Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Passat B8 2014 na MQB má dorazit také jako kupé a kabriolet
12.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Spolu s blížící se novou generací Passatu se začínají objevovat spekulace o existenci dalších variant. Platforma MQB je pro kupé a kabrio jako stvořená.
Na internetu jsou už nějaký pátek k nalezení fotky nového maskovaného Volkswagenu Passat ve všech možných situacích a lokalitách. Zatím se o příští generaci a variantách spekuluje, ale některé zdroje o pokračování bestselleru tvrdí, že nepodlehne módě zvětšování karoserií naplno. Nárůst se má týkat výhradně rozvoru a šířky vozu, zkráceny by pak tedy byly jen převisy karoserie, přičemž délka by mohla zůstat na původní hodnotě.
Většího rozvoru náprav se už bez většího překvapení dosáhne použitím „na míru ušité“ modulární platformy MQB, která byla vyvinuta za účelem dosažení nižších nákladů na vývoj s benefitem nižší hmotnosti celé konstrukce, nárůstu vnitřního prostoru a zavazadelníku, jakožto i možnosti použít modernější řadu pohonných jednotek (TSI a TDI) této platformě zaslíbené. Vždyť jejich nositelem je třeba současný VW Golf, Audi A3, Seat Leon a Škoda Octavia. V „seniorské variantě“ Golfu se dá kromě známého počítat samozřejmě i s výkonnějšími aleternativami než jaké mají menší vozy koncernu, takové silnější jednotky budou ale zcela nové. Naše obavy jsou spojeny jen s převodovkami DSG, které by už nějaký ten pátek užily novější generaci.
Standardní sedan a kombi-verze Variant se pod reflektory výstavní haly ve Frankfurtu objeví v listopadu 2014, podle dostupných zdrojů je později doplní nejen varianta CC a odolnější plasty vyzbrojený Alltrack, ale také dosud nevídané kupé a kabriolet. V historii jsme už byli svědky několika studií na téma dvoudveřového Passatu, žádní z nich se přesto dodnes sériové výroby nedočkal.
Teď popořadě: Alltrack se má dočkat premiéry na počátku roku 2015, CC zřejmě až o rok později. Nové karoserie (vzešlé z CC) se dají očekávat tedy nejdříve v roce 2016, spíše to vidíme ještě o rok později. Jejich osud zatím není jistý, přesto s ohledem na nutnou expanzi, která povede dosažení titulu největšího výrobce automobilů na světě, musí Volkswagen rozšířit ještě dále portfolia stávajících modelů a vyplnit i ty nejmenší mezírky.
B8 dostane pod kapotu kromě 1,4 TSI se 125 a 150 koňmi také výtečné 1,8 TSI se 180 či 2,0 TSI disponující 220 až 280 koňmi. Ten první je znám třeba z Octavie RS, druhý z nich zřejmě najde základ v jednotce Golfu R. Naftové motory budou reprezentovány klasikou v podobě 1,6 TDI od výkonu 116 koní pro pravděpodobně hyperúspornou verzi BlueMotion. Šestnáctistovky doplní samozřejmě ještě populární fleetové 2,0 TDI s výkony 150, 180 a zacela nově až 231 koní.
Poslední zmíněná naftová topverze přiveze nový motor, dopovaný dvojitým přeplňováním. Na vrcholu nabídky by pak nemusel chybět ekvivalent k vrcholnému R36, tedy něco jako Passat R s pohonem všech kol a sedmistupňovým DSG, avšak už jen se čtyřválcem. Co naplat, že výkon přesáhne opět hranici 300 koní, manuální převodovky se tenhle Passat rozhodně nedočká.
Všechny motory budou osazeny „nezbytným“ ale zcela zbytečným systémem start-stop, některé i deaktivací poloviny válců (1,4 TSI), všechny však splní Bruselem vymodlené limity Euro 6. Passatu by rozhodně slušela také sportovnější vznětová varianta (dostane prý 258 koní), která bude muset vystačit také se čtveřicí pístů, ale takový je „moderní” život. Šestiválce zkrátka už déle pro Passat určeny nebudou, zachová si jen koncernová smetánka počínaje Audi A6.
Dá se pochopitelně očekávat také pozdější příchod plug-in hybridní verze se stokoňovým elektromotorem, čistě elektrické verze se zřejmě dočkáme také. Sázka současné generace na EcoFuel (tedy verzi na CNG) by také nemusela přijít vniveč. Pro všechny varianty bude příznačný zhruba padesátikilogramový úbytek hmotnosti, což spolu s optimalizovanými adaptivními tlumiči (za příplatek) pomůže k lepšímu svezení posádky i řidiče.
Vyspělejší asistenční systémy, vyšší bezpečnost na palubě a podobné klišé snad nemusíme v souvislosti s Passatem B8 ani připomínat. Ale dobrá - jedná se o nejrůznější parkovací pomocníky, upozornění na dopravní zácpy, modní 360stupňovou kameru monitorující okolí vozu nebo hlasové ovládání. Za zmínku stojí LED osvětlení „kam se podíváš“, head-up displej, panoramatická střecha nebo komunikační rozhraní chystané už do faceliftovaného Pola s dotykovou obrazovkou.
V nejvyšší verzi tohoto rozhraní nabídne Passat údajně lepší konektivitu se všemi telefony a přehrávači, příjem internetových televizních kanálů, streamování hudby a funkci zobrazení mapy Google Earth. Za příplatek bude v nabídce zábavní sada pro zadní sedadla s dvojicí přidaných obrazovek. Předpokládáme, že novinka bude oproti B7 větším skokem než jen výraznějším faceliftem stávajícího. Pravdu se však dozvíme až v příštím roce, tehdy už bude muset jít nový Passat s kůží na trh.



Maskování je v tomhle případě ještě docela dost, Passat však očividně příliš nevyroste
Další špionážní fotky prototypu nového VW Passat si prohlédněte na Worldcarfans.com.
Fotografie současného VW Passat R Line
Fotografie současného VW Passat Variant
Fotografie současného VW Passat Alltrack
Fotografie současného VW CC po faceliftu
Zdroj: Autobild, Spy photos: Worldcarfans
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Šťastné drama v Le Mans pro YART s Hanikou včera 16:28
- Gabriele Ruiu s wild card v Cremone včera 10:46
- Le Mans je prvním závodem EWC 2025, tedy MS-Endurance 19.4.2025
- V Le Mans zahájil letošní ročník MS-Side 19.4.2025
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. 18.4.2025
Nejnovější články
„Vím, že šéfové jsou zklamaní, tlak narůstá,” říká Hamilton po dalším nepřesvědčivém víkendu
před 2 hodinamiAuto ve stylu slavné Škody, na kterém se podílela Lada i Porsche, nikdo nechce. I když takových existuje jen hrstka
včeraMazda svou ikonu nedá, v příští generaci dostane dokonce větší spalovací motor a manuální řazení
včeraDokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
včeraŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 08:14 - Stepan
- BMW Divize 04.20. 23:38 - Zajda
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins