Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW I.D. Buzz: elektrický mikrobus chce do výroby, zvládne prý 600 km na dobití
9.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Za velký dojezd nevděčí koncepční novinka Volkswagenu jen bateriím o kapacitě 111 kWh, ale také cyklu NEDC. Dle norem EPA je na tom hůře.
Druhým elektrickým konceptem Volkswagenu se dle očekávání skutečně stává moderní pojetí mikrobusu. Je překvapivé, že Němci zvolili tuto karosářskou verzi a nikoliv třeba SUV, které by se do stávajících trendů hodilo lepe. Podle designového šéfa značky Klause Bischoffa ale přijde jako třetí v pořadí. Následně pak mohou dorazit i sedan a sportovní novinka, to je však již opravdu vzdálenější hudba budoucnosti.
Než se ovšem vrátíme zpět do přítomnosti, musíme zavzpomínat na loňský rok. V jeho počátku Volkswagen na veletrhu elektroniky CES v Las Vegas odhalil elektrický mikrobus budoucnosti zvaný Budd-E. Nové pojetí zvané I.D. Buzz na něj navazuje, byť do designu promluvil také v Paříži odhalený elektrický hatchback, se kterým novinku pojí podsvícené logo, tvar čelních diodových světel nebo 22palcová litá kola vyvedená v odstínu Galvano Gray Metallic.
Kromě spřízněného Volkswagenu I.D. se elektrický mikrobus snaží navázat také na původní legendární provedení T1, proto zadní sloupek dostal trojici ventilačních otvorů. Ze stejného důvodu zde pak máme i dvoubarevné lakování karoserie, kdy hlavní žlutý odstín Cyber Yellow Pearl Effect doplňuje stříbrná metalíza. Podle značky takto bude bude v budoucnosti vypadat tranportér lidí, který by v plně produkční formě měl dorazit v roce 2022.
Kabina má až osmimístnou kapacitu, přičemž po aktivaci režimu I.D. Pilot mohou být pasažéry naprosto všichni. V té chvíli dojde k zasunutí volantu a řízení přebírá autonomní systém. Monitoring okolí pak dostaly na starosti laserové, ultrazvukové a radarové senzory či boční a čelní kamery. Podle Volkswagenu má tato sada zamířit do produkce v roce 2025 a prý zajistí již plnohodnotné autonomní řízení.
Pohon má přitom na starosti dvojice elektromotorů, které souhrnně produkují 374 koní. Jelikož každá jednotka roztáčí jednu nápravu, máme tu čest s pohonem všech kol. A také s působivou jízdní dynamikou, neboť sprint z klidu na stovku zabere zhruba 5 sekund a nejvyšší rychlost činí elektronicky omezených 160 km/h. Baterie o kapacitě 111 kWh pak mají zaručit dojezd až 600 km (respektive 434 km dle certifikace EPA).
Automobilka dodává, že díky využití rychlodobíjecí stanice o výkonu 150 kW je možné během 30 minut „dotankovat“ až 80 procent kapacity baterií. Kromě toho použití modulární platformy MEB počítá také s chudším provedením, které dostane do vínku pouze pohon zadních kol, elektromotor o výkonu 272 koní a baterie o kapacitě 83 kWh. Vše pak logicky ověnčí i nižší cenovka.
Ve finále již lze jen zmínit, že Volkswagen se v interiéru snažil navodit co nejpříjemnější atmosféru. Proto ambientní podsvícení doplňuje dřevěná podlaha. Nechybí ani vyjímatelný tablet mezi předními sedadly, která se navíc dají otáčet okolo své osy. Ta zadní je možné pro změnu výrazně sklápět. Co vše ale z těchto prvků dostane sériové provedení, to je nyní opravdu ve hvězdách.























































Volkswagen I.D. Buzz by měl do prodeje zamířit v roce 2022, o tři roky posléze chce značka nabízet i plnohodnotné autonomní řízení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
dnesElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Už ani jiní výrobci aut nechtějí s Audi mít nic společného, tento raději přejde na své vlastní motory
22.3.2025„Bojovníci proti Tesle” svým vandalismem automobilce ve skutečnosti pomáhají, její situace ostatně nebude tak zlá
22.3.2025A pak že nevydrží: Jediné kdy prodávané menší auto s dieselovým V8 je k mání po najetí 625 tisíc km. To jsme ještě neviděli
22.3.2025Nejlevnější auto světa se pořád prodává. Vypadá všelijak, ale co byste chtěli za 67 tisíc?
22.3.2025Zákazníci ukazují záda dalšímu drzému nápadu automobilek, naprostá většina lidí obchází placení za už koupená auta
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva