Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Polo 2016: nová generace shodí 70 kilo, vydláždí cestu k další Fabii
9.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové Polo se inspiruje Mercedesem A a dorazí také jako SUV či sedan. Vsadí na malé motory a více výbavy.
Současná, tedy pátá generace Volkswagenu Polo přišla na světlo světa v roce 2009. Pro letošek se pak dočkala výraznějšího faceliftu, se kterým svou životní kariéru bez větších změn dotáhne až do roku 2016. Poté by měl dorazit nástupce, který již bude stát na zkrácené platformě MQB. Očekává se přitom, že designový tým okolo Klause Bischoffa dodá novince ostřejší rysy, díky čemuž prý budeme mít tu čest s vizuálně vyspělejším vozem.
Nové Polo by proto mělo v rámci délky a šířky narůst jen nepatrně. Větší měrou se však protáhne rozvor, střecha bude plošší a čelní okno více zkosené. A zatímco pětidveřová verze zacílí hlavně na pasažéry a jejich zavazadla, třídvířko bude hrát na sportovní notu a svým tvarem se přiblíží kupátku. Měli bychom tedy doufat, že koncern Volkswagen přehodnotí svou politiku, na jejímž základě je na našem trhu k mání pouze praktičtější varianta.
Modelová řada se navíc do budoucna má rozšířit přibližně stejným způsobem, jako to Mercedes-Benz udělal s třídou A. Chystané CrossPolo se proto má stát plnohodnotnějším SUV, proto dostane vyšší světlou výšku, lepší sedadla, větší kola a rovněž do výšky nafouklejší karoserii. Mimo něj pak dorazí i sedan, který ale zřejmě nebude prodáván v Evropě, stejně jako jsou ve fázi zvažování kombík, kabriolet a Speedster.
Poslední dva zmíněné modely ale zřejmě nakonec nevzniknou kvůli příliš vysokým výrobním nákladům. Karosářské verze tak zřejmě nakonec budou „jen“ čtyři, mimo ně však bude na výběr také několik úrovní výbavy (Trendline, Comfortline a Highline prý budou zachovány) a dorazit má opět i úsporné provedení BlueMotion. To by navíc nepřišlo jen s dieselem, ale rovněž s benzinovým motorem.
Tím se dostáváme k motorovému prostoru, kde bude významnou roli hrát malý objem a přeplňování. Vsadit si tedy můžeme na zachování 1,4litrového tříválcového turbodieselu, stejně jako nebude chybět benzinový agregát 1,0 TSI. Pozoruhodné přitom je, že ani nová generace nemá opustit sportovní segment a dorazí ve verzích Polo GTI (1,8litrový čtyřválec) a Polo WRC (dvoulitr, 231 koní, 370 Nm).
Downsizingový trend by ovšem měl být kompenzován snížením hmotnosti, a to o nějakých 70 kilogramů. Volkswagen by zároveň měl i zapracovat na podvozku, kterému dodá kompaktnější zavěšení, zatímco o snížení těžiště se postarají kupříkladu odlehčená sedadla. Mimo to máme počítat s novými systémy v rámci bezpečnosti, kdy vylepšena bude ochrana posádky i chodců.
Očekávat tedy můžeme multikolizní brzdu, adaptivní tempomat s nouzovým brzděním, monitoring jízdy ve správném pruhu či třeba detekci dopravního značení. Standardem se pak stanou LEDky pro denní svícení, zatímco za příplatek bude možné sáhnout po parkovacím asistentu.
Na další podrobnosti je ale ještě příliš brzy, přeci jen rok 2016 rozhodně není za dveřmi. Sledovat vývoj nového Pola pro nás ale nebude zajímavé jen kvůli vozu samotnému. Tak, jako facelift aktuálního provedení napověděl leccos o nové generaci Škody Fabia, může jeho další iterace naznačit mnohé o jejím čtvrtém povedení, alespoň po technické stránce. Vzhledem k tomu, že Fabia III zatím nevyužívá platformy MQB, je navíc možné, že se „čísla čtyři” dočkáme dříve, třeba už za pět let. Konec konců, krácení životních cyklů není u koncernu VW nic zvláštního ani dnes a jeho nejvyšší šéf je přesvědčen o tom, že s těmi sedmiletými nejde dále žít. Tak uvidíme...
Chystané Polo se oproti stávajícímu provedení má zásadně změnit, k mání bude ve vícero variantách od hatchbacku přes sedan až po SUV
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
před 6 hodinami - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
před 7 hodinami - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
před 9 hodinami - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
před 10 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
dnes
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch