Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Passat GTE má české ceny, své hybridní koně lacino nedává
15.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sedan i kombi dostaly do vínku přeplňovanou jedna-čtyřku, elektromotor, lithium-iontové baterie a bohatou výbavu. Vůči Golfu GTE jsou výhodnější.
Před necelým měsícem české zastoupení Volkswagenu oznámilo, že nový Golf GTE je konečně možné objednávat také na tuzemském trhu. Je však otázkou, zda cena hatchbacku vůbec někoho zvládne zlákat do showroomů. Za hybridní ústrojí si totiž značka účtuje 1 009 900 Kč, tedy opravdu nemalou sumu na vůz, který toho kupříkladu do zavazadlového prostoru pobere méně než taková Octavia a nenabídne zdaleka tolik dynamiky než 300koňový Golf R. Pravda, pyšní se sice 1,5litrovou spotřebou, ta však více než zavání pouze laboratorními podmínkami, nikoliv skutečným světem.
Nyní Volkswagen ve své expanzi dražších produktů pokračuje, neboť k dispozici je také Passat GTE, a to v obou karosářských variantách. Jejich ceny jsou o něco lákavější než u menšího hatchbacku, i když za sedan dáte minimálně 1 149 900 Kč a za kombi Variant pak o dvacet tisíc korun více. I v těchto případech se tak pod milion dostanete pouze jako firma s nárokem na odpočet DPH, nicméně vůči Golfu GTE již máte tu čest s větší praktičností za ne o tolik vyšší cenu. A také dostanete o něco výkonnější pohonné ústrojí.
Nový Passat GTE je sice nadále poháněn 1,4litrovým benzinovým čtyřválcem TSI, jeho výkon však vůči menšímu modelu narostl ze 150 na 156 koní. Zlepšen byl ovšem rovněž potenciál elektromotoru, který nyní dává 115 koní namísto 102. Celkově tak soustava produkuje 218 koní a 400 Nm, což sedanu stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 7,4 sekundy. Je tak o dvě desetiny rychlejší než Golf GTE či kombi Passat Variant GTE.
V případě spotřeby však již počítejte s lehčím zhoršením vůči hatchbacku, dle norem si hybridní Passat řekne o 1,6 až 1,7 litru na sto kilometrů. I tentokráte se ale bavíme o nereálné žíznivosti, realita bude s ohledem na velikost a hmotnost vozu výrazně vyšší. Zhruba 50 km na jedno nabití baterií o kapacitě 12,2 až 12,9 kWh by vůz ujet mohl, s opětovnou plnou kapacitou pak může při běžném napětí počítat za více než 4 hodiny.
Zmínit již můžeme jen standardní výbavu, která zahrnuje kupříkladu asistenční systém Front Assist s funkcí nouzového brzdění City, adaptivní tempomat ACC (do 160 km/h), třízónovou automatickou klimatizaci Climatronic, audio systém Composition Media nebo bezklíčový přístupový systém Keyless Access. Nechybí ani čalounění v kombinaci kůže a Alcantary, vyhřívání předních sedadel a paket Ambiente.
Dále jsou tu pak přední a zadní LEDky, zadní parkovací kamera nebo multifunkční volant s pádly řazení. Více se dozvíte v aktualizovaném konfigurátoru, který v případě sedanu i kombíku začíná na polovičních cenách.
Passat GTE je již možné objednávat také na českém trhu. Pod milion korun jej ovšem nepořídíte
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 56 minutami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 2 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 3 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva