VW Golf R Variant: „lidové“ kombi s 300 k je venku, bez manuálu

Vůbec prvně bude nejrychlejší Golf nabízen i jako kombi. Techniku sdílí s hatchbackem, nabízí jen DSG.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Golf R Variant: „lidové“ kombi s 300 k je venku, bez manuálu

18.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

VW Golf R Variant: „lidové“ kombi s 300 k je venku, bez manuálu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Vůbec prvně bude nejrychlejší Golf nabízen i jako kombi. Techniku sdílí s hatchbackem, nabízí jen DSG.

O nové generaci Volkswagenu Golf R asi již bylo vše podstatné řečeno v našem podrobném testu. V jeho centru se samozřejmě ocitla verze hatchback, u chystaného kombíku jsme ovšem v mnoha ohledech počítali s podobnými vlastnostmi, podpořenými ještě vyšší dávkou praktičnosti a snad ještě lepším poměrem ceny, výkonu a užitné hodnoty podpořené větším zavazadelníkem. Teď už můžeme všechna jeho tajemství konečně rozkrýt, neboť automobilka poslala v souvislosti s premiérou v Los Angeles do světa snímky produkčního vozu i s tiskovou zprávou.

A začneme rovnou technickou stránkou věci. Pod kapotou se nachází shodný čtyřválec EA888, tedy dvoulitrové TSI, které přes své čtyři válce a turbodmychadlo dává řidiči k dispozici rovných 300 koní a točivý moment vrcholící na hranici 380 Nm v rozmezí 1 800 až 5 500 otáček. Výkon je na všechna kola přenášen pomocí šestistupňové dvouspojkové převodovky a pohonu všech kol zajišťovaného vícelamelovou spojkou Haldex páté generace. Bohužel, DSG je v tomto případě standardním prvkem výbavy, a tak se dá předpokládat, že na manuální skříň na rozdíl od hatchbacku nedojde.

S pomocí této kombinace dokáže nejostřejší kombi současného portfolia Volkswagenu dosáhnout stokilometrové rychlosti za 5,1 sekundy, což znamená o dvě desetiny horší čas než u shodně vybaveného hatchbacku. Maximální rychlost však dosahuje shodných 250 km/h, na kterých přibrzdí vůz v rozletu elektronický omezovač. Variant s plnohodnotnými emblémy R by podle údajů rád jezdil v kombinovaném režimu za rovných sedm litrů, tedy jen o decilitr méně ekonomicky než klasické pětidvířko.

Zbytek technické výbavy je podle očekávání naprosto shodný a čítá tak například stabilizační systém ESC s možností sportovního režimu nebo režimu, kdy od vás dá elektronika ruce pryč, dále také čtyři režimy nastavitelné přes ovládání rozhraní Driving Profile Selector. V závislosti na konkrétním módu dostanete různé odezvy plynového pedálu, různě intenzivní zvuk motoru podpořený reproduktory, odlišné rychlosti řazení a chování převodovky a nakonec při volbě adaptivních tlumičů DCC také různou tuhost podvozku.

Pokud už jsme ale u rozdílů a společných věcí, pak by ještě mělo zaznít, že zavazadelník oproti hatchbacku nabízí o podstatných 225 litrů větší objem pro zavazadla a podstatně lepší variabilitu. S výslednými 605 litry, které lze sklopením opěráků zadních sedadel rozšířit na 1 620 litrů bude aspirovat na nejrychlejšího stěhováku s cenovkou kolem milionu korun.

Po vizuální stránce se nová karosářská varianta liší od běžných kombíků Golfu samozřejmě osmnáctipalcovými koly a sadou aerodynamických prvků, kterým kralují zadní partie v čele s přepracovaným nárazníkem dozdobeným černě lakovaným segmentem difuzoru a čtveřicí koncovek výfuků. Další odlišností jsou plně LEDková zadní světla a osvětlení poznávací značky zajištěné taktéž diodami. Vpředu se eRko od ostatních Variantů bezpečně rozpozná díky nárazníku s většími vstupními otvory a výraznější maskou chladiče obohacenou logy R, případně i standardně dodávanými bi-xenonovými světlomety s diodami pro denní svícení.

Samozřejmostí je kromě agresivnější vnější vizáže také sportovněji pojatá kabina. V její základní výstroji nechybí například sportovní sedadla v kombinaci látky a alcantary, která se chlubí výrazným křišťálovým prošíváním a emblémy R na opěrácích. Na snímcích si můžete prohlédnout koženou variantu, která má zjevně připomínat bočním vedením karbonová vlákna.

Mezi další typické znaky bude patřit samozřejmě sportovní volant se zploštělým spodkem, budíky s modrými ručičkami a cejchováním rychloměru do 320 km/h, nebo modré podsvícení prahů a dveří. V základní výbavě se objeví dozajista automatická dvouzónová klimatizace a informačně zábavní systém Composition Media s dotykovým centrálním displejem. Prodeje Golfu R Variant odstartují v Evropě na jaře příštího roku, přičemž první zákazníci si ho budou moci odvést domů počátkem léta. Pokud si můžeme tipnout, pak odhadujeme základní cenu lehce nad milionem korun - hatchback s DSG stojí v současné době 976 tisíc Kč.


VW Golf R Variant: „lidové“ kombi s 300 k je venku, bez manuálu - 1 - VW Golf R Variant 2015 sada 01VW Golf R Variant: „lidové“ kombi s 300 k je venku, bez manuálu - 2 - VW Golf R Variant 2015 sada 02VW Golf R Variant: „lidové“ kombi s 300 k je venku, bez manuálu - 3 - VW Golf R Variant 2015 sada 03VW Golf R Variant: „lidové“ kombi s 300 k je venku, bez manuálu - 4 - VW Golf R Variant 2015 sada 04VW Golf R Variant: „lidové“ kombi s 300 k je venku, bez manuálu - 5 - VW Golf R Variant 2015 sada 05VW Golf R Variant: „lidové“ kombi s 300 k je venku, bez manuálu - 6 - VW Golf R Variant 2015 sada 06VW Golf R Variant: „lidové“ kombi s 300 k je venku, bez manuálu - 7 - VW Golf R Variant 2015 sada 07VW Golf R Variant: „lidové“ kombi s 300 k je venku, bez manuálu - 8 - VW Golf R Variant 2015 sada 08VW Golf R Variant: „lidové“ kombi s 300 k je venku, bez manuálu - 9 - VW Golf R Variant 2015 sada 09VW Golf R Variant: „lidové“ kombi s 300 k je venku, bez manuálu - 10 - VW Golf R Variant 2015 sada 10VW Golf R Variant: „lidové“ kombi s 300 k je venku, bez manuálu - 11 - VW Golf R Variant 2015 sada 11VW Golf R Variant: „lidové“ kombi s 300 k je venku, bez manuálu - 12 - VW Golf R Variant 2015 sada 12VW Golf R Variant: „lidové“ kombi s 300 k je venku, bez manuálu - 13 - VW Golf R Variant 2015 sada 13VW Golf R Variant: „lidové“ kombi s 300 k je venku, bez manuálu - 14 - VW Golf R Variant 2015 sada 14VW Golf R Variant: „lidové“ kombi s 300 k je venku, bez manuálu - 15 - VW Golf R Variant 2015 sada 15VW Golf R Variant: „lidové“ kombi s 300 k je venku, bez manuálu - 16 - VW Golf R Variant 2015 sada 16

VW Golf R Variant: „lidové“ kombi s 300 k je venku, bez manuálu - 17 - VW Golf R Variant 2015 sada 17VW Golf R Variant: „lidové“ kombi s 300 k je venku, bez manuálu - 18 - VW Golf R Variant 2015 sada 18VW Golf R Variant: „lidové“ kombi s 300 k je venku, bez manuálu - 19 - VW Golf R Variant 2015 sada 19VW Golf R Variant: „lidové“ kombi s 300 k je venku, bez manuálu - 20 - VW Golf R Variant 2015 sada 20
VW Golf R Variant v postatě zásadně nešokoval, liší se decentně po stránce vzhledu, více ale překvapuje tím, že chybí zmínka o manuální převodovce

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.