Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Polo 2016: nová generace shodí 70 kilo, vydláždí cestu k další Fabii
9.9.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové Polo se inspiruje Mercedesem A a dorazí také jako SUV či sedan. Vsadí na malé motory a více výbavy.
Současná, tedy pátá generace Volkswagenu Polo přišla na světlo světa v roce 2009. Pro letošek se pak dočkala výraznějšího faceliftu, se kterým svou životní kariéru bez větších změn dotáhne až do roku 2016. Poté by měl dorazit nástupce, který již bude stát na zkrácené platformě MQB. Očekává se přitom, že designový tým okolo Klause Bischoffa dodá novince ostřejší rysy, díky čemuž prý budeme mít tu čest s vizuálně vyspělejším vozem.
Nové Polo by proto mělo v rámci délky a šířky narůst jen nepatrně. Větší měrou se však protáhne rozvor, střecha bude plošší a čelní okno více zkosené. A zatímco pětidveřová verze zacílí hlavně na pasažéry a jejich zavazadla, třídvířko bude hrát na sportovní notu a svým tvarem se přiblíží kupátku. Měli bychom tedy doufat, že koncern Volkswagen přehodnotí svou politiku, na jejímž základě je na našem trhu k mání pouze praktičtější varianta.
Modelová řada se navíc do budoucna má rozšířit přibližně stejným způsobem, jako to Mercedes-Benz udělal s třídou A. Chystané CrossPolo se proto má stát plnohodnotnějším SUV, proto dostane vyšší světlou výšku, lepší sedadla, větší kola a rovněž do výšky nafouklejší karoserii. Mimo něj pak dorazí i sedan, který ale zřejmě nebude prodáván v Evropě, stejně jako jsou ve fázi zvažování kombík, kabriolet a Speedster.
Poslední dva zmíněné modely ale zřejmě nakonec nevzniknou kvůli příliš vysokým výrobním nákladům. Karosářské verze tak zřejmě nakonec budou „jen“ čtyři, mimo ně však bude na výběr také několik úrovní výbavy (Trendline, Comfortline a Highline prý budou zachovány) a dorazit má opět i úsporné provedení BlueMotion. To by navíc nepřišlo jen s dieselem, ale rovněž s benzinovým motorem.
Tím se dostáváme k motorovému prostoru, kde bude významnou roli hrát malý objem a přeplňování. Vsadit si tedy můžeme na zachování 1,4litrového tříválcového turbodieselu, stejně jako nebude chybět benzinový agregát 1,0 TSI. Pozoruhodné přitom je, že ani nová generace nemá opustit sportovní segment a dorazí ve verzích Polo GTI (1,8litrový čtyřválec) a Polo WRC (dvoulitr, 231 koní, 370 Nm).
Downsizingový trend by ovšem měl být kompenzován snížením hmotnosti, a to o nějakých 70 kilogramů. Volkswagen by zároveň měl i zapracovat na podvozku, kterému dodá kompaktnější zavěšení, zatímco o snížení těžiště se postarají kupříkladu odlehčená sedadla. Mimo to máme počítat s novými systémy v rámci bezpečnosti, kdy vylepšena bude ochrana posádky i chodců.
Očekávat tedy můžeme multikolizní brzdu, adaptivní tempomat s nouzovým brzděním, monitoring jízdy ve správném pruhu či třeba detekci dopravního značení. Standardem se pak stanou LEDky pro denní svícení, zatímco za příplatek bude možné sáhnout po parkovacím asistentu.
Na další podrobnosti je ale ještě příliš brzy, přeci jen rok 2016 rozhodně není za dveřmi. Sledovat vývoj nového Pola pro nás ale nebude zajímavé jen kvůli vozu samotnému. Tak, jako facelift aktuálního provedení napověděl leccos o nové generaci Škody Fabia, může jeho další iterace naznačit mnohé o jejím čtvrtém povedení, alespoň po technické stránce. Vzhledem k tomu, že Fabia III zatím nevyužívá platformy MQB, je navíc možné, že se „čísla čtyři” dočkáme dříve, třeba už za pět let. Konec konců, krácení životních cyklů není u koncernu VW nic zvláštního ani dnes a jeho nejvyšší šéf je přesvědčen o tom, že s těmi sedmiletými nejde dále žít. Tak uvidíme...
Chystané Polo se oproti stávajícímu provedení má zásadně změnit, k mání bude ve vícero variantách od hatchbacku přes sedan až po SUV
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejčtenější články
- Vzácná, mimořádně ošklivá Alfa Romeo s asi nejpodivněji řešeným kufrem je k mání dodnes nová, vzniklo jí jen 1 036 kusů
2.1.2025 - Ani šéf Hondy nedokázal novinářům vysvětlit, proč by se jím řízená firma měla spojit s Nissanem
2.1.2025 - Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025 - Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva