Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW odhaluje svůj nový vrchol. Touareg teď prý svou kabinou překoná i Mercedes
2.3.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Víme prakticky vše o nové generaci Volkswagenu Touareg a ukázat vám ho můžeme zvenčí i zevnitř. Technika skýtá jedno zajímavé překvapení.
Volkswagen začíná pomalu odhalovat nový Touareg, jenž ale překvapivě nebude odhalen příští týden v Ženevě, nýbrž až 23. března v Pekingu. Již nyní ovšem máme k dispozici nemalé množství informací, stejně jako fotek. Přistoupit tedy můžeme pomalu k oficiálnímu představení třetí generace, která stejně jako řada koncernových SUV stojí na modulární platformě MLB Evo. Nejde však o Audi Q7 s odlišným logem na přídi, třeba rozvor mezi nápravami je vůči sourozenci se čtyřmi kruhy ve znaku kratší o 70 milimetrů a naladění podvozku je prý ryzím unikátem.
Nový Touareg se postaví na vrchol nabídky Volkswagenu, čemuž odpovídá i nabídka pohonných jednotek. Zpočátku totiž SUV bude k mání pouze s třílitrovými šestiválci. Ten benzinový přitom nabídne 340 koní, dieselový pak 286. Ve výsledku jde tedy o stejné pohonné jednotky, s jakými byla odhalena nová generace Audi A6. „Producent sazí“ by přitom měl být k mání ještě v odladěné formě disponující 231 koňmi, mimo to možná dorazí ještě osmiválcové agregáty.
Standardem napříč celou modelovou řadou se má stát osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol 4Motion. Systém přitom dokáže poslat až 70 procent veškerého výkonu dopředu či 80 procent dozadu. Na rozdíl od Porsche Cayenne pak na zadní nápravě chybí vektorování točivého momentu, nicméně jelikož vůz lze osadit vzduchovým podvozkem, řízením zadní nápravy a aktivními stabilizátory, nic dalšího prý podle automobilky není potřeba.
Standardně ovšem novinka počítá s ocelovými pružinami a pasivními stabilizátory, v základní formě pak na ručkách vah vykáže 1 995 kilogramů. To není zrovna nízká hmotnost, pročež Volkswagen zamítl použití čtyřválcových motorů. Dorazit tak mohou maximálně jen jako součást hybridního ústrojí. Kdy se tak ovšem stane, zatím nebylo potvrzeno. Víme ovšem, že do nabídky dorazí i dieselový osmiválec, a to na začátku příštího roku - docela překvapivý krok s ohledem na současné antidieselové nálady.
Zmínka o této pohonné jednotce přitom naznačuje, jaký agregát asi použije Porsche u modelu Cayenne, ačkoliv automobilka ze Zuffenhausenu ještě před pár dny zmiňovala dieselový exodus. Nakonec si ale vše rozmyslela a naznačila, že diesel by mohl znovu dostat i Macan. Na poli dieselů ale aktuálně panují velké nejasnosti, a tak toto téma raději opustíme.
Přesunout se můžeme do kabiny, kterou nám Volkswagen ukázal již skoro v plné kráse. Ihned je přitom patrné, že Touareq skutečně zamířil na úplný firemní vrchol. Jako první model značky totiž dostal do vínku Innovision Cockpit, který počítá s 12palcovým digitálním přístrojovým štítem a 15palcovým středovým displejem.
Centrální obrazovku si ale z dostupných snímků zatím příliš prohlédnout nemůžete, celá konzole je totiž nakloněna k řidiči. Volkswagen přitom zmiňuje, že oba displeje jsou integrovány do palubní desky tak, aby vytvářely celistvý dojem. Značka jde tedy evidentně ve stopách Mercedesu, který chce tímto řešením zastínit. Ve výsledku tak vlastně ani nepřekvapí spekulace, že toto kombo by časem mělo sestoupit i níže, a sice k modelu Arteon.
Nejde však o jediné prvenství v rámci značky, dalším je systém nočního vidění, za který si budete moci připlatit. Tato technologie přitom bude zkoumat vozovku před vozem pomocí termální kamery a výsledek promítne na zmíněnou středovou obrazovku. Dotykový displej ostatně sdružuje většinu funkcí, nicméně třeba pro ovládání hlasitosti bylo zachováno klasické tlačítko.
Můžeme pak již jen dodat, že oproti předchozí generaci je ta nová o 77 milimetrů delší a 44 mm širší. Utáhnout pak dokáže až 3,5tunový přívěs, což je ostatně povolené maximum. Touareg tím přitom překonává Volvo XC90 s jeho 2,7tunovou kapacitou. Výroba pak odstartuje na přelomu června a července, přičemž stejně jako u Q7 a Cayenne bude probíhat v Bratislavě.


















Nový VW Touareg se ukázal jako prototyp na částečně zakamuflovaných fotkách
Interiér však již automobilka ukázala bez maskování...
...stejně jako pustila do světa oficiální ilustrace
Posloužit můžeme i předchozími snímky špionážních fotografů, jimž se povedlo nafotit vůz dokonce v několika výbavových úrovních
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejčtenější články
Jednání zkrachovala, Honda Nissan nepřevezme. Ten okamžitě rozjel velké propouštění, zavřít může i továrny v Evropě
14.2.2025Ani prodej 30 tisíc nechtěných elektromobilů nezachránil Hertz před obrovskou ztrátou, loni prodělal neskutečných 70 miliard
14.2.2025Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025Dacia musela zastavit prodej nového Dusteru. Dealeři nesmí lidem dodat ani auta, která už mají na skladě
14.2.2025Dnes nepochopitelný symbol luxusního francouzského pokroku se dá koupit sotva jetý, navzdory své třídě a ceně byl autem roku
14.2.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.16. 19:07 - M.Z.
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB