Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Passat Alltrack 2015: nový Alltrack je venku, pohon 4x4 má ve standardu
19.2.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vrcholný „Scout“ dostal též unikátní nárazníky, ochranné černé plasty či více výbavy. K mání je s 5 motory.
Novou generaci Volkswagenu Passat známe ve formě sedanu a kombíku již velmi dobře, koneckonců k virtuálnímu představení došlo již loni v létě. Od té doby však německá automobilka nepustila do světa žádnou další verzi, ačkoliv jejich příchod je více než jistý. To ostatně potvrzuje aktuální tisková zpráva, podle které se rozšiřování modelové řady dočkáme na autosalonu v Ženevě. Výstaviště Palexpo je totiž místem, kde bude debutovat nový Passat Alltrack.
Tato varianta bude stejně jako ostatní „scoutí“ koncernoví bratříčkové k mání pouze ve verzi kombi, přičemž oproti základnímu provedení dozná hned několika změn. Ty vizuální jsou patrné na první pohled a spočívají v dodání ochranných černých plastů na spodek karoserie. Mimo to tu máme ochranné pláty podvozku, odlišné nárazníky, díky kterým se navýšil nájezdový úhel vpředu i vzadu, a světlou výšku zvýšenou o 27,5 milimetru.
Dále nový Passat Alltrack profituje z nových střešních ližin, stříbrných doplňků a 17palcových litých kol, jež je možné za příplatek vyměnit za osmnáctky nebo devatenáctky. V interiéru pak pro změnu můžete očekávat unikátní čalounění kombinující látku a Alcantaru, i zde ovšem budete moci popustit uzdu své fantazii a v rámci příplatků sáhnout třeba po celokoženém paketu.
Kromě toho máte k dispozici také dlouhý seznam multimediálních systémů, přičemž ty vrcholné komunikují s mobilními telefony skrze technologiii MirrorLink a nabízejí podporu také pro systémy CarPlay od Applu a Android Auto. Ve standardu je přitom možné počítat s pětipalcovým displejem, za příplatek ale můžete sáhnout po 6,5palcovém nebo dokonce osmipalcovém.
Změn se dočkala také mechanika, i když zejména v detailech. Ovšem kupříkladu systém pohonu všech kol, který je standardem pro všechny verze modelu Alltrack, je shodný s elektronicky řízenou spojkou Haldex páté generace, kterou používají i běžné varianty Volkswagenu Passat. I nadále jde tedy výkon hlavně dopředu a zadek je připojen až ve chvíli ztráty trakce.
Elektronická uzávěra pro změnu umožňuje přesun většiny výkonu na to kolo, které má největší adhezi, zatímco v rámci jízdních režimů můžete kromě již známých módů Eco, Normal a Sport počítat také s novým nastavením Off Road. To upravuje odezvu plynového a brzdového pedálu, přičemž automaticky aktivuje kontrolu sjezdu svahu a rozjezdu do kopce.
V motorovém prostoru se objeví pětice agregátů, přičemž vonnější oktany zastupují čtyřválce 1,4 TSI a 2,0 TSI, jež produkují 150 a 220 koní. Ve druhém případě je standardem šestistupňové DSG, zatímco méně potentní jednotka spoléhá na šestistupňový manuál. S touto převodovkou je pak spojen rovněž nejslabší dvoulitrový diesel naladěný na 150 koní.
Mimo to ovšem můžete sáhnout ještě po dvou výkonnějších „producentech sazí“, kdy první nabízí 190 a druhý 240 koní. V obou případech je jedinou volbou automat, potentnější model pak dostal stejně jako silnější benzinový agregát do vínku rovněž elektronický diferenciál XDS+, který v rychlých zatáčkách přibrzďuje vnitřní kolo.
Zmínit můžeme ještě systém Trailer Assist, který mají modely Alltrack ve standardní výbavě a jenž usnadňuje jízdu s přívěsem, a to zejména při couvání za pomoci zásahů do řízení a projektováním vodicích čár na displeji. Tím ale představení můžeme uzavřít. Na ceny bude třeba nějaký ten pátek vyčkat, neboť prodej se rozběhne až v září.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
Nový Volkswagen Passat Alltrack dostal do vínku nové nárazníky, jež zvyšují nájezdové úhly vpředu a vzadu. Kromě toho se pyšní zvýšenou světlou výškou a standardním pohonem všech kol, v terénu by se tak ztratit neměl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 7 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Je tu nový král ztráty hodnoty, o kterém zatím nebyla řeč, majitele připravil o 2 miliony za 2 roky a 19 tisíc najetých km
2.1.2025 - BMW na poslední chvíli zařízlo projekt 1300koňového elektromobilu, víra v protežovaný pohon se dál vytrácí
2.1.2025 - Jediný žijící Ferrariho syn a dědic si specifikoval další auto tak, jak pochopí jen znalí, svého otce připomíná stále víc
2.1.2025 - Prodeje drahých elektrických aut dál mohutně kolabují. Bohatí lidé o ně nemají zájem ani v Číně, ztrátové značky končí
3.1.2025 - VW bude muset přežít rok 2025 téměř bez jediného nového modelu, jen v Evropě může přijít až o statisíce prodejů
3.1.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 18:44 - HondaMan
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 18:40 - Brus
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus