Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf R a GTD Variant odhalily specifikace, eRko překvapuje nadváhou
5.2.2015 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Dva nejsilnější kombíky Golfu dělí od sebe sto kilogramů. V tom bychom problém nehledali, ovšem 1 574 kilogramů u benzinové verze R není vůbec málo.
Koncern VW Group se chystá do roku 2018 převzít žezlo největšího výrobce automobilů na světě, které prozatím drží Toyota. Při této snaze teď chrlí doslova jeden model za druhým, zkracuje životní cykly produktů a největší aktivitou právě hýří v tomto směru přímo ve Wolfsburgu. Nakonec tedy nemohlo překvapit, když se objevily dvě nové verze nejsilnějšího Golfu Variant, jimž v našich očích jednoznačně dominuje benzinové eRko. Na úspornější jízdu zaměřené naftové GTD nebude k zahození, ale vyloženě na sportování také ne. Vnímat ho nakonec můžeme podobně jako dobře známou Octavii RS TDI Combi.
Neradi bychom vám opakovali stále stejné věci, ale pro připomenutí bychom se na úvod ještě zmínili o tom, že R Variant už dostal svojí cenu, což ale platí nově také pro GTD s batohem, jaké si v Německu cení minimálně na 31 975 Euro (v přepočtu zhruba 890 tisíc korun). Když vezmeme v úvahu náš odhad vrcholného provedení, vychází naftový kombík se 184 koňmi (135 kW) o nějakých 140 tisíc levněji. Uvidíme, jestli se tento rozdíl potvrdí po uvedení českých ceníků. Zatím se můžeme podívat na podrobnější technické specifikace, které se objevily teprve nyní.
Zážehová varianta R Variant má standardně dodávaný motor o výkonu 300 koní (221 kW), pohon všech kol 4Motion i dvouspojkovou převodovku DSG, stejně tak bi-xenonové světlomety, čtveřici koncovek výfuků a od běžnějších motorizací jí odlišují nejen větší kola, ale také mohutnější bodykit karoserie. Ať už se vám líbí nebo ne, docela zarážejícím faktem se stává zjištění, že takto vybavené auto váží nemalých 1 574 kilogramů. Třebaže se jedná o hodnotu s řidičem měřenou podle metodiky Evropské unie, je to hodnota blízká BMW 335i, což je ovšem auto docela jiné kategorie, navíc se šestiválcem pod kapotou.
Tento kompaktní kombík i s takovou hmotou na zádech dokáže akcelerovat z klidu na stovku za 5,1 sekundy - tedy o dvě desetiny pomaleji, než o 69 kilogramů lehčí hatchback. Málokdo by však tipoval, že verze GTD - byť bez pohonu všech kol - bude nakonec na váze ukazovat s těžším naftovým dvoulitrem v přídi o 79 kilogramů méně. V případě volby manuální skříně, která se do R Variantu nedává, se rozdíl rozroste na 99 kilogramů. Samozřejmě je nutné brát v potaz rozdíl ve výkonech a ještě podstatnější změny v dynamice, avšak přesto si myslíme, že by vrcholné R mohlo být krapet lehčí.
Pravdou zůstává, že akcelerační čas 0-100 km/h u GTD s výslednými 7,9 sekundami či maximálka 231 km/h (manuální šestikvalt), respektive 229 km/h (DSG) takovým kalupem nejsou. Kombinovaná spotřeba startující na 4,4 l/100 km však na druhou stranu bude v realitě pravděpodobnější na dosažení než rovných sedm u eRka. Kouzelný je také fakt, že s GTD můžete tahat až 1,8tunový přívěs, který je verzi R zcela zapovězen. Na druhou stranu na naftového ranaře nedostanete pohon všech kol. Podrobněji si specifikace můžete projít sami, přikládáme vám je níže.
VW Golf R Variant na váze indikuje ještě vyšší hodnotu hmotnosti než mnohé naftové verze Passatu s pohonem předních kol
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 3 hodinami - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- První elektrická Maserati jsou totální fiasko. Prodávají se po kusech za měsíc v celé Evropě, výrobu zastavili až do února
před hodinou - Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
před 3 hodinami - Pořád nevěříte, že elektromobily jsou nejlepší? Nový rekord vás určitě přesvědčí
před 4 hodinami - Nejvíc nezničitelné moderní auto je po 830 000 km k mání jako perspektivní ojetina, jeho serviska je delší než Vánoce
včera - Mercedes zkusil odhadnout, jak budou vypadat velká města po roce 2040. Obáváme se, že je opět mimo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva