Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Passat GTE 2015: hybridní GTI má 218 k, spotřebu mu nevěřte
28.9.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Volkswagen nasadil techniku Golfu GTE i pod kapotu Passatu. Výkon soustavy navýšil, se spotřebovou přetvářkou ale nepřestal.
Nový Passat v tuto chvíli už není tou nejžhavější novinkou, však Volkswagen jej s velkou pompou odhalil světu už v červenci a v tuto chvíli je vůz k mání i v České republice. Jenže formálně se stále jedná o premiéru letošního pařížského autosalonu, a tak si Němci museli nechat odhalení nějaké té „passatí” novinky až do Francie. Mohli jsme spekulovat, co to bude, teď už to víme - až v Paříži automobilka plně odhalí hybridní verzi vozu, kterou bude možné dobíjet i ze zásuvky.
Že se Passat této varianty dočká, jsme věděli už dříve, a tak rozhodnutí odprezentovat poblíž Seiny právě toto provedení není zrovna překvapivý krok. Bez ohledu na to jde ale o zajímavé auto, a tak se na něj pojďme podívat podrobněji.
Znalce produktů koncernu VW nepřekvapí, že vůz nese označení GTE, které automobilka použila už u podobně laděného Golfu. Chce tím zjevně naznačit, že její hybridy nejsou jen pojízdnými spásami planety, ale že s nimi bude i trochu legrace, jako ve Volkswagenech nesoucích označení GTI. Jenže každá legrace něco stojí - u Golfu GTE je to oproti GTI plných 200 tisíc korun, u Passatu - aniž bychom chtěli předbíhat - cenu zatím neznáme, očekávat lze ale podobný rozdíl oproti variantě vybavené dvoulitrovým benzinovým turbem.
Pustíme-li se do toho známého, můžeme začít vzhledem, který je u GTE specifický. Oproti dosud odhaleným verzím Passatu se odlišuje hlavně nově střiženým předním nárazníkem s denními LEDkami ve tvaru C (Škoda-styl?), modrými prvky na masce chladiče, nápisy GTE a novými litými koly.
Podobné novinky dostal interiér, který je nasvícen modrým ambientním světlem, specifickou grafikou palubních přístrojů sledující možnosti hybridního systému. Ta dokáže - pokud si připlatíte za navigaci - zobrazit i dojezd na plánované trase podle její náročnosti s ohledem na převýšení a další vyzpytatelné faktory. Dále tu máme volant s modrým obšitím, obložení a čalounění se stejně zbavenými prvky a nebo novým voličem jízdních režimů, které si popíšeme za chvíli. A pochopitelně, také uvnitř najdeme pár nápisů GTE.
Tou podstatnou novinkou je ale pochopitelně pohonná jednotka odvozená od té, kterou najdeme ve stejně pojmenovaném Golfu. Základem je nově naladěný spalovací motor 1,4 TSI s výkonem až 115 kW (156 koní), doplněný o elektromotor podávající nejvýše 85 kW (115 koní). Oba motory dohromady poskládají nejvýše 160 kW (218 koní výkonu) a postarají se o solidní dynamiku - akceleraci na stovku za rovných 8 sekund a maximální rychlost „více než 220 km/h”.
Takhle rychle ale bude Passat GTE upalovat jen pokud na voliči jízdních režimů zvolíte možnost GTE. Alternativy E-Mode (čistě elektrický pohon), Hybrid (normální režim) či Battery Charge (dobíjení akumulátoru a tedy minimální zatížení elektromotoru, maximální spalovacího motoru) se pochopitelné postarají o trochu jiné, dynamicky nepochybně skromnější představení.
Jestliže vám dynamika Passatu GTE nepřijde úchvatná, nedivíme se, vůz chce ale fascinovat jejím spojením se spotřebou paliva. VW avizuje hodnotu kombinovaného apetitu pod 2 litry benzinu na 100 km alias emise 45 g CO2/km. To je pochopitelně nesmysl, známý ampérovský vtip popřený už i samotnými Němci. Vychází z toho, že před jízdou plně dobijete akumulátory o kapacitě 9,9 kWh (o 1,2 kWh více než u Golfu) a dobitou elektřinu považujete za boží dar. Pak vůz dokáže ujet „zadarmo” až 50 km rychlostí do 130 km/h, druhých 50 km už si zaplatíte.
Skutečnou spotřebu vozu tedy lépe odhaluje udávaný dojezd okolo 1 000 km na plnou nádrž o objemu 50 litrů benzinu - pokud odečteme čistě elektrických 50 km, pak tu máme 950 km na 50 litrů paliva, to by znamenalo kombinovaný apetit 5,2 litru benzinu na 100 km. Jako optimističtější, poněkud modro-zlatou verzi pozdější reality lze takovou hodnotu akceptovat.
Abyste si mohli dobře užívat elektrických možností Passatu GTE, bude jej třeba nejprve doma dobít. To má s pomocí standardní zásuvky trvat 4 hodiny a 15 minut, s rychlodobíječkou od VW za přítomnosti dostatečného elektrického výkonu pak 2 hodiny a 30 minut. To už jsou rovněž realističtější údaje.
Jak jsme již zmínili, Passat GTE bude formálně novinkou blížícího se pařížského autosalonu, fakticky se ale dostane do prodeje později - až v druhé polovině příštího roku, a to jako sedan i kombík. Blíže tomuto termínu pak budeme znát i přesnější parametry včetně ceny, spotřebu „pod 2 litry a 100 km” si ale VW do té doby jistě nerozmyslí.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.
VW Passat GTE je zajímavou alternativou, podle známých parametrů ale nemá velkou šanci stát se něčím více než opravdu pouze alternativou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025 - Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025 - Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025 - VW bude muset přežít rok 2025 téměř bez jediného nového modelu, jen v Evropě může přijít až o statisíce prodejů
3.1.2025 - Technici Bugatti odhalili, jak moc se nový Tourbillon liší od Chironu. Prakticky všechno je jinak, byl to pro ně dar i prokletí
3.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 10:38 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus