Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf R 400 plně odhalen, má manuál a na nic si nehraje
20.4.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Sériový Golf R platí za vlka v rouše beránka a verze 400 mu očividně nehodlá kazit pověst. I s dynamikou supersportu se tváří jako neviňátko.
Nemůžeme říci, že bychom při nedávném test nového Volkswagenu Golf R došli k závěru, že vozu chybí výkon či dynamika. Naopak, jde na poměry kompaktních hot hatchů i vzhledem k ceně vozu o extrémně rychlé auto, které se navíc tváří jako kdyby jeho posláním bylo leda poklidné převážení rodinného stříbra. Přesto jsme se nezlobili, když VW před pár dny avizoval odhalení Golfu R 400 na autosalonu v Pekingu, však výkonu ani dynamiky není nikdy dost. Jen jsme při pohledu na oficiální skici tak trochu litovali, že eRko zřejmě přijde o svůj nevinný vzhled a z dostupných dynamických údajů nebyli nadšeni ani z instalované automatické převodovky. Jenže dnešní odhalení v Pekingu ukázalo, že realita důvody k lítosti nedává.
Předně je třeba říci, že R si ani ve - nutno dodat, že zatím stále jen koncepční - verzi 400 na nic nehraje. Design vozu je stále velmi skromný, i když mu přibylo pár výraznějších detailů. Jde nicméně jen o trochu nižší a širší (20 mm) stavbu, agresivněji střižené nárazníky a pár žlutých linek. To je v podstatě vše a situace není zásadně jiná ani uvnitř, jakési skoroskořepiny a pár karbonově vyhlížejících prvků, to je vše, co naznačuje, o jaký uragán na kolech se v tomto případě jedná.
Automobilka již dříve řekla, že R 400 zrychlí na stovku za 3,9 sekundy a dosáhne rychlosti až 282 km/h. To jsou pozoruhodné údaje, ten druhý je ale nakonec trochu jiný - maximálka je „pouze” 280 km/h a je znovu elektronicky omezená. Nevíme, jestli je to dobrá, nebo špatná zpráva (vůz by reálně se svým výkonem mohl snad atakovat i třístovku), tou jednoznačně pozitivní ale je, že VW nám v tomto autě „necpe” pro nadšence protivný automat DSG, třebaže jej jak původní, tak i nová tisková zpráva zmiňují. Koncept má podle oficiálních fotek evidentně manuální šestistupňovou převodovku, a tu máme přinejmenším jako alternativu vždy raději.
Mnoho dalších technických detailů známo není, automobilka říká jen tolik, že motor je odvozen ze soutěžního Pola R WRC, můžeme si ale stejné dobře myslet, že jde jen o marketing a jedná se beztak o upravený agregát 300koňového Golfu R. Pohon všech kol 4Motion jistě nepřekvapí, v případě designu potěší odkaz na známý rallyový Golf G60 z konce osmdesátých let. Nejpodstatnějším technickým detailem je tak zachování hmotnosti 1 420 kg, navzdory zvětšení karoserie a nepochybně většímu dynamickému potenciálu než u Golfu R.
Automobilka zatím nemluví o tom, že by tento koncept chtěla vyrobit, podle nás by s ním ale „neobtěžovala”, kdyby neměla v úmyslu vrhnout na trh přinejmenším limitovanou verzi posíleného Golfu R, třebaže ne hned na 400 koní. My tohle auto každopádně chceme tak, jak je - se 400 koňmi, manuálem, čtyřkolkou a snad i s cenovkou, která jej ponechá ve vodách stále ještě relativně dostupných kompaktů...
Koncept Golu R 400 moc jako studie nevypadá, snad jej VW vyrobí, nejlépe přesně takto...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024 - Bugatti Veyron při pokusu předvést se na německé dálnici ukázalo hlavně to, co je „nesnesitelná křehkost bytí”
28.10.2024
Nejnovější články
- Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 21 minutami - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před hodinou - Motorový papež nepřeháněl. Už i Mercedes nasadí spalovací motory z Číny, podle něj jsou „nejlepší na světě”
před 3 hodinami - Největší světový dodavatel automobilek padá a i po propuštění 7 tisíc ladí varuje: Nevylučujeme další vyhazovy
před 4 hodinami - A tak končí naše komedie: Ford pro nezájem zastavil výrobu svého klíčového elektromobilu až do roku 2025
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 12:00 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 10:43 - Twisted
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- vyber motorky 10.31. 20:32 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 10.31. 19:33 - řidičBOB
- Výběr krytu pod dětské sedačky 10.31. 19:15 - Lachende Bestien
- BMW Divize 10.31. 17:14 - pavproch