Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW i v této době překvapivě vyplatí bonusy zaměstnancům, přijdou si na tučnou sumu
13.3.2020 | Petr Prokopec
Loňský rok byl pro Němce sice náročný, ale relativně úspěšný. Letos se ovšem musí vypořádat s docela jinými výzvami a šetří pomalu každou korunu. Přesto zaměstnanci dostali velmi štědré bonusy.
Vcelku běžnou praxí zejména velkých firem jsou vánoční či novoroční bonusy, případně pak třinácté nebo čtrnácté platy. Ty jsou udělovány zaměstnancům jako jistá forma odměny za dobře odvedenou práci, která firmě pomohla k zisku. Nejinak je tomu také v automobilovém průmyslu. Či bychom spíše měli dodat, že tak tomu alespoň dosud bylo bylo. Tlaky na snižování emisí s sebou nesou enormní náklady navíc, které je nutné někde vykompenzovat. A mzdy jsou obvykle tím prvním, nač se sahá.
O to překvapivější je aktuální oznámení Volkswagenu. Německá automobilka loni navýšila prodeje o 2,6 procenta, díky čemuž se zaměstnanci mohou těšit na jednorázový bonus dosahující výše až 4 950 Eur (cca 129 tisíc Kč). Dle šéfa koncernu Herberta Diesse totiž „učinili klíčový přínos, aby VW dosáhl obchodního úspěchu“. Šéf odborů Bernd Oslerloh dodal, že loňský rok byl opravdu náročný, a právě o to více museli zaměstnanci zabrat, aby „posunuli Volkswagen znovu do popředí“.
Některým lidem byly bonusy vyplaceny již loni v listopadu, zbytek pak své peníze dostane v květnu. Zároveň však bylo i naznačeno, že tato situace se letos, respektive napřesrok, nemusí opakovat. Volkswagen totiž stejně jako ostatní automobilky nečelí pouze zvýšeným nákladům v důsledku přesunu směrem k elektromobilitě, ale bude zasažen i epidemií koronaviru. Do hry tedy vstoupí mnohem výraznější utahování šroubů.
„Je jasné, že pro rok 2020 je třeba očekávání uskrovnit. Transformace si vyžádá odevzdání se, flexibilitu a efektivnost. Nejde jen o koronavirus, i kvůli ekonomice bude letošní rok pro Volkswagen náročný,“ potvrdil výše zmíněné šéf oddělení lidských zdrojů Gunnar Kilian. Ani on nicméně netuší, jaké dopady nakonec nová infekce bude mít. Pokud se však potvrdí slova kancléřky Angely Merkel, jež mluvila o 70 milionech nakažených, budou velmi nepříjemné.
Volkswagen překvapivě za loňský rok rozdává bonusy. Za dvanáct měsíců ale nejspíše již tak štědrý nebude
Zdroje: Volkswagen, Reuters
Bleskovky
- První elektrické Ferrari nachytali při testech. Vzhledem děsí asi jen dočasně, falešný zvuk mu ale zůstane
včera - Slavná reklama Audi se skokanským můstkem fascinuje i 38 let po svém vzniku, pomocnému lanu navzdory
7.1.2025 - Řidič Corvette po divokém manévru vylétl ze silnice, těsně minul lampu a skákal po poli, pak se vrátil do provozu, jako by se nic nestalo
6.1.2025
Nejčtenější články
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
9.12.2024 - Nissanu se jeho byznys hroutí pod rukama. Ruší výrobu statisíců aut, nervózním dealerům dovoluje nevídané věci
9.12.2024 - Britská expertní firma si troufla říci, že politické vnucování elektromobilů je „nefunkční”, způsobuje nenapravitelné ztráty
9.12.2024 - Škoda začala prodávat nový Kodiaq RS a dál hýří sebevědomím, za jeho cenu můžete mít BMW
9.12.2024 - Česká Praga nepřeháněla, reálně začala dodávat svůj první silniční supersport. Vypadá jako Batmobil, který dokáže jezdit po stropě
9.12.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva