Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf R Touch neokouzluje výkonem, ale třemi displeji a ovládáním gesty
6.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Volkswagen v Las Vegas demonstruje technologie, které minimalizují snížení pozornosti řidiče. V brzké době prý dorazí do produkčních modelů.
Zatímco třeba takové Volvo oznámilo, že hodlá „obrážet“ maximálně tři světové autosalony, řada jiných značek naopak nevynechá jedinou příležitost, jak se blýsknout. Z veletrhu spotřební elektroniky CES (Consumer Electronics Show) se nám tak pomalu začíná stávat konkurence pro takový Detroit, neboť do Las Vegas míří stále více automobilek. Zatímco včera jsme si tak vůbec poprvé mohli prohlédnout druhou generaci Chevroletu Volt, dnes byl pro změnu odhalen Volkswagen Golf R Touch.
V rámci mechaniky nehledejte žádný odklon od standardního provedení, což se do značné míry týče i vzhledu, pokud pomineme dvoubarevné lakování. Opravdové změny jsou spojeny až s otevřením dveří a nahlédnutím do kabiny, kde najdeme hned tři displeje. První 12,3palcový trůní hned za volantem a nahrazuje konvenční budíky. V tomto případě ovšem nejde o „objevování Ameriky“, neboť danou technologii již nabízí třeba takové Audi TT.
Razantní inovace je třeba hledat na středové konzoli, kde vrcholek okupuje 12,8palcový dotykový displej. Ten počítá s rozlišením 2 560 x 1 700 pixelů, přičemž určen je třeba pro navigaci či zábavní funkce. Pod ním pak najdeme menší osmipalcový dotykový displej s rozlišením 800 x 480 pixelů, který slouží k ovládání klimatizace a audio systému. Jednotlivé ikonky přitom mají odezvu, takže není potřeba k jejich nalezení odtrhávat pohled od vozovky.
Kromě toho je potřeba na jakoukoliv ikonku nejprve zatlačit, než dojde k jejímu aktivování. Díky tomu by mělo dojít k minimálnímu snížení pozornosti řidiče a maximalizaci bezpečnosti, čemuž dále napomáhá třídimenzionální kamera umístěná na stropě. Ta totiž snímá gesta řidiče a na jejich základě systém umožňuje ovládání některých funkcí, např. otevření střešního okna. Stačí, aby se řidič dotkl stropu, a na 12,8palcovém displeji se objeví digitální kontrolky. Ty ovšem můžete ignorovat, neboť k otevření postačí pohyb hlavy zepředu dozadu.
Stejný „návod“ můžete použit také při nastavování sedadel. Stačí projet rukou podél sedadla a na největším displeji se ihned objeví ikonky potřebné k nastavení, a to nejen sedadla řidiče, ale také u spolujezdce. V tomto případě je ale již potřeba jejich aktivace prsty, „štelování“ sedadla za pomoci gest prozatím ještě není možné. Dá se ale předpokládat, že v příštích letech Volkswagen dotáhne vše k „dokonalostiö.
Dodat již můžeme pouze tolik, že samotná kabina dále profituje ještě z nového ambientního podsvícení, které nabízí závratných 16,7 milionu barevných kombinací. Tato technologie by přitom stejně jako výše zmiňované displeje a ovládání pomocí gest měla v brzké době zamířit do produkčních vozidel.
VW Golf R Touch dostal ovládání pomocí gest a tři displeje, z nichž ten 12,8palcový nabízí rozlišení 2 560 x 1 700 pixelů
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nové na MotoForum.cz
- Sepang Shakedown test 1. den: Nejrychlejším Pol Espargaro včera 11:20
- News z EWC Endurance včera 11:00
- Indian Sport Chief RT a Super Chief Dark Horse 2025: stylové cruisery včera 08:00
- König mění Německo za Španělsko a také kubaturu 30.1.2025
- MotoGP-Shakedown: Kdo bude testovat v pátek v Sepangu? 30.1.2025
Nejčtenější články
- Nejbláznivější moderní auto s manuálním řazením spojuje tento „fofrklacek” s motorem 8,0 V10 a ještě větším místem pro náklad
1.1.2025 - Žena ve svých 80 letech vrátila automobilce manuální sporťák, který po 25 letech vlastnictví musela přestat řídit
1.1.2025 - Sběratel po dvou letech vydělá na prodeji jednoho z pouhých deseti vzácných Bugatti až 176 milionů, tomu se říká dobrý kauf
1.1.2025 - Číňané dokončují nejdelší dálniční tunel světa, monstrózní stavba mizí v horském masivu na dlouhých 22 km
1.1.2025 - Jeden z největších držáků moderních aut nezabije jako ojetinu skoro nic, prvních 100 tisíc km je pro něj jen rozcvička
1.1.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva