Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf skutečně dostane tříválec 1,0 TSI, objeví se zřejmě i ve Škodě Yeti
30.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jednotka s až 110 koňmi vykazuje spotřebu, na kterou Brusel slyší. Budou téhož názoru i zákazníci?
Jsou tomu pouhé dva dny, co jsme vám mohli představit modernizovaný Volkswagen Polo, přesto tu za tak krátkou dobu máme již několikátou zprávu o jeho motorech. Po velmi příjemném čtení souvisejícím s motorem 1,8 TSI a manuální převodovkou pro verzi GTI si ovšem připravte spíše kapesníky. Ačkoliv německá automobilka vcelku nezvykle u jednoho modelu sáhla po upsizingu, u velké části svého portfolia naopak hodlá uplatnit downsizing.
Asi nedá velkého přemýšlení, aby vám došlo, oč se jedná. Ano, hádáte správně, skutečně bude řeč o novém přeplňovaném tříválci 1,0 TSI. Ten pod kapotou Volkswagenu Polo produkuje 90 a 110 koní, přičemž v prvním případě se dočkáme spotřeby 4,1 l/100 km a emisí CO2 ve výši 94 g/km. Tedy údajů, které dozajista rozjasnily celému Bruselu tvář od ucha k uchu.
S ohledem na výše zmíněné je ovšem jasné, že jen u modelů Polo či up! tato pohonná jednotka neskončí. Přesně podle informací, které se objevily již loni v září, ji totiž dostane také Golf. A nejen to, očekávat ji můžeme také pod kapotou Volkswagenu Touran a cestu si najde i do motorových prostorů koncernových sourozenců od Seatu, Škody a dost možná i Audi. Ve stručnosti shrnuto - podle prohlášení lidí z VW se motor má objevit ve všech koncernových modelech, které dnes užívají jednotku 1,2 TSI. A těch je skutečně požehnaně, patří mezi ně třeba i Škoda Yeti.
Daný krok se ovšem dal očekávat. Přeci jen, s litrovým tříválcem je dnes možné koupit Ford Focus a zanedlouho dorazí také Peugeot 308 osazený 1,2litrovým motorem e-THP, který rovněž dostal jen tři válce. Mezi zájemci hledajícími co nejnižší papírové emise by tak byly favorizovány tyto značky, což Volkswagen nehodlá dopustit.
Je však třeba si uvědomit nebezpečí malého obsahu i malého počtu válců. Jakkoliv na papíře vypadá vše působivě, v reálu mohou (a zřejmě i budou) titěrné agregáty trpět dýchavičností. Zvláště při plném obsazení a ve velkých modelech - však tragická byla už naše zkušenost s Cliem 0,9 TCe a v takové chvíli nepomůže ani dieta, kterou Volkswagen díky platformě MQB každé své novince ordinuje.
Jsme proto zvědavi, zda se během prvního testu takto vybaveného Golfu dočkáme stejně negativních reakcí jako právě u Clia. Samotného usednutí za volant bychom se přitom mohli dočkat již velmi brzy, neboť nejprodávanější evropský hatchback by s tříválcem mohl dorazit již do Ženevy.
Čeho se ovšem obávat nemáme, je rozšíření tříválcových turbodieselů. Ty prý podle stejného technika, který prozradil detaily o benzinovém motoru 1,0 TSI, nemáme ve větších modelech čekat. Nejsme si ovšem jisti, zda je toto fakt, který je u Volkswagenu vytesán zlatým písmem do zdi.









Volkswagen Golf je již dvacet let nejprodávanějším švýcarským vozem. Ani bychom se proto nedivili, kdyby se nová tříválcová verze ukázala poprvé právě na autosalonu v Ženevě
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 4 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Le Mans: Pole Position pro Haniku a spol. včera 21:24
- Aleix Espargaro s wild card v Jerezu včera 20:51
- WorldSBK se vrací do Mostu! Na co se mohou fanoušci letos těšit? 17.4.2025
- Na Masarykův okruh najely frézy, začala klíčová fáze rekonstrukce 16.4.2025
- Piaggio Medley 200: v nových barvách a se silnějším motorem 16.4.2025
Nejčtenější články
Další kontroverzní kreace Mansory dráždí oči i žaludek, její jméno dává nepokrytě najevo, komu „podkuřuje”
21.3.2025VW možná začíná chápat, po elektrickém kolapsu přesunul pozornost ke svému nejžádanějšímu autu vůbec
21.3.2025Bývalý technik NASA rozjel Autopilot Tesly a další systém proti zdi pomalované obrazem okolí, podívejte se na výsledek
21.3.2025Max Verstappen prodává svůj soukromý tryskáč, i interiér si nechal kompletně předělat do „svých” barev
21.3.2025Električtí „hujeři” uznali, že elektromobily se spalovacím autům nevyrovnají. Teď tedy říkají, že to vlastně nejsou auta
22.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva