Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW New Midsize Coupé Concept: konkurenta Mercedesu CLA pohání 220 koní
17.4.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka VW představuje variabilitu platformy MQB, je totiž širší než Passat a přitom kratší než Jetta. Motor pak přebírá z Golfu GTI.
Již během představení faceliftovaného Volkswagenu Touareg jsme zmínili důležitost čínského trhu pro německou automobilku. Už v té době jsme ale krom modernizace mohutného SUV a koncepčního Golfu R 400 věděli, že „lidová“ dvojka dostane ještě třetího do party, a sice studii New Midsize Coupé Concept. Ta by měla být přímou odpovědí na Mercedes-Benz CLA, přičemž jejím základem je platforma MQB.
Volkswagen přitom na tomto modelu dokazuje, nakolik jsou dané komponenty variabilní. Koncepční čtyřdveřové kupé totiž využívá platformu ve verzích MQB-A i MQB-B, načež je při 4,57metrové délce kratší než Jetta, ale zároveň při 1,84metrové šířce přesahuje dokonce Passat. S výškou 1,42 metru je přitom nižší než oba tyto modely, díky čemuž máme tu čest s opravdu dynamickými liniemi.
To ostatně jen potvrzuje použití 20palcových litých kol nebo červeného odstínu Dragon Red, ve kterém je vyvedena karoserie. Mimo to pak nechybí panoramatická střecha, LEDková světla nebo unikátní čelní maska rozdělená do 36 sekcí, z nichž každá obsahuje tři vertikální lamely. Obdobné prvky pak najdeme i ve světlech, kde podle Volkswagenu chladí zmíněné diody.
Zmínit pak můžeme i motorový prostor, kde se nachází benzinový čtyřválec 2,0 TSI převzatý z Volkswagenu Golf GTI. Počítat lze tedy s výkonem 220 koní, které v kombinaci se sedmistupňovým automatem DSG mají zaručit zrychlení z klidu na stovku za 6,5 sekundy či nejvyšší rychlost 245 km/h. Spotřeba pak má činit 6,4 l/100 km.
Interiér potažený Alcantarou a bílou kůží by pak měl zvládnout ubytovat pětici pasažérů, zatímco do zavazadlového prostoru se vejde až 500 litrů nákladu. To je ale vše, co Volkswagen prozatím pustil do éteru. Na další informace si tak musíme počkat do Pekingu, přičemž nejvíce nás asi zajímá sériová výroba.
Nové koncepční čtyřdveřové kupé Volkswagenu předvádí variabilitu platformy MQB. Je totiž širší než Passat a zároveň kratší než Jetta. O pohon se pak stará motor z Golfu GTI o výkonu 220 koní
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 5 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 11 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.