golf ovšem dostane specifickou verzi architektury zvanou MEB, jenž je určena právě „bezemisním“ modelům. Na pohled a zvenčí však bude tento model vypadat stejně jako zbytek nabídky.

Vůči modelům s konvenčním ústrojím se ovšem e-Golf poněkud zpozdí, dorazit by měl až v roce 2019. Volkswagen chce přitom v jeho případě odstranit rozdíl mezi virtuální realitou a skutečným světem. „Současný e-Golf má udávaný dojezd 190 km, ale ve skutečnosti je to 120 km,“ říká Böhle. Nová generace by však měla pokrýt 300 km, a to „opravdových 300 kilometrů“. Plug-in hybridům by ale měl zůstat dojezd 50 km, který je dostačující.

Kromě alternativních pohonů se nová generace německého bestselleru má zaměřit také na konektivitu, přičemž vůči stávajícímu provedení máme čekat masivní krok kupředu. V tomto ohledu ostatně již mnohé změny přinese facelift, který zredukuje počet tlačítek, jenž nahradí digitálními displeji. Zmiňovaný design pak má být poměrně revoluční, přestože jak jsme uvedli, stát za ním bude Bischoff, tedy designér, který u VW již „přežil“ tři šéfy.

Prostor pod kapotou je pak zatím otázkou, nicméně také v tomto případě je jistou nápovědou facelift Golfu, se kterým mají dorazit nové 1,5litrové agregáty v benzinovém i dieselovém provedení. V Paříži by ovšem mělo dojít pouze k jejich odhalení, na samotné zapojení do hry si budou muset ještě chvíli počkat. Značka totiž již uvedla, že sice plní nové emisní regule, nicméně jsou zároveň dražší na výrobu a proto s jejich příchodem nebude chvátat.


VW Polo 2017 a Golf 2018: s čím přijdou nové generace bestsellerů? - 1 - VW Polo 2016 novy render 01VW Polo 2017 a Golf 2018: s čím přijdou nové generace bestsellerů? - 2 - VW Polo 2016 novy render 02
Nová generace Volkswagenu Polo se již ukázala na neoficiálních ilustracích

VW Polo 2017 a Golf 2018: s čím přijdou nové generace bestsellerů? - 3 - VW Golf 2016 novy render
To samé platí v případě Golfu 8...

VW Polo 2017 a Golf 2018: s čím přijdou nové generace bestsellerů? - 4 - VW Golf VIII Theo Chin ilustrace 01VW Polo 2017 a Golf 2018: s čím přijdou nové generace bestsellerů? - 5 - VW Golf VIII Theo Chin ilustrace 02
...jemuž má předcházet facelift stávajícího provedení

Zdroj: Motoring poprvé a podruhé

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.