Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW odhalil klíčový pohon nového Golfu, je to nejbližší budoucnost motorů aut
17.5.2019 | Petr Prokopec
Budoucnost zřejmě patří jen ryzím elektromotorům, cesta k nim ale může být ještě hodně dlouhá. Než přijde jejich čas, dočkáme se ještě řady mezikroků a jeden z těch velkých udělá nový Golf.
Osmá generace Golfu se původně měla začít vyrábět již v létě, nicméně problémy s elektronikou odsunuly start produkce až na říjen. Do showroomů tedy německá novinka dorazí až v únoru příštího roku. Pro automobilku však jde o stěžejní model, proto v podstatě nevynechá jedinou příležitost, aby poodhalila, co nás čeká a nemine. Na motorářském sympoziu ve Vídni tak nyní částečně sejmula roušku z klíčové techniky pod kapotou.
Potvrdilo se tak že nový Golf skutečně dorazí se 48voltovým mild-hybridním pohonem, který se v nejbližších letech stane zřejmě jediným typem pohonu, který bude s to obstát před limity emisí i spotřeby a zároveň nestát příliš mnoho peněz. Systém bude zpočátku součástí pouze motorů 1,0 TSI a 1,5 TSI spárovaných s dvouspojkovou automatickou převodovkou, posléze však zamíří i pod kapotu dalších variant, aby z benzinů udělal ještě lepší alternativu k dieselům. Podobně na tom budou i jiné modely, zatím to však nevypadá, že by hybridizace čekala i verzi GTI, alespoň ne z kraje výroby.
My se ale nyní budeme držet oné hybridizace, která spočívá v příchodu 48voltového, řemenem roztáčeného startéru-generátoru (BSG) a 48voltové lithium-iontové baterie. Systém v rekuperačním módu konvertuje kinetickou energii na elektřinu, jež je následně uskladněna v baterii uložené pod sedadlem spolujezdce. Použita může být k vylepšení i k akcelerace, BSG dále napomáhá motoru s hladším nastartováním a bude schopný auto samostatně pohánět v nízkých rychlostech.
Mild-hybridní systém mimo to dává vozu schopnost vypnout pohonnou jednotku i za jízdy a „plachtit“, jakmile řidič sundá nohu z plynového pedálu. Dá se předpokládat, že tato funkce bude omezena rychlostně, podrobnosti však Volkswagen prozatím nesdělil. Dodává ovšem, že vypíná a zapínání motoru bude probíhat bez sebemenší prodlevy. Řidiči má tato technologie uspořit 0,4 litru paliva každých 100 kilometrů, pro automobilku je ale podstatnější tomu přímo úměrná redukce emisí CO2.
V tomto ohledu pro VW daleko více zafunguje elektrický hatchback ID.3, o kterém byla ve Vídni taktéž řeč. Volkswagen potvrdil, že vůz nabídne dojezd 330 až 550 kilometrů dle režimu WLTP. Disponovat bude maximálním výkonem 204 koní, se kterým se zvládne rozjet na 160 km/h. V tu chvíli ale již zasáhne omezovač, který tak brání výrazné redukci dojezdu. I tato novinka se ukáže ještě letos, ve Frankfurtu, kde měl původně debutovat Golf.
Kromě výše zmíněného Němci utrousili také pár slov o autonomních technologiích. Momentálně pracují na přesunu od systémů úrovně SAE2 na úroveň SAE3 a SAE4. Ta si vyžádá i změny v legislativě, neboť vůbec poprvé bude zodpovědnost přesunuta - alespoň po určitou dobu - z řidiče na umělou inteligenci. Něco takového je vlastně do značné míry děsivé, proto VW dodává, že ke změnám musí dojít nejen v technické, ale i v etické rovině. O tom ale zase někdy příště.
Volkswagen ve Vídni částečně poodhalil techniku nového Golfu...
...stejně jako připomněl příchod elektromobilu ID.3...
...a přesun k pokročilejšímu autonomnímu řízení
Bleskovky
- Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
před 11 hodinami - Tesla Cybertruck explodovala před Trumpovým hotelem a zabila nejméně jednoho člověka, Musk nikdy nic takového neviděl
včera - Tři závodníci při noční honičce vypekli s policií, nechytila ani jednoho z nich
31.12.2024
Nejnovější články
- Jediná Čechy ve velkém odmítaná Škoda je k mání skoro nejetá ve verzi, kterou nechce už skoro nikdo
před 7 hodinami - Grafik ukázal, jak by měla vypadat nová generace spalovacího BMW 3 ve vrcholné šestiválcové verzi, nepůsobí úplně zle
před 8 hodinami - Zákazník Hennessey si vyžádal asi nejbizarnější příplatkový prvek historie superaut, dává najevo, odkud jeho vůz je
před 10 hodinami - Vrcholné elektrické Porsche vyzvalo na souboj spalovací Ferrari a motorku Yamahy, nemělo to dělat
před 11 hodinami - Tesle poprvé po víc jak 10 letech meziročně klesly prodeje, na skladech jí vázne stále víc nejdražších modelů
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva