Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Jetta 2015: facelift do New Yorku s lepší aerodynamikou a bez 1,6 TDI
14.4.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(doplněno) Američané se dočkali lehkých retuší Jetty pro nový modelový rok. Přinese mimo jiné o 10 procent lepší aerodynamiku.
Doplněno 16:00: Přidali jsme další oficiální fotografie a informace, které se dostaly na web během dnešního dne. Můžete si také prohlédnout první video.
Sedany jsou bez většího překvapení nejúspěšnější na takových trzích jako je ten ruský, čínský nebo americký. A právě na nich Volkswagen nabízí zákazníkům oblíbenou Jettu, která je u nás v Evropě známá coby upravený Golf bez pátých dveří. Naposledy jsme se o ní zmiňovali v souvislosti s hybridní verzí, avšak dnes se budeme věnovat té klasičtější. Aby si udržela přízeň a v Severní Americe, kde Wolfsburgu táhne celé portfolio značky, objeví se na výstavišti newyorského autosalonu za pár dní ve faceliftovaném provedení. Modernizace v jejím případě znamenají primárně lepší aerodynamickou účinnost spojenou s lehkými retušemi, opomenuty však nebyly ani asistenční systémy.
Facelift přichází přesně v polovině životního cyklu. O jeho uvedení v Evropě mnoho podrobností nemáme, ale je jisté, že ve Velké Británii ho první zákazníci budou moci objednávat v srpnu, přičemž první z nich si Jettu přivezou domů v listopadu. Zpět ale k vizuálním změnám, které jsou podle očekávání takřka minimální, třebaže údajně zlepšují obtékání vzduchu o 10 procent oproti stávajícímu modelu, přičemž velký podíl na tom má aktivní mřížka chladiče u verzí 1,8 TSI a 2,0 TDI Clean Diesel napomáhající i k rychlejšímu ohřevu při studených startech.
Přepracování se dočkala maska chladiče, jenž adoptovala trojici příčných lamel, a přední nárazník, který se může pochubit novým ztvárněním integrovaných mlhových světlometů. V příplatkové výbavě zase potěší bi-xenony s proužkem diod na denní svícení či adaptivní funkcí AFS. Záď se nese v podobném duchu, neboť dostala nové koncové svítilny (ve vyšších výbavách taktéž s LED technikou) a jemně přepracovaný nárazník. Kromě toho se tu objevilo nové víko zavazadelníku s odtokovou hranou.
Uvnitř v kabině najdou Američané nový volant a za příplatek budou moci objednávat barevný multifunkční displej na přístrojový štít, přičemž jim pobyt na palubě budou zpříjemňovat černé dekory s vysokým leskem, nové potahové látky sedadel i zajímavější barvy. Ve vyšších výbavových stupních se Jetta dočkala chromovaných ráměčků přístrojového štítu. Změny jsou podpořeny novým multifunkčním volantem, podsvícením kabiny a také přepracovanými prvky panelu dvouzonové klimatizace. Z hlediska asistenčních systémů se v nabídce objevuje například kontrola mrtvého úhlu a asistent zabraňující srážkám při vyparkovávání pozadu.
Po mechanické stránce je největší novinkou vyřazení stávajícího motoru 1,6 TDI z nabídky a záměnu staršího 140koňového 2,0 TDI za EA288 se 150 koňmi a 320 Nm. Tento agregát již splňuje v USA připravované emisní normy LEV3 a je údajně o 8 procent úspornější než předchůdce, přičemž má konzumovat v průměru 6,35 litru nafty na každých sto kilometrů. Slabší verze se 110 koňmi bude úspornější. Zastánci benzinových jednotek mohou sáhnout po 1,4 TSI se 150 koňmi. Podrobnější parametry zatím nejsou k dispozici, přesto se ví, že Jetta dostane ve všech variantách technologický balíček BlueMotion se systémem start-stop, rekuperací energie a pneumatikami s nižším valivým odporem.
Severoamerického tahouna Volkswagenu se loni prodalo v USA dokonce 189 tisíc kusů. Dá se tedy předpokládat, že automobilka nebude chtít polevit a ještě se bude pokoušet v druhé polovině života vymačkat z modelu úplné maximum. Předpokládáme také, že ceny zůstanou zhruba na stejné úrovni. Vliv novinek na evropské provedení téhož modelu je zatím nejasný, zřejmě se ale facelift dotkne i Starého kontinentu, pouze s pochopitelnými lokálními specifiky. Více o americké modernizaci se dozvíme už za pár dnů v New Yorku. Víme však jistě, u amerických dealerů se objeví ve třetím čtvrtletí tohoto roku.
VW Jetta se v New Yorku ukáže v provedení pro USA, do Evropy však o mnoho jiný vůz nezamíří
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 2 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
před 9 hodinami - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před 10 hodinami - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.01. 22:50 - jarka
- vyber motorky 11.01. 22:17 - Brus
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.