Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf VII R 2014: s technikou S3 zvládá stovku jen za 4,9 s
20.8.2013 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový Golf R je s výkonem 300 koní rychlejší a papírově úspornější než předchůdce. Ve Frankfurtu se navíc zřejmě představí s nižší cenou.
Tip: Prohlédněte si více fotek nového Golfu R včetně motoru a interiéru v galerii živých snímků z oficiální předpremiéry.
Tak to byl opravdu kalup. Ještě před víkendem se o novém Volkswagenu Golf R mnoho nevědělo, pak ale dorazila první oficiální upoutávka, na které „eRko“ zamrkalo diodovými světly. Automobilka naznačila, že pod jeho kapotou by se mohla skrývat technika z nového Audi S3 a mysleli jsme si, že na plné odhalení si ještě chvíli počkáme. Není to třeba - nový Golf R je už venku.
„Osobně” dorazí na autosalon ve Frankfurtu skutečně s přeplňovaným dvoulitrem z rodiny EA888, který bude produkovat 300 koní a 380 Nm točivého momentu. tedy o 30 koní a 30 Nm více než předchůdce. S touto silou asi nepřekvapí, že jízdní dynamika sedmé generace je o poznání lepší než u šesté. Ještě zajímavějśí ovšem je, že Golf R překonává i dárcovské Audi. S automatickou převodovkou DSG totiž zvládne stovku za pouhých 4,9 sekundy, čímž je o desetinu rychlejší než S3 Sportback. Špatně si ovšem nevede ani s manuálem, kdy stejnou disciplínu zvládá za 5,3 sekundy - tedy opět o desetinu rychleji než třídveřové Audi, verzi Sportback pak nakládá dokonce desetinky tři.
V rámci spotřeby si již Wolfsburg s Ingolstadtem jsou rovni. S převodovkou DSG totiž máme počítat s 6,9 litry na 100 kilometrů, manuál pak přihazuje dvě desetiny litru. Vůči předchozímu provedení, které se pohybovalo za 8,5 l/100 km, asi bude novinka úspornější, i když zřejmě ne tolik, jak naznačují papírové hodnoty. Navíc pochopitelně pouze za předpokladu, že budete plynový pedál jen lechtat a nebudete zkoušet dosáhnout nejvyšší rychlosti 250 km/h.
Po stránce podvozkové je pak Golf R z celé sedmé generace nejníže zemi. Oproti standardnímu hatchbacku poklesnul o 20 mm, ve srovnání s modelem GTI je pak jeho světlá výška nižší o 5 mm. Vybavit jej navíc můžete adaptivním systémem DCC, který kromě předchozích nastavení tlumičů Eco, Normal a Individual přidává také nový režim Race, kdy lze nastavit také odezvu plynu a převodovky.
Zatímco ovšem podvozek DCC je za příplatek, progresivní mechanismus řízení, který je aktivován při sportovním programu stabilizace, dostáváte ve standardu. Stejně jako třeba pohon všech kol Haldex páté generace, elektronický diferenciál XDS, 18palcová litá kola, přední bi-xenony, zadní LEDky, čtyři koncovky výfuku, agresivnější nárazníky nebo čalounění v kombinaci kůže a Alcantary.
Volit přitom bude možné mezi třídveřovým a pětidveřovým provedením, ceny se ale zřejmě dozvíme až během slavnostní premiéry ve Frankfurtu. Tamtéž pak asi Volkswagen oznámí datum zahájení prodeje, sazkou na jistotu by ale mohl být přelom roku. A co víc, pod stromeček by nový Golf R měl dorazit za nižší cenu, než jakou stál pomalejší předchůdce.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013.




Nový Volkswagen Golf R svůj potenciál nedává vizuálně příliš najevo. Díky výkonu 300 koní je ale rychlejší než Audi S3
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 3 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
včeraUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejnovější články
Dokument poprvé ukazuje nehodu bývalého moderátora Top Gearu, která mu znetvořila obličej, i její následky. Z uvolněných záběrů mrazí
před 2 hodinamiŘešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
před 3 hodinamiNová auta zkrachovalého Fiskeru nechali opuštěná u silnice, teď je rozprodávají v aukci za směšné sumy
před 5 hodinamiTroufnete si? Nejlevnější moderní Lamborghini v prodeji stojí míň než dražší Škody, a to ani moc nejezdilo
před 6 hodinamiDosud neúspěšné Subaru se dočkalo o mnoho lákavější nové verze, brzdí ji ale stále stejný problém
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 10:02 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins