Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW jde do elektromobilů po hlavě, vyvíjí 3 nové platformy pro 30 modelů
5.8.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volkswagen chce do roku 2025 přijít s 30 novinkami s alternativním ústrojím. Architektura MEB by měla zaručit 375 „bezemisních“ kilometrů dojezdu.
Každá automobilka se čas od času vytasí s plánem, který předznamenává její budoucnost. Pro tu jsou povětšinou naplánovány jen úspěchy, které se ne vždy dostaví, a tak původní plán nahrazuje nový. Ten obvykle bývá přizpůsoben stávající realitě, ovšem v budoucnosti se země nedrží ani tak. Opravdovým mistrem na tato škatulata je Sergio Marchionne, šéf koncernu FCA.
Kromě Italů se letos s modernizovaným plánem přihlásili také Němci, konkrétně VW Group. V jejich případě do původních strategií zasáhla kauza Dieselgate, která je největším skandálem v historii Volkswagenu. Je proto logické, že pozměněn byl i směr, po kterém se automobilka hodlá vydat. V centru dění totiž již nebudou diesely, ale benzinové, hybridní a elektrické vozy.
V tomto ohledu jsme již hovořili o filtru pevných částic, který od příštího roku dostanou všechny benzinové motory. Dnes si pro změnu posvítíme na alternativní ústrojí, které podle aktualizovaného plánu dostane 30 nových modelů, jichž se během příštích devíti let dočkáme. Technický šéf americké divize Matthias Erb uvedl, že podepírat je bude trojice speciálních platforem.
Každá z nich má být dostatečně flexibilní, aby vyhověla individuálním potřebám jednotlivých značek spadající pod VW Group. Variabilní tedy bude rozvor i rozchod kol. Volkswagen přitom dosud blíže upřesnil pouze platformu MEB (Modular Electric Toolkit), která se představila letos v lednu na veletrhu elektroniky CES pod povrchem konceptu BUDD-e.
Právě o tomto voze se nyní rozhovořil i Erb, který studii popisuje jako pojízdnou laboratoř, jež plně vnímá své okolí a umožňuje řidiči ovládat řadu funkcí pomocí gest. Její podlaha je pak zcela rovná a obsahuje lithium-iontové baterie, které mají poskytnout dostatek energie na 375 km dojezdu. Při rychlodobíjení pak dostanete 80 % kapacity za 30 minut.
Ve srovnání s konceptem, který počítal s 533 kilometry a 15 minutami, tu tedy máme mnohem reálnější data. Zda ale již jde o plně produkční parametry, to je prozatím sporné. Erb ostatně v tomto směru nespecifikuje ani výkon či jízdní dynamiku, studie BUDD-e ovšem disponovala dvěma elektromotory (jedním vpředu, jedním vzadu) produkujícími 317 koní.
Na další informace si tedy budeme muset počkat. Změnu strategie celého koncernu Erb popisuje jako náročnou a dlouhodobou. „Není to jednoduché změnit celou organizaci. Nemůžete prostě jen tak ze dne na den přepnout a začít si myslet, že bude zajímavější, když budete fungovat jako nový start-up.“
Koncepční Volkswagen BUDD-e byl postaven na nové platformě MEB, jenž je jednou ze tří, které budou podepírat 30 novinek koncernu s alternativním ústrojím
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 5 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 2 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 4 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 5 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 6 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 16:36 - GeneHawkins
- OT - zavírám krám, uklízím 02.01. 14:54 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus