Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Passat GTE 2015: hybridní GTI má 218 k, spotřebu mu nevěřte
28.9.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Volkswagen nasadil techniku Golfu GTE i pod kapotu Passatu. Výkon soustavy navýšil, se spotřebovou přetvářkou ale nepřestal.
Nový Passat v tuto chvíli už není tou nejžhavější novinkou, však Volkswagen jej s velkou pompou odhalil světu už v červenci a v tuto chvíli je vůz k mání i v České republice. Jenže formálně se stále jedná o premiéru letošního pařížského autosalonu, a tak si Němci museli nechat odhalení nějaké té „passatí” novinky až do Francie. Mohli jsme spekulovat, co to bude, teď už to víme - až v Paříži automobilka plně odhalí hybridní verzi vozu, kterou bude možné dobíjet i ze zásuvky.
Že se Passat této varianty dočká, jsme věděli už dříve, a tak rozhodnutí odprezentovat poblíž Seiny právě toto provedení není zrovna překvapivý krok. Bez ohledu na to jde ale o zajímavé auto, a tak se na něj pojďme podívat podrobněji.
Znalce produktů koncernu VW nepřekvapí, že vůz nese označení GTE, které automobilka použila už u podobně laděného Golfu. Chce tím zjevně naznačit, že její hybridy nejsou jen pojízdnými spásami planety, ale že s nimi bude i trochu legrace, jako ve Volkswagenech nesoucích označení GTI. Jenže každá legrace něco stojí - u Golfu GTE je to oproti GTI plných 200 tisíc korun, u Passatu - aniž bychom chtěli předbíhat - cenu zatím neznáme, očekávat lze ale podobný rozdíl oproti variantě vybavené dvoulitrovým benzinovým turbem.
Pustíme-li se do toho známého, můžeme začít vzhledem, který je u GTE specifický. Oproti dosud odhaleným verzím Passatu se odlišuje hlavně nově střiženým předním nárazníkem s denními LEDkami ve tvaru C (Škoda-styl?), modrými prvky na masce chladiče, nápisy GTE a novými litými koly.
Podobné novinky dostal interiér, který je nasvícen modrým ambientním světlem, specifickou grafikou palubních přístrojů sledující možnosti hybridního systému. Ta dokáže - pokud si připlatíte za navigaci - zobrazit i dojezd na plánované trase podle její náročnosti s ohledem na převýšení a další vyzpytatelné faktory. Dále tu máme volant s modrým obšitím, obložení a čalounění se stejně zbavenými prvky a nebo novým voličem jízdních režimů, které si popíšeme za chvíli. A pochopitelně, také uvnitř najdeme pár nápisů GTE.
Tou podstatnou novinkou je ale pochopitelně pohonná jednotka odvozená od té, kterou najdeme ve stejně pojmenovaném Golfu. Základem je nově naladěný spalovací motor 1,4 TSI s výkonem až 115 kW (156 koní), doplněný o elektromotor podávající nejvýše 85 kW (115 koní). Oba motory dohromady poskládají nejvýše 160 kW (218 koní výkonu) a postarají se o solidní dynamiku - akceleraci na stovku za rovných 8 sekund a maximální rychlost „více než 220 km/h”.
Takhle rychle ale bude Passat GTE upalovat jen pokud na voliči jízdních režimů zvolíte možnost GTE. Alternativy E-Mode (čistě elektrický pohon), Hybrid (normální režim) či Battery Charge (dobíjení akumulátoru a tedy minimální zatížení elektromotoru, maximální spalovacího motoru) se pochopitelné postarají o trochu jiné, dynamicky nepochybně skromnější představení.
Jestliže vám dynamika Passatu GTE nepřijde úchvatná, nedivíme se, vůz chce ale fascinovat jejím spojením se spotřebou paliva. VW avizuje hodnotu kombinovaného apetitu pod 2 litry benzinu na 100 km alias emise 45 g CO2/km. To je pochopitelně nesmysl, známý ampérovský vtip popřený už i samotnými Němci. Vychází z toho, že před jízdou plně dobijete akumulátory o kapacitě 9,9 kWh (o 1,2 kWh více než u Golfu) a dobitou elektřinu považujete za boží dar. Pak vůz dokáže ujet „zadarmo” až 50 km rychlostí do 130 km/h, druhých 50 km už si zaplatíte.
Skutečnou spotřebu vozu tedy lépe odhaluje udávaný dojezd okolo 1 000 km na plnou nádrž o objemu 50 litrů benzinu - pokud odečteme čistě elektrických 50 km, pak tu máme 950 km na 50 litrů paliva, to by znamenalo kombinovaný apetit 5,2 litru benzinu na 100 km. Jako optimističtější, poněkud modro-zlatou verzi pozdější reality lze takovou hodnotu akceptovat.
Abyste si mohli dobře užívat elektrických možností Passatu GTE, bude jej třeba nejprve doma dobít. To má s pomocí standardní zásuvky trvat 4 hodiny a 15 minut, s rychlodobíječkou od VW za přítomnosti dostatečného elektrického výkonu pak 2 hodiny a 30 minut. To už jsou rovněž realističtější údaje.
Jak jsme již zmínili, Passat GTE bude formálně novinkou blížícího se pařížského autosalonu, fakticky se ale dostane do prodeje později - až v druhé polovině příštího roku, a to jako sedan i kombík. Blíže tomuto termínu pak budeme znát i přesnější parametry včetně ceny, spotřebu „pod 2 litry a 100 km” si ale VW do té doby jistě nerozmyslí.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.
VW Passat GTE je zajímavou alternativou, podle známých parametrů ale nemá velkou šanci stát se něčím více než opravdu pouze alternativou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejčtenější články
- Majitel na 36 let odstavil auto s plnou nádrží. I po takové době nastartovalo na první pokus, pořád s původním benzinem
28.11.2024 - Němci vyzkoušeli jeden z největších držáků mezi moderními auty, ani se značkou Audi a v aktuální generaci není drahý
28.11.2024 - Elektrický Fiat 500 je takový propadák, že zase zastavil výrobu v celé továrně na elektromobily. Nepojede až do ledna
29.11.2024 - Renault končí s motorem 1,3 turbo, který vyvinul s Mercedesem. S jedním z jeho posledních „normálních” agregátů je amen
29.11.2024 - Lamborghini odpískalo elektrického nástupce Urusu, ač ho slibovalo ještě loni. Nová generace zůstane spalovací, dokud to půjde
29.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva