Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf GTI Clubsport: sériová verze je nejsilnější GTI všech dob
9.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
GTI Clubsport přijede do Frankfurtu a svému konceptu jako by z oka vypadla. Nabídne 265 koní, což je nejvíc v historii Golfu GTI, stovku dá za 6 sekund.
Také fanoušci Golfu GTI se mohou na autosalon ve Frankfurtu těšit, protože Volkswagen přiveze produkční Clubsport, který je oslavou 40 let Golfu GTI. Koncept se stejným jménem se ukázal před pár měsíci a je potřeba být skutečně pozorný, aby člověk tahle dvě auta od sebe rozeznal - změny oproti sériovému autu jsou minimální, pokud vůbec nějaké.
Snad jen kola jsou na konceptu trochu více vystrčená z podběhů, jinak jsou na produkčním autě stejné odrazky v nárazníku, stejné křídlo nad zadním čelem a stejně pozměněný přední nárazník. Člověk by řekl, že ve Wolfsburgu jen smazali slovo Concept z dotčených míst, nafotili novou fotogalerii a poslali GTI Clubsport do světa. To je ale samozřejmě velmi dobrou zprávou pro ty, kterým se koncept líbil.
Kola budou k mání v rozměrech 18 a 19 palců, zde pravděpodobně vidíme ta větší, a změny na karoserii mají být aerodynamicky funkční. Další unikátní změny v designu jsou např. černé kryty zrcátek, větší koncovky výfuku nebo třeba černé pruhy na stranách auta, které odkazují na původní Golf GTI z roku 1976.
Další dobrou zprávou je, že motoru zůstalo slibovaných 265 koní. Stále má čtyři válce a dva litry objemu, jen je upravený, aby nabídnul více výkonu než kdykoliv v historii Golfu GTI. Krátkodobě nicméně motor v této verzi nabídne až 290 koní, to když zadupnete plyn do podlahy. I díky tomu má být GTI Clubsport na stovce za 6 vteřin a zvládnout maximálku 250 km/h, vyberete-li si šestistupňový manuál. K mání je i DSG, se kterým trvá zrychlení 5,9 s a maximálka je 249 km/h.
Také kabina dostala pár novinek, jako např. závodní sedačky částečně čalouněné Alcantarou a s voštinovým vzorem. Červené prošívání a hlavice řadicí páky s důlky jako u golfového míčku jsou dalšími zajímavými detaily, stejně jako nové obložení palubní desky a dveří také s voštinovým designem. Po stránce cen nicméně zatím nevíme nic, počkejme si do Frankfurtu.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.
VW Golf GTI Clubsport oslavuje 40 let Golfu GTI a nabídne pořádnou porci výkonu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později včera 14:44
- Pátek v Sepangu včera 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia 31.10.2024
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejčtenější články
- Elektrický Fiat 500 vážně nikdo nechce, už měsíc stojící výroba se nerozjede po celý další měsíc
2.10.2024 - Nová Škoda Elroq postrádá jakoukoli invenci. Je to špatný typ auta, které je ve špatný čas na špatném místě
2.10.2024 - Max Verstappen byl při oslavě svých narozenin natočen v docela normálním rodinném Audi, které můžete mít i vy
2.10.2024 - Majitelům nových Maserati za jízdy dochází benzín, i když palivoměr ukazuje, že „šťávy” mají dost
2.10.2024 - „Zýrou emišns”? Volvo přiznalo, že jeho „nulové emise” znamenají přesně 36,7 tuny CO2, to je panečku matematika
2.10.2024
Živá témata na fóru
- Suzuki obecně 11.02. 07:47 - jerry
- vyber motorky 11.02. 07:41 - jerry
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 11.01. 21:22 - Lachende Bestien
- Rychlodotazy 11.01. 18:05 - delphin
- Elektromobily a vse kolem nich 11.01. 15:52 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.01. 14:04 - M.Z.
- Lampárna (stěžovatelna) 11.01. 09:42 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 10.31. 19:38 - M.Z.