Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Passat GTE má české ceny, své hybridní koně lacino nedává
15.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sedan i kombi dostaly do vínku přeplňovanou jedna-čtyřku, elektromotor, lithium-iontové baterie a bohatou výbavu. Vůči Golfu GTE jsou výhodnější.
Před necelým měsícem české zastoupení Volkswagenu oznámilo, že nový Golf GTE je konečně možné objednávat také na tuzemském trhu. Je však otázkou, zda cena hatchbacku vůbec někoho zvládne zlákat do showroomů. Za hybridní ústrojí si totiž značka účtuje 1 009 900 Kč, tedy opravdu nemalou sumu na vůz, který toho kupříkladu do zavazadlového prostoru pobere méně než taková Octavia a nenabídne zdaleka tolik dynamiky než 300koňový Golf R. Pravda, pyšní se sice 1,5litrovou spotřebou, ta však více než zavání pouze laboratorními podmínkami, nikoliv skutečným světem.
Nyní Volkswagen ve své expanzi dražších produktů pokračuje, neboť k dispozici je také Passat GTE, a to v obou karosářských variantách. Jejich ceny jsou o něco lákavější než u menšího hatchbacku, i když za sedan dáte minimálně 1 149 900 Kč a za kombi Variant pak o dvacet tisíc korun více. I v těchto případech se tak pod milion dostanete pouze jako firma s nárokem na odpočet DPH, nicméně vůči Golfu GTE již máte tu čest s větší praktičností za ne o tolik vyšší cenu. A také dostanete o něco výkonnější pohonné ústrojí.
Nový Passat GTE je sice nadále poháněn 1,4litrovým benzinovým čtyřválcem TSI, jeho výkon však vůči menšímu modelu narostl ze 150 na 156 koní. Zlepšen byl ovšem rovněž potenciál elektromotoru, který nyní dává 115 koní namísto 102. Celkově tak soustava produkuje 218 koní a 400 Nm, což sedanu stačí ke zrychlení z klidu na stovku za 7,4 sekundy. Je tak o dvě desetiny rychlejší než Golf GTE či kombi Passat Variant GTE.
V případě spotřeby však již počítejte s lehčím zhoršením vůči hatchbacku, dle norem si hybridní Passat řekne o 1,6 až 1,7 litru na sto kilometrů. I tentokráte se ale bavíme o nereálné žíznivosti, realita bude s ohledem na velikost a hmotnost vozu výrazně vyšší. Zhruba 50 km na jedno nabití baterií o kapacitě 12,2 až 12,9 kWh by vůz ujet mohl, s opětovnou plnou kapacitou pak může při běžném napětí počítat za více než 4 hodiny.
Zmínit již můžeme jen standardní výbavu, která zahrnuje kupříkladu asistenční systém Front Assist s funkcí nouzového brzdění City, adaptivní tempomat ACC (do 160 km/h), třízónovou automatickou klimatizaci Climatronic, audio systém Composition Media nebo bezklíčový přístupový systém Keyless Access. Nechybí ani čalounění v kombinaci kůže a Alcantary, vyhřívání předních sedadel a paket Ambiente.
Dále jsou tu pak přední a zadní LEDky, zadní parkovací kamera nebo multifunkční volant s pádly řazení. Více se dozvíte v aktualizovaném konfigurátoru, který v případě sedanu i kombíku začíná na polovičních cenách.








































Passat GTE je již možné objednávat také na českém trhu. Pod milion korun jej ovšem nepořídíte
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejnovější články
Škoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
před 11 hodinamiOstré Audi zabavené zločinci ukazuje, jak nenápadné superauto to může být, „anonymní” specifikace je v dražbě
včeraRuský trh s novými auty se po výrazném růstu propadá. Hlavní důvod říká hodně o dnešní geopolitické situaci
včeraToyota odhalila svérázný luxusní kombík. S líbivou cenou míří přímo proti nejprodávanějšímu kombi světa
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva