Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Passat B8 nabízí tři nové benzinové motory TSI, řidiče moc nepotěší
30.1.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Některými toužebně očekávaná výkonná benzinová téesíčka pro nový Passat jsou konečně k mání. Jinak jistě dobrá zpráva ale nepotěší všechny.
Už když jsme vám loni v červenci představovali nový VW Passat, mluvili jsme o motorech 1,8 TSI a 2,0 TSI, které měly dotvářet benzinovou tvář nabídky pohonných jednotek. Měly jenže nedotvářely - zmínka o nich byla sice oficiální, neobjevily se ale ani v prvotním přehledu technických dat, ani v pozdějších specifikacích. V nabídce chyběly také v době prvního testu vozu i po zveřejnění českého ceníku a nic na tom nezměnilo ani jeho následné rozšíření o verzi R-Line. Motory 1,8 TSI a 2,0 TSI byly prostě v Passatu za takovou paní Columbovou - pokud jste chtěli benzin, museli jste sáhnout po jedné z variant jednotky 1,4 TSI.
Nemusíme si nic nalhávat, benzinové motory nejsou tím, co by v nabídce Passatu vyhlížela podstatná část zákazníků - většina sáhne po některé z variant motoru 2,0 TDI. Jenže když si s autem sjedete, zjistíte, že ani řidičsky není marné, že by mohlo oslovit i někoho, kdo chce řídit. A to bez výkonnějšího benzinu půjde těžko. Jsme si tedy jisti, že se najdou tací, kteří výše zmíněné jednotky v nabídce vozu nedočkavě vyhlíželi, dočkat se jich ale ne a nemohli. Až dosud.
Teprve nyní se v cenících Passatu napříč Evropou začaly oba silnější benziny objevovat. Zdánlivě dobrá zpráva ale není tak dobrá, jak leckdo mohl doufat - na řadě trhů (např. v Německu) jsou oba motory z nepochopitelných důvodů povinně spjaty s automatickou převodovkou DSG, která řidičsky netěší a nešetří ani na pořizovací ceně, ani na provozních nákladech. U nás je k mání s manuální převodovkou alespoň slabší 1,8 TSI, při pohledu na dynamiku verze 2,0 TSI nicméně i tak člověku zůstává jistá hořkost v ústech. Vezměme to ale pěkně popořadě.
Začít musíme technickými parametry, které dosud ani u jedné z verzí nebyly známy. Sluší se tedy předeslat, že Passat 1,8 TSI pracuje s výkonem až 132 kW (180 koní), které posílá výlučně na přední osu. Na stovku zrychlí za 7,9 sekundy a rozjede se až na 232 km/h. Kombinovaná spotřeba se v závislosti na specifikaci pohybuje okolo 5,7 litru benzinu na 100 km.
Dvoulitrová verze s motorem Octavie RS, tedy jednotkou 2,0 TSI, posílá opět jen na přední kola až 162 kW (220 koní) výkonu. Dynamika odpovídá - stovka za 6,7 sekundy a maximálka 246 km/h už jsou velmi slušné hodnoty. Kombinovaná spotřeba 6,2 litru benzinu na 100 km je asi podobně reálná jako ta pro 1,8 TSI, skutečnější hodnotu ale nemáme.
U nás je možné pořídit verzi 1,8 TSI buď s 6st. manuálem pouze ve výbavě Comfortline (723 900 Kč) nebo s 7st. automatem DSG jako Comfortline (776 900 Kč) či Highline (820 900 Kč). Zejména ve srovnání verzí 1,8 TSI a 2,0 TDI s manuálem v Comfortline se tato varianta jeví být jako podstatně atraktivnější nabídka, neboť je výrazně rychlejší a přesto levnější.
Provedení s 2,0 TSI je pak k mání pouze s automatem (6st.), navíc jen jako Highline za nejméně 876 900 Kč. To už tak zajímavá nabídka není, jakkoli i v tomto případě vůz pořídíte levněji než slabší 190koňovoé TDI. U toho ale nemusíte mít automat a dokonce ani Highline - rázem tak vychází podstatně levněji, i když pochopitelně ve skromnější specifikaci.
Co je pozoruhodné, v nabídce německého VW se objevilo i provedení 2,0 TSI 4Motion s manuálem, což nezní špatně. U nás k mání není, ale ani německý ceník není spásonosný - jde snad o nějakou zvláštní verzi pro „oldschoolové” příznivce slabých benzinu ve čtyřkolce, neboť tato varianta 2,0 TSI je naladěna na výkon pouze 150 koní. Dosud jsme o takové ani neslyšeli.
Rozšíření nabídky dostupných motorizací Passatu je nepochybně vítané, jeho potenciál se nám ale zdá být částečně promarněn. VW jako by ani nechtěl lovit zákazníky, které dosud nelovil - verze 2,0 TSI s 220 koňmi by mohla být s manuální převodovkou slušnou konkurencí i třeba BMW 328i, zvláště pak s pohonem všech kol. Jenže se prostě neprodává. Další detaily můžete sami vyzkoumat z aktualizovaného českého ceníku vozu (PDF, 198 kB), tmou nabídky německého VW vás pak provede jeho online-konfigurátor.


























































































VW Passat 2015, zde ve verzi 2,0 Bi-TDI 4Motion
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včeraNejoblíbenější produkt VW nestrádá. Jeho loňské prodeje se dokonce vyšplhaly na rekordní úroveň, za vším hledejte cenu
13.3.2025
Nejnovější články
Škoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před 3 hodinamiUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
před 4 hodinamiBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
před 6 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 7 hodinamiŠkoda ukáže elektrickou Octavii poprvé už letos, postupná poprava bestselleru začne v srpnu
včera
Živá témata na fóru
- Chlubítko univerzální 03.15. 13:16 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 09:26 - Zajda
- Politický koutek 03.14. 17:16 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 03.13. 14:26 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.13. 09:47 - koffee