Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Gran Lavida: Rapid Spaceback na steroidech zkusí zaujmout v Číně
21.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Pohlédněte do tváře budoucnosti škodovky v čínském balení většího Volkswagenu. Jeho Gran Lavida zkusí štěstí s podobně zvláštním typem karoserie.
Lavida je jedním z mnoha Volkswagenů, které v Česku známe jen z doslechu. Jde o primárně čínskou záležitost vyráběnou přímo na místě činu v závodě Shanghai Volkswagen Automotive a jednu z mnoha tamních reinkarnací starší techniky VW v kompaktní třídě. VW v ní, ve spolupráci s jiným čínským partnerem, nabízí mimo jiné také tamní Boru a ačkoli to na první pohled nedává velký smysl, oba vozy jsou prodejně dosti úspěšné.
Lavida loni prošla celkem výraznou modernizací, kterou lidé od Das Auto představili na autosalonu v Šanghaji 2012. Právě nyní probíhá ročník 2013 a VW okouzluje metropoli čínského byznysu další novinkou stejného jména. Tentokrát si říká Gran Lavida, čtyřdvéřové kupé nebo podivný liftback jako u „Gran BMW” ale nečekejte, jde o trochu jinou míchanici.
Zahraniční kolegové vůz nejčastěji nazývají čínským Audi A3 Sportback a ačkoli je to relevantní přirovnání (i kvůli podobnosti samotné zádě při pohledu zezadu), mně vůz primárně připomíná něco jiného. Tohle vypadá na větší variaci na zatím nepředstavenou Škodu Rapid Spaceback, tedy také jakýsi mix kombíku a hatchbacku, ale se splývavější zádí.
Názor na to, co je auto vlastně zač, si jistě uděláte i sami z přiložených fotek, my přidáme pár klíčových informací o technice. Gran Lavida stojí na podvozku o rozvoru 2 610 mm a je 4 454 mm dlouhá. Jde tedy o 6 cm kratší vůz než v případě sedanu, což jej také vzdaluje klasickému kombíku. Na šířku měří 1 743 mm a na výšku 1 465 mm. VW, navzdory zmenšeným rozměrům, slibuje více místa pro pětici cestujících a dostatečnou praktičnost s ohledem na jejich zavazadla. Tomu asi lze věřit.
Po stránce techniky se malá-velká Lavida spoléhá na motory 1,6i se 105 koňmi, 2,0i se 120 koňmi a 1,4 TSI se 140 koňmi, které je možné kombinovat s manuálními i automatickými převodovkami. Nejsilnější verze zrychluje na stovku za méně než 10 sekund a dosáhne rychlosti přes 190 km/h.
Jak moc se auto tohoto typu stane úspěšným v zemi, kde všichni chtějí sedany, je otázkou, ale VW obvykle nestřílí do prázdna. Na každý pád úspěch či neúspěch Gran Lavidy dost možná nalajnuje čínskou budoucnost Rapidu Spaceback - také ten je tak zatím k mání jen jako sedan a pokud by zákazníci o wolfsburské polokombi nestáli, koncern by asi nepokoušel štěstí ani s menší obdobou s logem škodovky...
Volkswagen Gran Lavida chce zaujmout nestandardní karoserií, která není nepodobná té chystané pro Škodu Rapid Spaceback
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024 - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 2 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
včera - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
včera
Živá témata na fóru
- 532 / 5.000 Vybíráte to správné vozidlo Tatra do těžkého terénu? 12.27. 03:36 - tacticmolt
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien