Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW New Midsize Coupé Concept: konkurenta Mercedesu CLA pohání 220 koní
17.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka VW představuje variabilitu platformy MQB, je totiž širší než Passat a přitom kratší než Jetta. Motor pak přebírá z Golfu GTI.
Již během představení faceliftovaného Volkswagenu Touareg jsme zmínili důležitost čínského trhu pro německou automobilku. Už v té době jsme ale krom modernizace mohutného SUV a koncepčního Golfu R 400 věděli, že „lidová“ dvojka dostane ještě třetího do party, a sice studii New Midsize Coupé Concept. Ta by měla být přímou odpovědí na Mercedes-Benz CLA, přičemž jejím základem je platforma MQB.
Volkswagen přitom na tomto modelu dokazuje, nakolik jsou dané komponenty variabilní. Koncepční čtyřdveřové kupé totiž využívá platformu ve verzích MQB-A i MQB-B, načež je při 4,57metrové délce kratší než Jetta, ale zároveň při 1,84metrové šířce přesahuje dokonce Passat. S výškou 1,42 metru je přitom nižší než oba tyto modely, díky čemuž máme tu čest s opravdu dynamickými liniemi.
To ostatně jen potvrzuje použití 20palcových litých kol nebo červeného odstínu Dragon Red, ve kterém je vyvedena karoserie. Mimo to pak nechybí panoramatická střecha, LEDková světla nebo unikátní čelní maska rozdělená do 36 sekcí, z nichž každá obsahuje tři vertikální lamely. Obdobné prvky pak najdeme i ve světlech, kde podle Volkswagenu chladí zmíněné diody.
Zmínit pak můžeme i motorový prostor, kde se nachází benzinový čtyřválec 2,0 TSI převzatý z Volkswagenu Golf GTI. Počítat lze tedy s výkonem 220 koní, které v kombinaci se sedmistupňovým automatem DSG mají zaručit zrychlení z klidu na stovku za 6,5 sekundy či nejvyšší rychlost 245 km/h. Spotřeba pak má činit 6,4 l/100 km.
Interiér potažený Alcantarou a bílou kůží by pak měl zvládnout ubytovat pětici pasažérů, zatímco do zavazadlového prostoru se vejde až 500 litrů nákladu. To je ale vše, co Volkswagen prozatím pustil do éteru. Na další informace si tak musíme počkat do Pekingu, přičemž nejvíce nás asi zajímá sériová výroba.











Nové koncepční čtyřdveřové kupé Volkswagenu předvádí variabilitu platformy MQB. Je totiž širší než Passat a zároveň kratší než Jetta. O pohon se pak stará motor z Golfu GTI o výkonu 220 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 3 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 4 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 6 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 7 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva