Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf R400: do série příští rok, z dvoulitrového turba vydoluje 420 koní
12.11.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Koncept z Pekingu dostane kromě vyššího výkonu také upravený bodykit a silnější brzdy. Rozchod kol však bude kvůli běžné produkční lince standardní.
Koncepční Volkswagen Golf R400 byl jednou z hlavních hvězd letošního pekingského autosalonu. Krátce po jeho skončení se pak objevily spekulace, že by vůz mohl dorazit do sériové výroby a že by pod kapotou nabízel dokonce více koní, než naznačoval jeho název. Ani jednou z těchto zvěstí jsme si nebyli příliš jisti, však rodinný hatchback schopný akcelerace na stovku za 3,9 sekundy a nejvyšší rychlosti 282 km/h se zdál být příliš velkým soustem i pro koncern VW. Jenže jak se nyní ukazuje, Němci si jej zřejmě vážně ukousnou.
Podle informací kolegů z britského magazínu Car by totiž Golf R400 měl zamířit do výroby již příští rok, a to dokonce nikoliv jako limitovaná edice, ale jako zcela běžný model. I když slova „zcela běžný“ bychom asi v tomto případě měli dát minimálně do dvojitých uvozovek. Na druhou stranu, výrazně upravený bude hlavně motorový prostor a jeho síle odpovídající brzdy. V rámci bodykitu by se vůz měl vydat stejným směrem jako verze GTI a R. Očekávat tedy můžeme jen jiné nárazníky, boční prahy a zadní křídlo.
Souběžně s tím bude zachován rozchod kol, což je nadmíru důležité, neboť díky tomu bude novinka i nadále montována na běžné produkční lince ve Wolfsburgu jako zbytek produkce. Počítat ovšem již standardně můžeme s pohonem všech kol, který je jedinou možností, jak přenést enormní výkon dvoulitrového přeplňovaného čtyřválce. Ten by totiž mohl nakonec produkovat až 420 koní, neboť by šlo o produkční verzi agregátu, který se představil v koncepčním Audi TT Quattro Sport.
Pokud vše půjde jako na drátkách, pak by se premiéra produkční verze měla odehrát příští rok na podzim ve Frankfurtu. K zákazníkům by pak vůz zamířil o pár měsíců později za cenu okolo 50 000 Eur (cca 1 375 000 Kč). To sice není malá, ale s ohledem na výkony ani velká částka. Je tu ovšem jeden zádrhel - Golf R400, či spíše R420 totiž stále ještě nedostal oficiální požehnání. Šéfové Volkswagenu se k němu ale vždy stavěli pozitivně, tak snad tuto zprávu nebudeme muset za pár týdnů zase vyvracet...









Volkswagen Golf R400 by překvapivě měl již příští rok zamířit do sériové výroby. Pod kapotou pak prý nabídne až 420 koní
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Elektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 6 hodinamiUž se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
včeraKia vrátila Rusko do svých prodejních plánů, s válkou a sankcemi zjevně nepočítá už letos
15.4.2025
Nejnovější články
Řešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 37 minutamiMercedes konečně našel způsob, jak do nabídky vrátit žádoucí auta, jen s názvem to trochu přehnal
před 2 hodinamiTohle je nové nejsilnější spalovací auto všech dob, které může na silnice, jeho brutální motor dává přes 2 000 koní
před 3 hodinamiSoudní dokumenty ukazují další problém vzdáleného přístupu výrobců k vašim autům, Tesla s ním má podvádět se zárukami
před 5 hodinamiElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 04.19. 14:58 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 04.19. 14:29 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 13:47 - petr_riha
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB
- Právní oříšky v dopravě a jejich řešení 04.18. 12:06 - GeneHawkins
- Cyklistické vlákno 04.17. 21:19 - Kavis