Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf Sportsvan odhalen, je to kandidát na nejneodvážnější koncept IAA 2013
8.9.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
(+ živé foto) VW vážně nepřekvapil, když koncept nástupce Golfu Plus představil v podobě, která typické studie nepřipomíná lautr ničím.
V životě občas máte pocit, že někteří své pověsti dostávají dalšími činy už ne proto, že by takoví skutečně byli, ale proto, aby si onu pověst udrželi. Přesně to nás napadá při pohledu na údajný koncept nazvaný Golf Sportsvan, který má být předobrazem nové generace Golfu Plus. Od Volkswagenu jde v takových případech očekávat něco velmi konzervativního, nenápaditého, nebo dokonce nudného, pro pravé pojmenování Sportsvanu by ale nestačila ani všechna tato tři slova dohromady. Tohle auto se prostě jako koncept ani nesnaží tvářit, vypadá do puntíku produkčně a používá dokonce i standardní úchyty a umístění registračních značek. Volkswagen zjevně touží po titulu „nejneodvážnější koncept frankfurtského autosalonu” a máme zato, že jej má předem v kapse.
Tím ale nechceme říci, že by auto bylo ošklivé, nebo opravdu úplně nudné, na rodinný kompakt je vlastně docela šik. Jen studie to vážně není a pokud vůz VW chtěl takto „prodávat”, mohl na něm vyčarovat alespoň pár zjevně „neprodukčních” prvků. My nevidíme ani jeden, snad jen tak kola jsou o palec větší, než být musela...
Pomineme-li tuto přetvářku, díváme se na auto, které je oproti standardnímu Golfu VII o 83 mm delší, 126 mm vyšší a 80 mm širší. To jsou celkem podstatné změny a pokud si k tomu přičteme rozvor náprav (pochopitelně využívající platformu MQB) delší o 48 mm, máme před sebou už slušného bumbrlíčka. Na vnějších rozměrech ale nepřibral jen tak pro nic za nic, chce nabídnout spoustu prostoru pro pětici cestujících a jejich zavazadla.
Máme-li být konkrétní, pak se jedná o zavazadlový prostor o objemu nejméně 498 mm, který mezigeneračně zamířil o 74 litrů výše a oproti aktuálnímu hatchbacku nabral ještě násobně více. To je navíc opravdu jen základní hodnota, zadní sedadla posuvná až o 180 mm jej mohou zvětšit ještě o dalších 87 litrů. Sklopné opěradlo sedadla spolujezdce vpředu navíc dovolí „tahat” předměty dlouhé až 2 848 mm. A pokud ještě nemáte dost čísel, přidáme poslední - prostor pro cestující má nyní mít objem přes 1 500 litrů, pochopitelné nejvíce, kolik kdy VW v této třídě kdy nabídl.
Vzhledem k tomu, že tohle auto ve skutečnosti není koncept, jsou známá i další fakta, třeba paleta motorů. Ta bude čítat šest jednotek s výkony od 85 do 150 koní, hlavně 1,2 TSI, 1,4 TSI, 1,6 TDI a 2,0 TDI ve vícero naladěních. Všechny budou plnit normu Euro 6 a v průměru budou papírově o 19 procent úspornější než srovnatelné motorizace dosavadního Golfu Plus, i díky standardně montovanému systému start and stop. Známa je dokonce i spotřeba nejúspornější verze Bluemotion sázející na stejnou techniku jako Golf VII Bluemotion, tedy motor 1,6 TDI se 110 koňmi a šestistupňovou manuální převodovku. Tahle verze si má říci v průměru o 3,7 litru nafty na 100 km, pochopitelně znovu primárně na papíře.
VW se pochlubil i plejádou výbavových prvků pro podporu bezpečnosti a komfortu. Vesměs je známe z dalších verzí vozu, až na jeden - tzv. Blind Spot Monitor zahrnující i Rear Traffic Alert, což jsou řešení pro varování řidiče před potenciálními nebezpečími nacházejícími se za vozem, popř. se mu zezadu blížícím, z obecného hlediska také žádná převratná novinka.
Jak sami vidíte, VW už počítá se vším, má i změřené spotřeby, a tak opravdu nevíme, proč ty hrátky se studií. Už nyní navíc víme, že vůz se dostane do prodeje někdy v půlce příštího roku a otázkou zůstává snad jen to, jak se vlastně bude jmenovat. Sázeli bychom na zachování označení Golf Plus, ale označení Sportsvan by jistě znělo některým zákazníkům lépe...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu








Nástupce Golfu Plus na letošním frankfurtském autosalonu
Koncept to není, ale jako MPV nový Golf Plus alias Sportsvan k zahození není
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 3 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 5 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 6 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 8 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11