Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW GTI Roadster plně odhalen, s drsným vzhledem dá stovku za 3,5 s
29.5.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Celým jménem GTI Roadster Vision Gran Turismo se do hry hodí ostrým designem i výkony - má 503 koní, na stovce je za 3,5 s.
Doplněno 17:00: Přidali jsme první fotky zachycující reálný koncept GTI Roadster na stánku Volskwagenu u Wörthersee.
Volkswagen - a nejen on, i celý koncern - pro každoroční sešlost na břehu jezera Wörthersee připravuje vždy něco zvláštního. Tentokrát to je otevřený koncept GTI Roadster Vision Gran Turismo, který, jak název napovídá, zamíří na virtuální silnice a okruhy závodní hry Gran Turismo 6. Již dříve jsme tu měli skici spolu s některými technickými údaji a včera také virtuální odhalení.
Dnes vám můžeme ukázat už i oficiální fotosadu tohoto vozu, na které je vidět něco více z reálných kontur. Nutno dodat, že nás Volkswagen pořádně napíná, i tyto fotky mají za sebou značnou úpravu v počítači. Zatím to tedy nejsou ani náznakem živé fotografie, na které se také můžete těšit, ale už to nejsou obrázky vytvořené kompletně na počítačové obrazovce, které jsme měli možnost vidět včera. Samozřejmě však stále platí, že jediná možnost, jak se GTI Roadsterem projet, bude pomocí Playstationu.
Volkswagen nazývá tento stroj „nejsenzačnější Golf GTI všech dob” a obrázky tomu docela jednoznačně nahrávají. Automobilka nechala designérům zcela volnou ruku, ostatně produkce nikdy nebyla v plánu - dokonce se původně hovořilo o tom, že by tento vůz existoval jen ve virtuální formě, až zájem fanoušků přiměl VW jej skutečně postavit, byť jen v jednom, koncepčním exempláři.
O motoru pod kapotou jsme také již psali, nyní však máme přesnější údaje. Je to třílitrová šestiválcová jednotka VR6, která díky dvěma turbodmychadlům a přímému vstřiku dává 503 koní a 562 Nm. Maximální točivý moment je k dispozici mezi 4 a 6 tisíci otáčkami a už od 2 000 otáček je pod plynem 502 Nm. Takováto čísla stačí 1 421 kg těžkému Roadsteru ke zrychlení na stovku za 3,5 vteřiny a v rozletu se tento vůz zastaví až na 309 km/h.
O přenos síly na 20" kola se stará sedmistupňová dvouspojka DSG a systém pohonu všech kol 4Motion. Šíře pneumatik vpředu je 235 mm, vzadu 275 mm a na obou nápravách mají gumy třicetiprocentní profil. Co přesně GTI Roadster obouvá, nám není známo. Pod koly najdeme brzdy s 381mm kotouči vpředu a 356mm vzadu.
Oproti produkčnímu Golfu GTI je Roadster znatelně kratší, rozvor činí 249,4 cm, na délku vůz měří 415,8 cm, na šířku 189,5 cm a vysoký je jen 109 cm, tedy zhruba jako Ford GT. Jak je vidět na fotkách, C-sloupky jsou spojené do jakési stříšky, která posádku od deště neochrání, zato však v případě převrácení slouží jako ochranný rám. Design si zejména vpředu bere dost prvků z produkčního Golfu GTI, například červený pásek běžící přes celou šíři přídě. Spodní část nárazníku vznikla s ohledem na maximální přítlak.
Uvnitř najdeme karbonové závodní sedačky vybavené pětibodovými pásy a palubní desku, která by v reálném světě stoprocentně neobstála, ostatně vnitřek jsme si měli možnost trochu prohlédnout i na včerejších virtuálních obrázcích. Mezi řidičem a spolujezdcem se táhne karbonová příčka, která se směrem dozadu svažuje a pod ní je umístěn hasicí přístroj. Jak sedačky, tak volant, který v podstatě nemá věnec, jen dvě dvojice spojených ramen, jsou potažené alcantarou.
Klaus Bischoff, šéfdesignér Volkswagenu, říká: „Když nás Sony požádalo o vytvoření vozu Vision GTI exkluzivně k patnáctému výročí série Gran Turismo, neváhali jsme ani chvíli.” V automobilce se rozběhla soutěž a mladí designéři poskytovali své nápady. Vítěze vybíral Bischoff spolu s Kazunorim Jamaučim, vice-prezidentem Sony, otcem série Gran Turismo a fanouškem GTI od Volkswagenu.
Ostře řezané vnější rysy se budou do Gran Turisma skvěle hodit, je jasné, že tento vůz si byť jen vzhledem být v této slavné hře zaslouží. Jak již bylo řečeno, živé snímky zatím nemáme, jak ale bude sraz u Wörthersee probíhat, měli bychom vám přinést i je.
VW GTI Roadster poprvé naživo
Volkswagen pustil do světa oficiální fotosadu k novému GTI Roadsteru Vision Gran Turismo
Virtuální odhalení stroje proběhlo včera...
...a skici jsme měli možnost vidět již minulý týden
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 26 minutami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před hodinou - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 3 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 4 hodinami - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 02.01. 10:38 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus