Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf R Variant: „lidové“ kombi s 300 k je venku, bez manuálu
18.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Vůbec prvně bude nejrychlejší Golf nabízen i jako kombi. Techniku sdílí s hatchbackem, nabízí jen DSG.
O nové generaci Volkswagenu Golf R asi již bylo vše podstatné řečeno v našem podrobném testu. V jeho centru se samozřejmě ocitla verze hatchback, u chystaného kombíku jsme ovšem v mnoha ohledech počítali s podobnými vlastnostmi, podpořenými ještě vyšší dávkou praktičnosti a snad ještě lepším poměrem ceny, výkonu a užitné hodnoty podpořené větším zavazadelníkem. Teď už můžeme všechna jeho tajemství konečně rozkrýt, neboť automobilka poslala v souvislosti s premiérou v Los Angeles do světa snímky produkčního vozu i s tiskovou zprávou.
A začneme rovnou technickou stránkou věci. Pod kapotou se nachází shodný čtyřválec EA888, tedy dvoulitrové TSI, které přes své čtyři válce a turbodmychadlo dává řidiči k dispozici rovných 300 koní a točivý moment vrcholící na hranici 380 Nm v rozmezí 1 800 až 5 500 otáček. Výkon je na všechna kola přenášen pomocí šestistupňové dvouspojkové převodovky a pohonu všech kol zajišťovaného vícelamelovou spojkou Haldex páté generace. Bohužel, DSG je v tomto případě standardním prvkem výbavy, a tak se dá předpokládat, že na manuální skříň na rozdíl od hatchbacku nedojde.
S pomocí této kombinace dokáže nejostřejší kombi současného portfolia Volkswagenu dosáhnout stokilometrové rychlosti za 5,1 sekundy, což znamená o dvě desetiny horší čas než u shodně vybaveného hatchbacku. Maximální rychlost však dosahuje shodných 250 km/h, na kterých přibrzdí vůz v rozletu elektronický omezovač. Variant s plnohodnotnými emblémy R by podle údajů rád jezdil v kombinovaném režimu za rovných sedm litrů, tedy jen o decilitr méně ekonomicky než klasické pětidvířko.
Zbytek technické výbavy je podle očekávání naprosto shodný a čítá tak například stabilizační systém ESC s možností sportovního režimu nebo režimu, kdy od vás dá elektronika ruce pryč, dále také čtyři režimy nastavitelné přes ovládání rozhraní Driving Profile Selector. V závislosti na konkrétním módu dostanete různé odezvy plynového pedálu, různě intenzivní zvuk motoru podpořený reproduktory, odlišné rychlosti řazení a chování převodovky a nakonec při volbě adaptivních tlumičů DCC také různou tuhost podvozku.
Pokud už jsme ale u rozdílů a společných věcí, pak by ještě mělo zaznít, že zavazadelník oproti hatchbacku nabízí o podstatných 225 litrů větší objem pro zavazadla a podstatně lepší variabilitu. S výslednými 605 litry, které lze sklopením opěráků zadních sedadel rozšířit na 1 620 litrů bude aspirovat na nejrychlejšího stěhováku s cenovkou kolem milionu korun.
Po vizuální stránce se nová karosářská varianta liší od běžných kombíků Golfu samozřejmě osmnáctipalcovými koly a sadou aerodynamických prvků, kterým kralují zadní partie v čele s přepracovaným nárazníkem dozdobeným černě lakovaným segmentem difuzoru a čtveřicí koncovek výfuků. Další odlišností jsou plně LEDková zadní světla a osvětlení poznávací značky zajištěné taktéž diodami. Vpředu se eRko od ostatních Variantů bezpečně rozpozná díky nárazníku s většími vstupními otvory a výraznější maskou chladiče obohacenou logy R, případně i standardně dodávanými bi-xenonovými světlomety s diodami pro denní svícení.
Samozřejmostí je kromě agresivnější vnější vizáže také sportovněji pojatá kabina. V její základní výstroji nechybí například sportovní sedadla v kombinaci látky a alcantary, která se chlubí výrazným křišťálovým prošíváním a emblémy R na opěrácích. Na snímcích si můžete prohlédnout koženou variantu, která má zjevně připomínat bočním vedením karbonová vlákna.
Mezi další typické znaky bude patřit samozřejmě sportovní volant se zploštělým spodkem, budíky s modrými ručičkami a cejchováním rychloměru do 320 km/h, nebo modré podsvícení prahů a dveří. V základní výbavě se objeví dozajista automatická dvouzónová klimatizace a informačně zábavní systém Composition Media s dotykovým centrálním displejem. Prodeje Golfu R Variant odstartují v Evropě na jaře příštího roku, přičemž první zákazníci si ho budou moci odvést domů počátkem léta. Pokud si můžeme tipnout, pak odhadujeme základní cenu lehce nad milionem korun - hatchback s DSG stojí v současné době 976 tisíc Kč.
VW Golf R Variant v postatě zásadně nešokoval, liší se decentně po stránce vzhledu, více ale překvapuje tím, že chybí zmínka o manuální převodovce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 (4) - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025 (3)
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejnovější články
- Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
před 10 hodinami - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
před 11 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera (3) - Fiat chce vrátit do hry možná nejlepší a určitě nejdrsnější Pandu, dojíždí ale na následky svých předchozích chyb
včera - Také Mercedes žaluje EU kvůli clům na auta Číny, ač z Číny žádné své vozy do Evropy nedováží
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus