Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW po odkladu začíná vyrábět elektrického nástupce Passatu, s úspěchem nemůže počítat snad ani ve snu
23.8.2023 | Petr Prokopec
Volkswagen Passat vládne své třídě i poté, co z jeho nabídky vypadl sedan a na trhu ve své osmé generaci pouze dožívá. I když je stále dražší, pořád nabízí nepřekonatelnou praktičnost. Čím mu chce konkurovat elektrický ID.7?
Za prvních sedm měsíců letošního roku si Volkswagen Passat převzalo 39 458 zákazníků. To je docela působivý výsledek, uvážíme-li, že stále současné provedení B8 debutovalo již v roce 2015. O žádného mladíka se tedy nejedná, Němci navíc sedan již poslali na věčnost a objednávat lze tedy pouze kombi. Přesto je Passat lídrem v mainstreamové střední třídě. Jeho nejbližším soupeřem je s 26 583 registracemi Škoda Superb, na třetí příčce pak figuruje spřízněný model Arteon (12 673 ks). Koncern VW tak v daném segmentu opanoval kompletní pódium, i když Arteon sám považuje za propadák, který skončí bez nástupce.
Němce však zjevně pálí dobré bydlo. I když díky spalovacím vozům dosáhly svého času světového prvenství, po dieselovém skandálu tlačí na elektrifikaci jako smyslů zbavení. Nový Passat tak již v méně praktickém hávu nedorazí, místo toho jej má zastoupit elektrický model ID.7. S ním je spojen posun v rámci délky (na 4 961 mm) i rozvoru (2 966 mm), cestující tak čeká zcela jiná úroveň vnitřního prostoru. A vlastně i komfortu, pro automobilku se totiž jedná o jednu z novodobých vlajkových lodí.
V souvislosti s tím je ovšem třeba se ptát na cenu. Když totiž Passat B8 přišel před osmi lety na trh, potřebovali jste na jeho pořízení 638 900 Kč. Aktuálně si nicméně bez milionu korun neškrtnete, přičemž fakt, že k mání je pouze kombi, na celé věci nic nemění. I kdyby sedan stále figuroval v nabídce, jeho cena by maximálně byla o nějakých 50 000 Kč nižší. Stále by se tak jednalo o sumu vyšší o více jak 300 tisíc korun oproti nástupu. Ve srovnání s chystaným ID.7 však dozajista půjde o láci.
Níže postavené modely ID.4 a ID.5 totiž začínají na 1 390 900 Kč, respektive na 1 479 900 Kč. Za méně než 1,6 milionu korun tedy novinka k mání rozhodně nebude, spíše se dá předpokládat, že jakkoli použitelné provedení s lepším paketem baterií, vyšším výkonem a úrovní výbavy přijde nejméně na 2 miliony korun. To vážně nenaznačuje velké šance na úspěch, zvláště když si uvědomíme, jak nekonečným univerzálem takový Passat Variant 2,0 TDI je. Vyrovnat jeho možnosti s elektrickým pohonem je absolutně nemožné.
Na zázraky nevěříme, takže prodejní úspěch opravdu nečekáme. Je tomu tak i proto, že ID.7 stejně jako zbytek rodiny stojí na platformě MEB, která byla v podstatě zastaralá již v roce 2019, kdy s ní automobilka přišla. Přesto to VW chce zkusit, a tak - i když prodej ID.7 oficiálně odstartuje na podzim - automobilka po menším odkladu zahájila ve své továrně v Emdenu výrobu prvních předprodukčních exemplářů. Na ty produkční dojde v řádu týdnů.

Němci se pochlubili startem výroby předprodukčních exemplářů ID.7, elektrického nástupce modelu Passat. Foto: Volkswagen
Nástupce Passatu by měl být k mání od podzimu. Ovšem za cenu, kterou si bude moci dovolit jen málokdo, a s parametry, které ze zákazníků Passatu neposlouží skoro nikomu. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Kia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
včeraNové BMW M5 kombi dostalo ostudně nakopáno od 6 let starého soka druhé bavorské značky, svůj výkon zabilo absurdní hmotností
14.4.2025Nejnadějnější nováček letošní Formule 1 přelstil italské zákony, svůj víc jak 600koňový Mercedes může řídit okamžitě
13.4.2025
Nejnovější články
Rusové ukázali nové monstrum na rozhánění demonstrantů. Říká si Stěna a funguje stejně brutálně jako vypadá
před hodinouJaponské automobilky ukázaly, jak udrží při životě spalovací motory i v době, kdy se všechno spiklo proti nim
před 3 hodinamiNěkdo ukradl 900 nových motorů z továrny Kie, firmě trvalo 5 let, než si toho všimla
před 5 hodinamiTohle by mohlo být hezké čínské auto, je to ale bohužel nové Audi A6 sedan i se svou lacinou plastovou kabinou
před 6 hodinamiNepoučitelní: Ford letos zabije Focus ST, ale slibuje, že modely ST a RS se vrátí s tím nejnevhodnějším možným pohonem
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 04.16. 14:52 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.16. 13:46 - abgx1
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 04.16. 12:24 - M.Z.
- Onboard videa 04.15. 20:06 - řidičBOB
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 04.15. 19:17 - Snowman000
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.14. 19:00 - Truck Daškam
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.13. 19:23 - Vrooom
- Politický koutek 04.13. 11:16 - Zajda