Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Jetta 2015: facelift do New Yorku s lepší aerodynamikou a bez 1,6 TDI
14.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(doplněno) Američané se dočkali lehkých retuší Jetty pro nový modelový rok. Přinese mimo jiné o 10 procent lepší aerodynamiku.
Doplněno 16:00: Přidali jsme další oficiální fotografie a informace, které se dostaly na web během dnešního dne. Můžete si také prohlédnout první video.
Sedany jsou bez většího překvapení nejúspěšnější na takových trzích jako je ten ruský, čínský nebo americký. A právě na nich Volkswagen nabízí zákazníkům oblíbenou Jettu, která je u nás v Evropě známá coby upravený Golf bez pátých dveří. Naposledy jsme se o ní zmiňovali v souvislosti s hybridní verzí, avšak dnes se budeme věnovat té klasičtější. Aby si udržela přízeň a v Severní Americe, kde Wolfsburgu táhne celé portfolio značky, objeví se na výstavišti newyorského autosalonu za pár dní ve faceliftovaném provedení. Modernizace v jejím případě znamenají primárně lepší aerodynamickou účinnost spojenou s lehkými retušemi, opomenuty však nebyly ani asistenční systémy.
Facelift přichází přesně v polovině životního cyklu. O jeho uvedení v Evropě mnoho podrobností nemáme, ale je jisté, že ve Velké Británii ho první zákazníci budou moci objednávat v srpnu, přičemž první z nich si Jettu přivezou domů v listopadu. Zpět ale k vizuálním změnám, které jsou podle očekávání takřka minimální, třebaže údajně zlepšují obtékání vzduchu o 10 procent oproti stávajícímu modelu, přičemž velký podíl na tom má aktivní mřížka chladiče u verzí 1,8 TSI a 2,0 TDI Clean Diesel napomáhající i k rychlejšímu ohřevu při studených startech.
Přepracování se dočkala maska chladiče, jenž adoptovala trojici příčných lamel, a přední nárazník, který se může pochubit novým ztvárněním integrovaných mlhových světlometů. V příplatkové výbavě zase potěší bi-xenony s proužkem diod na denní svícení či adaptivní funkcí AFS. Záď se nese v podobném duchu, neboť dostala nové koncové svítilny (ve vyšších výbavách taktéž s LED technikou) a jemně přepracovaný nárazník. Kromě toho se tu objevilo nové víko zavazadelníku s odtokovou hranou.
Uvnitř v kabině najdou Američané nový volant a za příplatek budou moci objednávat barevný multifunkční displej na přístrojový štít, přičemž jim pobyt na palubě budou zpříjemňovat černé dekory s vysokým leskem, nové potahové látky sedadel i zajímavější barvy. Ve vyšších výbavových stupních se Jetta dočkala chromovaných ráměčků přístrojového štítu. Změny jsou podpořeny novým multifunkčním volantem, podsvícením kabiny a také přepracovanými prvky panelu dvouzonové klimatizace. Z hlediska asistenčních systémů se v nabídce objevuje například kontrola mrtvého úhlu a asistent zabraňující srážkám při vyparkovávání pozadu.
Po mechanické stránce je největší novinkou vyřazení stávajícího motoru 1,6 TDI z nabídky a záměnu staršího 140koňového 2,0 TDI za EA288 se 150 koňmi a 320 Nm. Tento agregát již splňuje v USA připravované emisní normy LEV3 a je údajně o 8 procent úspornější než předchůdce, přičemž má konzumovat v průměru 6,35 litru nafty na každých sto kilometrů. Slabší verze se 110 koňmi bude úspornější. Zastánci benzinových jednotek mohou sáhnout po 1,4 TSI se 150 koňmi. Podrobnější parametry zatím nejsou k dispozici, přesto se ví, že Jetta dostane ve všech variantách technologický balíček BlueMotion se systémem start-stop, rekuperací energie a pneumatikami s nižším valivým odporem.
Severoamerického tahouna Volkswagenu se loni prodalo v USA dokonce 189 tisíc kusů. Dá se tedy předpokládat, že automobilka nebude chtít polevit a ještě se bude pokoušet v druhé polovině života vymačkat z modelu úplné maximum. Předpokládáme také, že ceny zůstanou zhruba na stejné úrovni. Vliv novinek na evropské provedení téhož modelu je zatím nejasný, zřejmě se ale facelift dotkne i Starého kontinentu, pouze s pochopitelnými lokálními specifiky. Více o americké modernizaci se dozvíme už za pár dnů v New Yorku. Víme však jistě, u amerických dealerů se objeví ve třetím čtvrtletí tohoto roku.
VW Jetta se v New Yorku ukáže v provedení pro USA, do Evropy však o mnoho jiný vůz nezamíří
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Elektrické Volkswageny ID jsou takový propadák, že je všechny dohromady prodejně překonává jediný model: Golf
před hodinou - Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva