Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf skutečně dostane tříválec 1,0 TSI, objeví se zřejmě i ve Škodě Yeti
30.1.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Jednotka s až 110 koňmi vykazuje spotřebu, na kterou Brusel slyší. Budou téhož názoru i zákazníci?
Jsou tomu pouhé dva dny, co jsme vám mohli představit modernizovaný Volkswagen Polo, přesto tu za tak krátkou dobu máme již několikátou zprávu o jeho motorech. Po velmi příjemném čtení souvisejícím s motorem 1,8 TSI a manuální převodovkou pro verzi GTI si ovšem připravte spíše kapesníky. Ačkoliv německá automobilka vcelku nezvykle u jednoho modelu sáhla po upsizingu, u velké části svého portfolia naopak hodlá uplatnit downsizing.
Asi nedá velkého přemýšlení, aby vám došlo, oč se jedná. Ano, hádáte správně, skutečně bude řeč o novém přeplňovaném tříválci 1,0 TSI. Ten pod kapotou Volkswagenu Polo produkuje 90 a 110 koní, přičemž v prvním případě se dočkáme spotřeby 4,1 l/100 km a emisí CO2 ve výši 94 g/km. Tedy údajů, které dozajista rozjasnily celému Bruselu tvář od ucha k uchu.
S ohledem na výše zmíněné je ovšem jasné, že jen u modelů Polo či up! tato pohonná jednotka neskončí. Přesně podle informací, které se objevily již loni v září, ji totiž dostane také Golf. A nejen to, očekávat ji můžeme také pod kapotou Volkswagenu Touran a cestu si najde i do motorových prostorů koncernových sourozenců od Seatu, Škody a dost možná i Audi. Ve stručnosti shrnuto - podle prohlášení lidí z VW se motor má objevit ve všech koncernových modelech, které dnes užívají jednotku 1,2 TSI. A těch je skutečně požehnaně, patří mezi ně třeba i Škoda Yeti.
Daný krok se ovšem dal očekávat. Přeci jen, s litrovým tříválcem je dnes možné koupit Ford Focus a zanedlouho dorazí také Peugeot 308 osazený 1,2litrovým motorem e-THP, který rovněž dostal jen tři válce. Mezi zájemci hledajícími co nejnižší papírové emise by tak byly favorizovány tyto značky, což Volkswagen nehodlá dopustit.
Je však třeba si uvědomit nebezpečí malého obsahu i malého počtu válců. Jakkoliv na papíře vypadá vše působivě, v reálu mohou (a zřejmě i budou) titěrné agregáty trpět dýchavičností. Zvláště při plném obsazení a ve velkých modelech - však tragická byla už naše zkušenost s Cliem 0,9 TCe a v takové chvíli nepomůže ani dieta, kterou Volkswagen díky platformě MQB každé své novince ordinuje.
Jsme proto zvědavi, zda se během prvního testu takto vybaveného Golfu dočkáme stejně negativních reakcí jako právě u Clia. Samotného usednutí za volant bychom se přitom mohli dočkat již velmi brzy, neboť nejprodávanější evropský hatchback by s tříválcem mohl dorazit již do Ženevy.
Čeho se ovšem obávat nemáme, je rozšíření tříválcových turbodieselů. Ty prý podle stejného technika, který prozradil detaily o benzinovém motoru 1,0 TSI, nemáme ve větších modelech čekat. Nejsme si ovšem jisti, zda je toto fakt, který je u Volkswagenu vytesán zlatým písmem do zdi.
Volkswagen Golf je již dvacet let nejprodávanějším švýcarským vozem. Ani bychom se proto nedivili, kdyby se nová tříválcová verze ukázala poprvé právě na autosalonu v Ženevě
Zdroj: Autoweek.nl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejčtenější články
- Obyčejná Honda předělaná na drsný muscle car Dodge se začíná prodávat, většina zájemců ale ostrouhá
25.11.2024 - Mercedes pracuje na konci kotoučových brzd, jak je známe, nové řešení by vydrželo až 15 let a 300 tisíc km
25.11.2024 - Levně k mání je sen odpůrců moderny. Dodnes nejeté auto má obří motor bez výkonu, volant bez airbagu a elektrická okna jako vrchol komfortu
25.11.2024 - Expertka vysvětlila, proč automobilky musí vracet tlačítka do kabin. „Dotyková mánie” je prý u konce, dochází na „přetlačítkování”
25.11.2024 - Nový vrchol sportovních silničních Porsche je tak brutální extrém, že mu sebrali i zadní okno
25.11.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch