Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Passat 2015 zná ceny všech verzí, vrcholný diesel stojí hodně přes milion
11.7.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Manažerskou modlu můžete aktuálně pořídit se dvěma diesely a benzinovou jedna-čtyřkou. Za kombík si pak připlatíte necelých 30 000 Kč.
Včerejším dnem byl v souladu s předchozím avízem zahájen německý prodej nového Volkswagenu Passat. K dispozici tedy máme ne jen první, ale rovnou všechny ceny, od kterých můžeme odvodit i tuzemskou cenovou politiku. Než se ovšem k odhadům dostaneme, je třeba zopakovat, že nájezd úplné nabídky bude postupný. Zpočátku totiž bude sedan i kombík k mání pouze s motory 1,4 TSI (150 koní), 2,0 TDI (150 koní) a 2,0 TDI Bi-Turbo (240 koní) tak, jak naznačovaly kompletní dostupné technické parametry. Zřejmě ještě během prázdnin by ale měl dorazit i slabší 1,4litrový benzinový čtyřválec naladěný na 125 koní.
Na podzim by se pak měla objevit druhá vlna pohonných jednotek, která již bude o poznání početnější. Očekávat totiž můžeme benzinové čtyřválce 1,8 TSI (180 koní) a 2,0 TSI (220 a 280 koní) nebo diesely 1,6 TDI (120 koní) a 2,0 TDI (190 koní). Kromě toho bude k dispozici také hybridní model, který se objeví až v příštím roce. Přesné datum ovšem nebylo specifikováno, stejně jako si budeme muset počkat i na cenu.
Přesunout se tedy můžeme k té části nabídky, kterou již lze objednávat. V rámci výbav jsou na výběr úrovně Trendline, Comfortline a Highline, přičemž s první zmiňovanou lze v tuto chvíli spojit pouze slabší dieselový dvoulitr. Ten lze doplnit buď šestistupňovým manuálem (30 250 Eur/832 000 Kč) nebo automatickou převodovkou DSG, se kterou je o poznání dražší (32 450 Eur/892 500 Kč). Úplným základem v ceníku je ale benzinová 1,4 TSI, která reálně dorazí později a v tuto chvíli slouží hlavně v roli nositele poutače „cena od”, v tomto případě jde o 25 875 Eur, asi 712 000 Kč.
S tak sebevědomými základními cenami by ovšem nový Passat na českém trhu asi neuspěl, již dopředu tedy můžete počítat s jejím citelným ponížením. Ostatně stačí zavzpomínat na náš nedávný test předchozí generace. Ta k nám dorazila rovněž s dvoulitrovým dieselem, ovšem naladěným na 177 koní. Navíc se jednalo o kombi s výbavou R-Line, přesto vůz i s příplatky vyšel na 914 500 Kč.
Ano, jistě, jednalo se o dosluhující model, jenže Passat ani s koncem kariéry příliš nezlevňoval. Odrazíme-li se právě od německého rozdílu mezi cenami generací B7 a B8, dojdeme u srovnatelných verzí (motory ani výbavy nejsou úplně stejné) k navýšení ceny o cca 750 Eur, tedy asi 20 tisíc Kč. Bude-li se české zastoupení VW držet obdobného vzoru, pak by u nás nový Passat s 2,0 TDI měl stát od cca 725 tisíc Kč a místní ceny dražších variant by měly být přibližně o 100-150 tisíc korun nižší, než o jakých hovoříme v tomto článku v souvislosti s německým trhem.
V případě základního provedení, kde bude hlavní roli opět hrát snaha českého zastoupení mít pěknou „cenu od”, by pak Passat s motorem 1,4 TSI a výkonem 125 koní měl vyjít na částku menší než 650 tisíc Kč. Zamíříme-li na opačný konec nabídky, vrcholná verze s motorem 2,0 TDI biturbo o výkonu až 240 koní měla s pohonem všech kol a automatem DSG stát na českém trhu něco kolem 1,15 milionu Kč v nejvyšší výbavě, dostupnější Comfortline by měl startovat mezi 1 a 1,1 milionu Kč.
Přesnou realitu uvidíme až časem, do té doby můžeme odhadovat, zda přenesen bude i seznam prvků jednotlivých výbav. Zmínit pro tuto chvíli můžeme, že základní Trendline v Německu obsahuje 16palcová ocelová kola, klimatizaci, elektrické ovládání oken a zrcátek, audio systém Composite Media, detekci únavy řidiče a plejádu elektronických bezpečnostních pomocníků.
Úroveň Comfortline pak přihodí lité šestnáctky, ledkové světlomety, venkovní chromový paket, komfortní sedadla, přední a zadní parkovací senzory či autonomní brzdy. Dieselové Bi-Turbo pak může počítat ještě s elektronickým diferenciálem XDS, zatímco s výbavou Highline jsou spojeny např. sedmnáctky, kožené čalounění nebo třízonová klimatizace a vyhřívaná sedadla.
Kompletní přehled cen pak uvádíme níže (včetně přepočtu na koruny), přičemž ve všech případech jde o částky, za které dostanete sedan. Zvolit ovšem samozřejmě můžete i kombi Variant, přičemž v takové chvíli je třeba počítat s příplatkem 1 000 Eur (27 500 Kč). Ten by přitom na českém trhu mohl být zachován beze zbytku.
Ceny Volkswagenu Passat 2015 na německém trhu
Passat 1,4 TSI, 125 koní, Trendline, 25 875 Eur (712 000 Kč)
Passat 1,4 TSI, 150 koní, Comfortline, 30 375 Eur (835 500 Kč)
Passat 1,4 TSI, 150 koní, Highline, 33 500 Eur (921 500 Kč)
Passat 2,0 TDI, 150 koní, Trendline, 30 250 Eur (832 000 Kč)
Passat 2,0 TDI, 150 koní, Comfortline, 32 575 Eur (896 000 Kč)
Passat 2,0 TDI, 150 koní, Highline, 37 975 Eur (1 044 500 Kč)
Passat 2,0 TDI Bi-Turbo, 240 koní, Comfortline, 43 625 Eur (1 200 000 Kč)
Passat 2,0 TDI Bi-Turbo, 240 koní, Highline, 45 125 Eur (1 241 000 Kč)
Živé fotografie z první prezentace VW Passat B8
Všechny oficiální fotografie VW Passat B8 Limuzína
Všechny oficiální fotografie VW Passat B8 Variant
Nový Volkswagen Passat startuje na německém trhu na částce 832 000 Kč, kombi je pak o necelých třicet tisíc korun dražší. U nás by měl vyjít asi o 100 tisíc levněji
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 15 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus