Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf VII Bluemotion se spotřebou 3,2 l je v prodeji, u nás by měl stát 490 tisíc Kč
29.5.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Skoro rok po představení konceptu nejúspornějšího Golfu všech dob jde sériové provedení Bluemotionu do prodeje. Příplatek za něj není extrémní.
Možná si ještě vzpomenete na loňskou premiéru Golfu VII BlueMotion. Ačkoli byl představen po boku sériového standardního modelu, jednalo se pouze o koncept, jehož produkční verze se měla dostat k zákazníkům až v průběhu letošního roku. V tomto směru Volkswagen nepřeháněl a teprve nyní uvádí nový Bluemotion do prodeje.
Jeho klíčový parametr se během té doby nezměnil. Vůz nadále slibuje kombinovanou průměrnou spotřebu ve výši 3,2 litru nafty na 100 km popř. ekvivalent emisí CO2 ve výši 89 gramů na kilometr - za to dostanete třeba ve Francii z kapes zbylých daňových poplatníků „slevu” 550 Eur a podobná zvýhodnění budou vůz provázet i v řadě dalších evropských zemí. Jak Golf tohoto čísla dosahuje, už jsme naznačili loni, realita je ale nakonec přece jen trochu jiná, třebaže ideově jde o totožné úpravy.
Předně je třeba upozornit, že motor 1,6 TDI s výkonem 110 koní je o pět koní silnější než standardní provedení, také převodovka se šesti stupni má o pár koleček navíc. Standardem je pochopitelně systém start/stop, pneumatiky s nízkým valivým odporem a upravená karoserie. Koeficient odporu vzduchu v tomto případě poklesl na pouhých 0,27, čemuž pomohlo hlavně zakrytování podvozku sníženého o 15 mm k zemi a zaslepení části mřížky chladiče.
Nyní můžeme dodat i hodnotu spotřeby v městském (3,8 litru nafty na 100 km) a mimoměstském provozu (3,0 litru) a pochopitelně také dynamické parametry. Auto zrychluje na stovku za 10,5 sekundy a jede až 200 km/h. To nejsou na superúsporné auto až tak špatná čísla.
Jak reálná tato data budou, uvidíme časem, zrovna v případě těchto variant ale jde v praxi s nízkou spotřebou skutečně počítat, neboť jejich modifikace jsou v prvé řadě faktické (aerodynamika, motor, převody...) a pak až formální (start/stop apod.). Jestli auto bude s to jezdit skutečně „za tři” zůstane otázkou bez odpovědi, cenu auta vám ale sdělit můžeme.
Zatím známé jen tu německou, udělat si díky ní obrázek o té české ale nebude těžké. Golf VII Bluemotion přijde v „Deutschlandu” na 21 900 Eur, tedy asi 565 000 Kč. Pouhý přepočet ale budoucí českou realitu nevykreslí, na to je třeba podívat se na rozdíl proti ceně standardního provedení 1,6 TDI. Oproti němu je Bluemotion dražší o 1 175 Eur, tedy asi 30 tisíc Kč, a to vážně není zase tak šílené číslo.
Pokud by měl platit rozdíl 0,6 litru nafty ve spotřebě, pak si při českých cenách Rudolfova paliva „vyděláte” provozem Bluemotionu asi 21 korun za 100 kilometrů a investice se vám vrátí asi za 143 tisíc km. To zní všelijak, ale považte, že nedostanete jen nižší spotřebu, ale i více výkonu, šestikvalt a o něco lepší dynamiku (+ 8 km/h na maximálce, -0,2 sekundy na akceleraci). Přinejmenším to druhé pak pomůže i akustickému komfortu, který s pětikvaltem není u 1,6 TDI bůhvíjaký.
Prostým přičtením 30 tisíc k ceně místního Trendlinu 1,6 TDI (458 900 Kč) pak docházíme k cifře okolo 489 tisíc Kč, za které by u nás měl být nový Bluemotion k mání. Až ke koupi opravdu bude, zmíníme se o tom, teď už dodáme jen tolik, že rovněž avizovaný Golf VII Variant BlueMotion vstoupí „do oběhu” též ještě letos.






Sedmičkový Golf Bluemotion na živých i „mrtvých” (rozumějte oficiálních) fotkách. Tedy ještě jako koncept, změny vzhledu se ale cestou do produkce neodehrály
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 10 hodinamiPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
včeraPrvní kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
včera
Nejnovější články
Němci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
před 8 hodinamiAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
před 10 hodinamiŠkoda začala odhalovat svou novou vlajkovou loď, bude to další velmi kontroverzní novinka
před 11 hodinamiUž i Němci chápou: „Automobilky kvůli elektromobilům uvízly v katastrofální spirále ztrát.” Uniknout z ní nebude snadné
dnesBMW poprvé ukázalo novou elektrickou řadu 3. Vypadá to, že ji znovu trápí stejný problém jako dnešní pětku
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva