VW pokračuje v osekávání nákladů, hrana zvoní i Beetlu, Sciroccu a části Golfů

VW chce snižovat náklady zužováním nabídky, a tak některé zajímavé modely nedostanou nástupce. Ztrátový Phaeton se přitom na nástupce těší.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW pokračuje v osekávání nákladů, hrana zvoní i Beetlu, Sciroccu a části Golfů

26.3.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

VW pokračuje v osekávání nákladů, hrana zvoní i Beetlu, Sciroccu a části Golfů

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

VW chce snižovat náklady zužováním nabídky, a tak některé zajímavé modely nedostanou nástupce. Ztrátový Phaeton se přitom na nástupce těší.

Automobilka Volkswagen dál přemýšlí, kde by ušetřila a budou padat hlavy. Jenže nikoliv zaměstnanců, nýbrž aut - současná velmi široká nabídka přijde o některé modely. Zcela v racionálním duchu to budou ty nejméně prodávané, ale zároveň také jedny z nejzajímavějších, které Volkswagen nabízí.

Nemějte strach, Golf GTI stále zůstává blízko vrcholu nabídky tohoto modelu. Z nabídky však zmizí údajně Beetle, jehož prodeje klesají - vloni o 22 % oproti roku 2013 na 94 214 kusů. Současná generace ještě dožije, nástupce ale pravděpodobně nedostane, třebaže je po všech stránkách lepší než New Beetle, představený v roce 1997. Ten ale měl paradoxně u zákazníků mnohem větší úspěch.

Není to nicméně jen Beetle, nad nímž visí Damoklův meč. Podle dostupných zpráv jsou všechny třídveřové verze pod mikroskopem, podobně jako třídveřové Polo, jehož konec je téměř jistý, a také Eos, v jehož případě bylo o konci rozhodnuto už dříve. Také údajně není jistá ani budoucnost kupé Scirocco. A třídveřový Golf už údajně neměl existovat ani v sedmé generaci, ale pro zájem o ostré verze R a GTI zůstal - běžných Golfů se třídveřových prodá asi 5 % ze všech, u ostrých variant to ale je 14 %.

Jen konec výroby třídveřového Pola údajně Volkswagenu ušetří miliardu Eur, tedy asi 27,4 miliardy korun, a to je pouze trochu odlišná varianta pětidveřového auta, tedy náklady na její výrobu musí být nižší, než v případě Eosu, Beetlu nebo Scirocca, které jsou modely po karosářské stránce zcela unikátními. Jejich koncem by tak automobilka ušetřila jistě o dost více.

Také by ale ztratila všechny ty fanoušky, pro které je důležité se trochu odlišovat; stala by se ještě nudnější značkou než teď je a žádný moderní web po vzoru toho amerického na takovém faktu nic nezmění, protože nebude mít čím ho naplnit kromě hatchbacků, sedanů a kombíků, které mají pět dveří, i když si říkají kupé, a pod kapotou je v nejlepším případě nafouknutý čtyřválec.

Všimněme si ale jedné zarážející věci. Volkswagen hovoří o konci modelu Beetle, kterého prodal v roce 2014 přes 94 tisíc kusů. Ovšem, je to velký pokles oproti roku 2013, ale stále to je průměrně skoro 11 prodaných aut každou hodinu včetně nocí, svátků a podobně. Oproti tomu se dočítáme, že Phaeton je prodejní fiasko a na každém prodaném autě VW tratí tolik peněz, za kolik si člověk koupí slušně vybaveného Beetle, ale přesto dostane nástupce.

Volkswagen si přitom musí být vědom, že přestože s novým Phaetonem přijde v době, kdy bude stávající třída S mít již pět let na trhu za sebou, nikdy tak velkých prodejů nedosáhne, protože to je pořád Volkswagen a ne Mercedes. Zachování menších a zajímavějších modelů v nabídce by jistě bylo zajímavější pro desetitisíce potenciálních zákazníků třídvířek a nakonec by i více korespondovalo s tím, čím VW chce alespoň podle svého jména být - Volks Wagenem...


VW pokračuje v osekávání nákladů, hrana zvoní i Beetlu, Sciroccu a části Golfů - 1 - Test VW Beetle GSR 2014 31VW pokračuje v osekávání nákladů, hrana zvoní i Beetlu, Sciroccu a části Golfů - 2 - Test VW Beetle GSR 2014 33VW pokračuje v osekávání nákladů, hrana zvoní i Beetlu, Sciroccu a části Golfů - 3 - Test VW Beetle GSR 2014 34VW pokračuje v osekávání nákladů, hrana zvoní i Beetlu, Sciroccu a části Golfů - 4 - Test VW Beetle GSR 2014 37VW pokračuje v osekávání nákladů, hrana zvoní i Beetlu, Sciroccu a části Golfů - 5 - Test VW Beetle GSR 2014 42VW pokračuje v osekávání nákladů, hrana zvoní i Beetlu, Sciroccu a části Golfů - 6 - Test VW Beetle GSR 2014 43VW pokračuje v osekávání nákladů, hrana zvoní i Beetlu, Sciroccu a části Golfů - 7 - Test VW Beetle GSR 2014 46VW pokračuje v osekávání nákladů, hrana zvoní i Beetlu, Sciroccu a části Golfů - 8 - Test VW Beetle GSR 2014 47VW pokračuje v osekávání nákladů, hrana zvoní i Beetlu, Sciroccu a části Golfů - 9 - Test VW Beetle GSR 2014 48VW pokračuje v osekávání nákladů, hrana zvoní i Beetlu, Sciroccu a části Golfů - 10 - Test VW Beetle GSR 2014 52VW pokračuje v osekávání nákladů, hrana zvoní i Beetlu, Sciroccu a části Golfů - 11 - Test VW Beetle GSR 2014 53VW pokračuje v osekávání nákladů, hrana zvoní i Beetlu, Sciroccu a části Golfů - 12 - Test VW Beetle GSR 2014 54VW pokračuje v osekávání nákladů, hrana zvoní i Beetlu, Sciroccu a části Golfů - 13 - Test VW Beetle GSR 2014 55VW pokračuje v osekávání nákladů, hrana zvoní i Beetlu, Sciroccu a části Golfů - 14 - Test VW Beetle GSR 2014 56VW pokračuje v osekávání nákladů, hrana zvoní i Beetlu, Sciroccu a části Golfů - 15 - Test VW Beetle GSR 2014 57
VW Beetle se dost možná nedočká nástupce

Zdroj: Motoring

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.