Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Passat GTE 2015: hybridní GTI má 218 k, spotřebu mu nevěřte
28.9.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Volkswagen nasadil techniku Golfu GTE i pod kapotu Passatu. Výkon soustavy navýšil, se spotřebovou přetvářkou ale nepřestal.
Nový Passat v tuto chvíli už není tou nejžhavější novinkou, však Volkswagen jej s velkou pompou odhalil světu už v červenci a v tuto chvíli je vůz k mání i v České republice. Jenže formálně se stále jedná o premiéru letošního pařížského autosalonu, a tak si Němci museli nechat odhalení nějaké té „passatí” novinky až do Francie. Mohli jsme spekulovat, co to bude, teď už to víme - až v Paříži automobilka plně odhalí hybridní verzi vozu, kterou bude možné dobíjet i ze zásuvky.
Že se Passat této varianty dočká, jsme věděli už dříve, a tak rozhodnutí odprezentovat poblíž Seiny právě toto provedení není zrovna překvapivý krok. Bez ohledu na to jde ale o zajímavé auto, a tak se na něj pojďme podívat podrobněji.
Znalce produktů koncernu VW nepřekvapí, že vůz nese označení GTE, které automobilka použila už u podobně laděného Golfu. Chce tím zjevně naznačit, že její hybridy nejsou jen pojízdnými spásami planety, ale že s nimi bude i trochu legrace, jako ve Volkswagenech nesoucích označení GTI. Jenže každá legrace něco stojí - u Golfu GTE je to oproti GTI plných 200 tisíc korun, u Passatu - aniž bychom chtěli předbíhat - cenu zatím neznáme, očekávat lze ale podobný rozdíl oproti variantě vybavené dvoulitrovým benzinovým turbem.
Pustíme-li se do toho známého, můžeme začít vzhledem, který je u GTE specifický. Oproti dosud odhaleným verzím Passatu se odlišuje hlavně nově střiženým předním nárazníkem s denními LEDkami ve tvaru C (Škoda-styl?), modrými prvky na masce chladiče, nápisy GTE a novými litými koly.
Podobné novinky dostal interiér, který je nasvícen modrým ambientním světlem, specifickou grafikou palubních přístrojů sledující možnosti hybridního systému. Ta dokáže - pokud si připlatíte za navigaci - zobrazit i dojezd na plánované trase podle její náročnosti s ohledem na převýšení a další vyzpytatelné faktory. Dále tu máme volant s modrým obšitím, obložení a čalounění se stejně zbavenými prvky a nebo novým voličem jízdních režimů, které si popíšeme za chvíli. A pochopitelně, také uvnitř najdeme pár nápisů GTE.
Tou podstatnou novinkou je ale pochopitelně pohonná jednotka odvozená od té, kterou najdeme ve stejně pojmenovaném Golfu. Základem je nově naladěný spalovací motor 1,4 TSI s výkonem až 115 kW (156 koní), doplněný o elektromotor podávající nejvýše 85 kW (115 koní). Oba motory dohromady poskládají nejvýše 160 kW (218 koní výkonu) a postarají se o solidní dynamiku - akceleraci na stovku za rovných 8 sekund a maximální rychlost „více než 220 km/h”.
Takhle rychle ale bude Passat GTE upalovat jen pokud na voliči jízdních režimů zvolíte možnost GTE. Alternativy E-Mode (čistě elektrický pohon), Hybrid (normální režim) či Battery Charge (dobíjení akumulátoru a tedy minimální zatížení elektromotoru, maximální spalovacího motoru) se pochopitelné postarají o trochu jiné, dynamicky nepochybně skromnější představení.
Jestliže vám dynamika Passatu GTE nepřijde úchvatná, nedivíme se, vůz chce ale fascinovat jejím spojením se spotřebou paliva. VW avizuje hodnotu kombinovaného apetitu pod 2 litry benzinu na 100 km alias emise 45 g CO2/km. To je pochopitelně nesmysl, známý ampérovský vtip popřený už i samotnými Němci. Vychází z toho, že před jízdou plně dobijete akumulátory o kapacitě 9,9 kWh (o 1,2 kWh více než u Golfu) a dobitou elektřinu považujete za boží dar. Pak vůz dokáže ujet „zadarmo” až 50 km rychlostí do 130 km/h, druhých 50 km už si zaplatíte.
Skutečnou spotřebu vozu tedy lépe odhaluje udávaný dojezd okolo 1 000 km na plnou nádrž o objemu 50 litrů benzinu - pokud odečteme čistě elektrických 50 km, pak tu máme 950 km na 50 litrů paliva, to by znamenalo kombinovaný apetit 5,2 litru benzinu na 100 km. Jako optimističtější, poněkud modro-zlatou verzi pozdější reality lze takovou hodnotu akceptovat.
Abyste si mohli dobře užívat elektrických možností Passatu GTE, bude jej třeba nejprve doma dobít. To má s pomocí standardní zásuvky trvat 4 hodiny a 15 minut, s rychlodobíječkou od VW za přítomnosti dostatečného elektrického výkonu pak 2 hodiny a 30 minut. To už jsou rovněž realističtější údaje.
Jak jsme již zmínili, Passat GTE bude formálně novinkou blížícího se pařížského autosalonu, fakticky se ale dostane do prodeje později - až v druhé polovině příštího roku, a to jako sedan i kombík. Blíže tomuto termínu pak budeme znát i přesnější parametry včetně ceny, spotřebu „pod 2 litry a 100 km” si ale VW do té doby jistě nerozmyslí.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.
VW Passat GTE je zajímavou alternativou, podle známých parametrů ale nemá velkou šanci stát se něčím více než opravdu pouze alternativou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 10 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejčtenější články
- Vrcholné elektrické Mercedesy ztrácí na ceně tak moc a tak rychle, že se po chvíli prodávají levněji než tuctové nové Tesly Y
2.10.2024 - Velké SUV Renaultu jako nové propadlo. Jako ojeté je na tom snad ještě hůř, stojí ale pakatel
2.10.2024 - Škoda pod tlakem odpískala své absurdní plány. Elektrická Octavia se odkládá, smrt spalovacích modelů též, šéfové přiznali barvu
3.10.2024 - Šéf sportovní divize Mercedesu je totálně mimo. I po fiasku hybridního C63 věří, že si lidé místo pro V8 přijdou pro elektromotor
3.10.2024 - VW Golf během tří generací zdražil téměř na dvojnásobek. Němci vyjmenovali důvody, které k tomu vedly
3.10.2024
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva