Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf R 400: sériová verze může mít dokonce více než 400 koní
11.5.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zdá se vám 300koňový Golf R extrémní a jeho 400koňová verze šílená? Chápeme vaše pohnutky, sériové provedení studie R 400 má ale být ještě silnější.
Když jsme letos testovali nový Volkswagen Golf R, konstatovali jsme, že jde o extrémně rychlé auto, které může měřit síly i s respektovanými sporťáky násobných cenovek. Jde nakonec o nejrychlejší silniční „lidový vůz” všech dob a model nacházející se v takové pozici nepochybně nevolá po tom, aby byl dále podstatně vylepšován. Už dříve se ale začalo proslýchat, že VW uvažuje o ještě ostřejší verzi, která by měla získat výkon navíc a shodit nemalou porci kilogramů.
Považovali jsme to svého času za planou spekulaci, jenže o pár měsíců později se ukázalo, že tyto zvěsti nepřeháněly. Němci se skutečně vytasili s konceptem Golf R 400 disponujícím výkonem plných 400 koní, pohonem všech kol a dokonce i manuální převodovkou. Jistě, jako studie může vzniknout klidně i Ferrari od Peugeotu, jenže Golf R nebyl jen autosalonovou modlou - sám VW záhy oznámil, že tohle auto pošle do výroby.
Měli jsme z toho radost, však co více si přát než další a další ostré kompakty, tento navíc bude opravdu extrémní. Výsledek ale nakonec může být ještě výjimečnější - šéf vývoje Volkswagenu Heinz-Jakob Neusser totiž prohlásil, že sériová verze je s to zamířit s výkonem ještě výše.
Stalo se tak na Vienna Motor Symposium, kde koncern VW představil nový diesel Audi a ústy pana Neussera zveřejnil i něco více k chystanému 10stupňovému automatu. Ke Golfu R 400 doslova řekl, že produkční provedení „může disponovat výkonem vyšším než 400 koní” a je tedy otázkou, jestli by se pak ještě jmenovat R 400. Nepochybně by se ale jednalo o vůz s nejvyšším litrovým výkonem mezi sériovými modely, nejsilnější kompaktní hot hatch a daleko nejrychlejší silniční Volkswagen, který kdy poznal svět.
Můžete to brát jako pouhé řinčení zbraněmi, slova tak vysoce postaveného člověka pronesená na - pro automobilku - tak významné akci po boku šéfa celé firmy Martina Winterkorna a předsedy dozorčí rady Ferdinanda Piecha nelze brát na lehkou váhu. Teď už jsme jen zvědavi, kdy je automobilka naplní - s danými parametry by auto mělo při akceleraci pokořit stovku za méně než 3,9 sekundy a pokud bude zbaveno omezovače rychlosti, ani meta 300 km/h mu zřejmě nebude zapovězena...
Koncept Golfu R je výkonný, až to bolí. Sériová verze ale může být ještě výkonnější. Komu chce VW s takovým autem konkurovat?
Zdroj: Car and Driver
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024 - Žhavý kandidát na letošní Darwinovu cenu vjel s BMW X5 na přejezdu přímo pod vlak. Z jednoho auta má dvě, zázrakem přežil bez zranění
22.12.2024
Nejnovější články
- Většina Němců nechce zákaz spalovacích aut a nařizování elektromobilů, preferují dnes upozaďované řešení
včera - I úplně poslední evoluce Trabantu se dá koupit dodnes nejetá, vznikla až po roce 1990, bez nejtypičtějšího prvku auta
včera - Putinova limuzína opět zdražila, jako Rolls-Royce už i stojí. K dispozici ale není ani jedno nové auto
včera - Tesla zkouší rozhýbat prodeje svého největšího propadáku dobíjením zdarma. Je to levárna, která se vyplatí jen jí
včera - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB
- PF 2022, 2023, 2024. 2025 12.23. 11:54 - Lachende Bestien
- Dálniční známka 2021 i 2022 (přidáno 2023, 2024 atd) 12.23. 11:47 - Lachende Bestien
- BMW Divize 12.22. 14:52 - pavproch