Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf VIII má nakonec dorazit už v roce 2017, zhubne o dalších 50 kilo
26.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Golf sedmé generace by měl ve výrobě vydržet jen pět let. Nástupce přitom kromě nižší hmotnosti zřejmě dostane i tříválcový diesel z Pola.
Není tomu dlouho, co jsme na našich stránkách zmiňovali příchod osmé generace Volkswagenu Golf. Ta by podle kolegů z britského Autocaru měla spatřit světlo světa v roce 2019, díky čemuž by stávající model zůstal na trhu sedm let. Německá média ovšem nyní naznačují, že nakonec namísto víceméně klasického životního cyklu dojde k jeho opětovnému zkrácení. Novinku bychom tak prý měli očekávat již v roce 2017, což dává jistou logiku.
Jak jsme zmiňovali v naší předchozí zprávě, pro Volkswagen budou zásadní nová pravidla EU, která limitují průměr emisí CO2 automobilek na 95 g/km. Dostát těmto regulacím bude pro řadu výrobců těžko rozlousknutelným oříškem, s příchodem osmé generace Golfu tři roky před koncem dekády by však německá automobilka dostala dva pokusy. Při debutu novinky by emise klesly jen částečně, zbytek by pak dokonal facelift v roce 2020.
Jde samozřejmě jen a pouze o naši spekulaci, trochu pravdy by však na tomto šprochu být mohlo. Pole dohadů ale již opusťme a zamiřme zpátky k informacím našich německých kolegů. Ti totiž stejně jako Britové naznačují, že novinka dorazí s výrazně jiným designem, který tedy zjevně bude inspirován Volkswagenem XL1. Očekává se totiž nižší a delší silueta, přičemž narůst by měla také šířka.
Po stránce technické můžeme očekávat vylepšenou modulární platformu MQB, se kterou by se pojila zhruba 50kilová dieta. Hmotnost novinky by tak poklesla někam k 1 150 kg, což bude mít vliv na motorový prostor, do kterého by se mohl nastěhovat tříválcový diesel z Volkswagenu Polo. Mimo něj lze pak počítat s benzinovými čtyřválci, které dostanou technologii deaktivace poloviny válců.
V interiéru pak nový Golf nabídne celou řadu systémů, jež aktuálně debutovaly na novém Volkswagenu Passat. Očekávat tedy můžeme třeba systém autonomních brzd s funkcí detekce chodců, automatické parkování či head-up displej a technologii Mirror Link, jež spáruje váš mobilní telefon s dotykovým displejem automobilu.
Tím informace končí a sluší se dodat, že samotný Volkswagen odmítl tyto informace jakýkoliv komentovat. Je tak možné, že německá média uhodila hřebíček na hlavičku. To ale zjistíme již docela záhy, neboť pokud by se premiéra uskutečnila již za tři roky, pak bychom už příští rok mohli spatřit první zakamuflované prototypy.

Nový VW Golf má přepřáhnout na odlišný design
Pod kapotou bychom pak měli najít stejný 1,4litrový tříválec TDI, jaký dostal Volkswagen Polo a jaký zakrátko najdeme u Audi A1 a nové Škody Fabia
Zdroj: Auto Motor und Sport
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 7 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Audi rozjede prodeje aut své nové levné značky už za pár týdnů, je to zatím vrchol jeho úpadku
22.3.2025Německé automobilky nabízí zaměstnancům za „dobrovolný” odchod až 12 milionů korun, takové míry zoufalosti dosáhly
23.3.2025Lež o nulových emisích elektromobilů už vadí i Britům. Více jak čtvrtina lidí jí pořád věří, mladých víc než třetina
23.3.2025Převratné řešení Nissanu mělo zachránit spalovací motory, nakonec přes výhru v soutěži míří do propadliště dějin
23.3.2025Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva