Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW po odkladu začíná vyrábět elektrického nástupce Passatu, s úspěchem nemůže počítat snad ani ve snu
23.8.2023 | Petr Prokopec
Volkswagen Passat vládne své třídě i poté, co z jeho nabídky vypadl sedan a na trhu ve své osmé generaci pouze dožívá. I když je stále dražší, pořád nabízí nepřekonatelnou praktičnost. Čím mu chce konkurovat elektrický ID.7?
Za prvních sedm měsíců letošního roku si Volkswagen Passat převzalo 39 458 zákazníků. To je docela působivý výsledek, uvážíme-li, že stále současné provedení B8 debutovalo již v roce 2015. O žádného mladíka se tedy nejedná, Němci navíc sedan již poslali na věčnost a objednávat lze tedy pouze kombi. Přesto je Passat lídrem v mainstreamové střední třídě. Jeho nejbližším soupeřem je s 26 583 registracemi Škoda Superb, na třetí příčce pak figuruje spřízněný model Arteon (12 673 ks). Koncern VW tak v daném segmentu opanoval kompletní pódium, i když Arteon sám považuje za propadák, který skončí bez nástupce.
Němce však zjevně pálí dobré bydlo. I když díky spalovacím vozům dosáhly svého času světového prvenství, po dieselovém skandálu tlačí na elektrifikaci jako smyslů zbavení. Nový Passat tak již v méně praktickém hávu nedorazí, místo toho jej má zastoupit elektrický model ID.7. S ním je spojen posun v rámci délky (na 4 961 mm) i rozvoru (2 966 mm), cestující tak čeká zcela jiná úroveň vnitřního prostoru. A vlastně i komfortu, pro automobilku se totiž jedná o jednu z novodobých vlajkových lodí.
V souvislosti s tím je ovšem třeba se ptát na cenu. Když totiž Passat B8 přišel před osmi lety na trh, potřebovali jste na jeho pořízení 638 900 Kč. Aktuálně si nicméně bez milionu korun neškrtnete, přičemž fakt, že k mání je pouze kombi, na celé věci nic nemění. I kdyby sedan stále figuroval v nabídce, jeho cena by maximálně byla o nějakých 50 000 Kč nižší. Stále by se tak jednalo o sumu vyšší o více jak 300 tisíc korun oproti nástupu. Ve srovnání s chystaným ID.7 však dozajista půjde o láci.
Níže postavené modely ID.4 a ID.5 totiž začínají na 1 390 900 Kč, respektive na 1 479 900 Kč. Za méně než 1,6 milionu korun tedy novinka k mání rozhodně nebude, spíše se dá předpokládat, že jakkoli použitelné provedení s lepším paketem baterií, vyšším výkonem a úrovní výbavy přijde nejméně na 2 miliony korun. To vážně nenaznačuje velké šance na úspěch, zvláště když si uvědomíme, jak nekonečným univerzálem takový Passat Variant 2,0 TDI je. Vyrovnat jeho možnosti s elektrickým pohonem je absolutně nemožné.
Na zázraky nevěříme, takže prodejní úspěch opravdu nečekáme. Je tomu tak i proto, že ID.7 stejně jako zbytek rodiny stojí na platformě MEB, která byla v podstatě zastaralá již v roce 2019, kdy s ní automobilka přišla. Přesto to VW chce zkusit, a tak - i když prodej ID.7 oficiálně odstartuje na podzim - automobilka po menším odkladu zahájila ve své továrně v Emdenu výrobu prvních předprodukčních exemplářů. Na ty produkční dojde v řádu týdnů.
Němci se pochlubili startem výroby předprodukčních exemplářů ID.7, elektrického nástupce modelu Passat. Foto: Volkswagen
Nástupce Passatu by měl být k mání od podzimu. Ovšem za cenu, kterou si bude moci dovolit jen málokdo, a s parametry, které ze zákazníků Passatu neposlouží skoro nikomu. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
před 9 hodinami - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
před 10 hodinami - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva