Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf VIII dorazí s novými „čistými“ diesely 1,5 TDI, půjde o tříválce
12.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Evropský bestseller se letos dočká faceliftu, za dva roky pak dorazí ve zcela nové generaci. Ta bude prostornější, lehčí a úspornější.
Sedmá generace Volkswagenu Golf přišla na svět v roce 2012. Krátce poté německá automobilka oznámila, že zkracuje životní cyklus svých aut na pět let, pomalu bychom se tedy měli chystat na generaci osmou. Proto ostatně okolo modernizace evropského bestselleru panoval v posledních měsících nemalý zmatek. Jisté bylo pouze tolik, že se dočkáme zlepšení na všech frontách, nicméně nikdo nepotvrdil, zda to bude jen facelift nebo opravdu nová generace.
Nově ovšem máme v celé záležitosti jasněji. Stejně jako Audi A3 nebo Seat Leon se i Golf letos dočká lehčího faceliftu, který velmi pravděpodobně naživo uvidíme na podzim v Paříži. Tato varianta přitom bude muset vydržet ve službě do roku 2018, kdy by měla dorazit zcela nová generace. Tu pak čeká ještě delší životní cyklus než stávající provedení, v nabídce totiž zůstane do roku 2025.
Avizovaný pětiletý životní cyklus je tak minulostí, na čemž má zřejmě svůj podíl kauza Dieselgate. Ta zároveň ovlivní i motorový prostor, kde bychom se měli dočkat zcela nového „čistého“ dieselu. Tříválcové agregáty 1,5 TDI by přitom měly pokrývat pásmo od 74 do 120 koní, přičemž s emisemi CO2 klesnou na 85 gramů na kilometr.
Tyto motory budou navíc koncipovány jako modulární a poslouží i jako základ pro budoucí dvoulitrové čtyřválce a třílitrové šestiválce, jenž se objeví v mohutnějších koncernových vozech. Hned tak se s nimi ovšem neshledáme, zmiňovaná jedna-pětka bude odhalena až v rámci oné osmé generace. Do té doby si Golf musí vystačit se stávající vylepšenou nabídkou.
Společně s novými motory dostane osmá generace i evoluční verzi modulární platformy MQB, se kterou by hmotnost měla poklesnout o 35 až 70 kilogramů. Délka se výrazně měnit nemá, očekáván je však nárůst do šířky. Ačkoliv přitom Golf VIII dozná nižší výšky, díky přepracování kabiny bude možné uvnitř čekat více místa pro posádku.
Interiér zároveň počítá s ovládáním za pomoci gest a virtuálním kokpitem, stejně jako s celou řadou materiálů od kovu přes kůži až po kvalitnější plasty, jež mají pozdvihnout atmosféru o třídu výše. Značná část této modernizace se přitom odehraje již v rámci letošního faceliftu, kde digitální přístrojový štít ozdobí vyšší úrovně výbavy.
Po stránce vizuální bude jak stávající modernizované provedení, tak i osmá generace pouze evolucí Golfu VII. Očekávat tak víceméně můžeme jen přeprofilované nárazníky a příchod LEDek na oba konce vozu. Jako první člen osmé generace se pak ukáže hatchback, po němž dorazí kombi a verze GTI, GTD a R.
O kabrioletu se zdroje zatím nezmiňují a je sporné, zda vůbec dorazí. Pokud však německá automobilka rozhodne kladně, pak bychom jej mohli očekávat někdy okolo roku 2020. Souběžně s tím bychom se mohli dočkat i ryzího elektromobilu, plug-in hybrid ale nejspíše bude na trhu o nějaký ten pátek dříve.
VW Golf VIII se pochlubí revoluční technikou, ovšem jen evolučním vzhledem
Výrazně lišit se od stávajícího provedení nemá ani facelift, který nejspíše naživo dorazí na podzim do Paříže
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024 - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nejnovější články
- Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera - Honda potichu prodává chytrou pásku, která vám může ušetřit desítky tisíc za opravu auta, zaslouží si víc pozornosti
včera - Prodeje ojetin v Česku jsou nejnižší za posledních 10 let, jsou na dostřel od absolutních historických minim
včera - Němci vybrali nejlevnější ojetiny, které opravdu vydrží, navzdory nízké ceně excelovaly v jejich dlouhodobých testech
včera
Živá témata na fóru
- 532 / 5.000 Vybíráte to správné vozidlo Tatra do těžkého terénu? 12.27. 03:36 - tacticmolt
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien