Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW nechtěně přiznal, že s elektrickým ID.3 má problémy, které nedokáže vyřešit
6.4.2020 | Petr Prokopec
Už tisíce vyrobených, ale nehotových aut skladovaných po různých odstavných plochách naznačují, že odhodlání Volkswagenu začít v létě prodávat ID.3 má vratké nohy. Teď už je prakticky jisté, že k němu nedojde.
Nejspíše jste již zaznamenali, že Volkswagen má problémy se svou stěžejní novinkou, jíž není nic jiného než elektrický hatchback ID.3. Němci sice soustavně tvrdí, že dodržen bude původně oznámený letní termín zahájení prodeje, tomu však nejspíše nevěří ani oni sami. Nově totiž sami přišli s důkazem, že prvního člena chystané květnaté rodiny elektrických skutečně ještě nemáme vyhlížet se zadrženým dechem.
Za tímto odhalením stojí německá prodejna a půjčovna elektrických vozů Nextmove, která dostala na světlo světa interní dokument Volkswagenu. V něm se píše, že produkce e-Golfu byla prodloužena až do 45. kalendářního týdne, tedy až do listopadu letošního roku. A poslední objednávky pro evropské zákazníky mají být vyřízeny až na konci toho měsíce. Nextmove pak dodává, že reálně se to může stát až v prosinci.
To je vskutku podstatná změna vůči dříve oznámenému, neboť s Volkswagenem e-Golf jsme se měli rozloučit právě s příchodem nového ID.3. Oba modely vedle sebe tedy neměly v nabídce automobilky koexistovat a nelze předpokládat, že v ní najednou koexistovat budou. Jde zkrátka jen o dočasnou záplatu na problémy spojené s ID.3, na jejichž vyřešení si Němci dali pár měsíců navíc.
Otázkou nicméně je, zda skutečně lze ony machinace svádět pouze na softwarový problém. Stát za nimi může i stávající koronavirová epidemie, která zasáhla celý svět. Nová auta se tedy vyrábí a prodávají jen málokde, což vede k pádu registrací. Ani po uvolnění restrikcí se ovšem nečeká, že by se lidé houfně hnali do showroomů. ID.3 by se tak mohlo potkat s nemalým nezájmem, který by Volkswagenu nehrál do karet.
Aktuálně nicméně Němci mohou zákazníkům toužícím pro elektrickém autě nabídnout jednak e-Golf a jednak modernizovaný e-up!. To by Volkswagenu mohlo stačit ke splnění přísnějších emisních limitů, přičemž zároveň by se s ID.3 nemusel podbízet pomocí nízké ceny. Na něco takového ostatně automobilka nehodlá ve chvíli, kdy kvůli odstávkám tratí 55 miliard korun týdně, ani pomyslet.
V případě e-Golfu však již jde o jinou situaci, minimálně podstatná část vývojových nimiž musela být dávno splacena. I proto VW nyní nabízí štědré slevy a pobídky, díky kterým se již cena na evropských trzích dostala v průměru pod 25 tisíc Eur (cca 690 tisíc Kč). V době příchodu na trh byla přitom elektrická verze k mání za milion korun. Není tak vlastně divu, že v únoru e-Golf svými prodeji překonal v Evropě i Teslu Model 3 (3 695 ks versus 3 481 ks).
Jsme tedy vskutku zvědavi na další týdny a měsíce, v tuto chvíli je ale prakticky jisté, že ID.3 dorazí později, než se očekávalo, ať už budou jeho dodávky na oko zahájeny kdykoli. Z toho důvodu tu s námi ještě nějakou chvíli vydrží e-Golf, který se jako jedna z posledních nabízených variant sedmé generace stále prodává relativně dobře.

VW v interním dokumentu prozradil...
...že výroba e-Golfu hned tak neskončí
Je to logický krok navazující na předchozí problémy. Fyzicky vyrobené exempláře nového modelu ID.3 se automobilce nedaří softwarově dokončit a skladuje je, kde se dá
Zdroj: Zdroj: nextmove@Youtube
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 7 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 8 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 10 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 11 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
dnes
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11