Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf VIII dorazí s novými „čistými“ diesely 1,5 TDI, půjde o tříválce
12.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Evropský bestseller se letos dočká faceliftu, za dva roky pak dorazí ve zcela nové generaci. Ta bude prostornější, lehčí a úspornější.
Sedmá generace Volkswagenu Golf přišla na svět v roce 2012. Krátce poté německá automobilka oznámila, že zkracuje životní cyklus svých aut na pět let, pomalu bychom se tedy měli chystat na generaci osmou. Proto ostatně okolo modernizace evropského bestselleru panoval v posledních měsících nemalý zmatek. Jisté bylo pouze tolik, že se dočkáme zlepšení na všech frontách, nicméně nikdo nepotvrdil, zda to bude jen facelift nebo opravdu nová generace.
Nově ovšem máme v celé záležitosti jasněji. Stejně jako Audi A3 nebo Seat Leon se i Golf letos dočká lehčího faceliftu, který velmi pravděpodobně naživo uvidíme na podzim v Paříži. Tato varianta přitom bude muset vydržet ve službě do roku 2018, kdy by měla dorazit zcela nová generace. Tu pak čeká ještě delší životní cyklus než stávající provedení, v nabídce totiž zůstane do roku 2025.
Avizovaný pětiletý životní cyklus je tak minulostí, na čemž má zřejmě svůj podíl kauza Dieselgate. Ta zároveň ovlivní i motorový prostor, kde bychom se měli dočkat zcela nového „čistého“ dieselu. Tříválcové agregáty 1,5 TDI by přitom měly pokrývat pásmo od 74 do 120 koní, přičemž s emisemi CO2 klesnou na 85 gramů na kilometr.
Tyto motory budou navíc koncipovány jako modulární a poslouží i jako základ pro budoucí dvoulitrové čtyřválce a třílitrové šestiválce, jenž se objeví v mohutnějších koncernových vozech. Hned tak se s nimi ovšem neshledáme, zmiňovaná jedna-pětka bude odhalena až v rámci oné osmé generace. Do té doby si Golf musí vystačit se stávající vylepšenou nabídkou.
Společně s novými motory dostane osmá generace i evoluční verzi modulární platformy MQB, se kterou by hmotnost měla poklesnout o 35 až 70 kilogramů. Délka se výrazně měnit nemá, očekáván je však nárůst do šířky. Ačkoliv přitom Golf VIII dozná nižší výšky, díky přepracování kabiny bude možné uvnitř čekat více místa pro posádku.
Interiér zároveň počítá s ovládáním za pomoci gest a virtuálním kokpitem, stejně jako s celou řadou materiálů od kovu přes kůži až po kvalitnější plasty, jež mají pozdvihnout atmosféru o třídu výše. Značná část této modernizace se přitom odehraje již v rámci letošního faceliftu, kde digitální přístrojový štít ozdobí vyšší úrovně výbavy.
Po stránce vizuální bude jak stávající modernizované provedení, tak i osmá generace pouze evolucí Golfu VII. Očekávat tak víceméně můžeme jen přeprofilované nárazníky a příchod LEDek na oba konce vozu. Jako první člen osmé generace se pak ukáže hatchback, po němž dorazí kombi a verze GTI, GTD a R.
O kabrioletu se zdroje zatím nezmiňují a je sporné, zda vůbec dorazí. Pokud však německá automobilka rozhodne kladně, pak bychom jej mohli očekávat někdy okolo roku 2020. Souběžně s tím bychom se mohli dočkat i ryzího elektromobilu, plug-in hybrid ale nejspíše bude na trhu o nějaký ten pátek dříve.

VW Golf VIII se pochlubí revoluční technikou, ovšem jen evolučním vzhledem
Výrazně lišit se od stávajícího provedení nemá ani facelift, který nejspíše naživo dorazí na podzim do Paříže
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
15.3.2025Porsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Bratři Marquezové dominovali neděli v Argentině včera 19:47
- Dixon suverenním vítězem, Salač havaroval včera 18:16
- Moto3 Piqueras vítězem, Rueda lídrem včera 17:58
- Portimão-Test, 2. den: včera 10:00
- Opět trumf pro Marca Marqueze 15.3.2025
Nejčtenější články
Sbohem, Audi. Němci po příšerném roce dostali geniální nápad: Zachrání se „výrazným zdražením” svých aut
15.2.2025Levná čínská obdoba Porsche překonala časem z okruhu skutečné Porsche, na jeho jízdu se ale nedá dívat
15.2.2025Lada odhalila dynamiku své vůbec první ostré Nivy. Jako BMW X3 M zrovna nejede, i tak je citelně rychlejší než standard
15.2.2025I levnější „americkej kýbl” to natřel třikrát dražšímu Maserati. Ukazuje zbytečnost plošného přeplňování, i bez něj je lepší ve všem
15.2.2025VW ukázal víc ze svého nového nejlevnějšího modelu ID. Prý bude „vysoce kvalitní”, přesně to z těchto aut čiší
15.2.2025
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 03.17. 07:00 - Brus
- Chlubítko univerzální 03.15. 16:56 - řidičBOB
- Politický koutek 03.15. 16:09 - jerry
- Rodinné a pohodlné auto pro malé 3 děti 03.15. 15:04 - řidičBOB
- Výběr autopojištění 03.15. 15:01 - řidičBOB
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 03.14. 10:22 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 03.14. 10:16 - Brus
- vyber motorky 03.13. 16:35 - řidičBOB