Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf GTI Clubsport: sériová verze je nejsilnější GTI všech dob
9.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
GTI Clubsport přijede do Frankfurtu a svému konceptu jako by z oka vypadla. Nabídne 265 koní, což je nejvíc v historii Golfu GTI, stovku dá za 6 sekund.
Také fanoušci Golfu GTI se mohou na autosalon ve Frankfurtu těšit, protože Volkswagen přiveze produkční Clubsport, který je oslavou 40 let Golfu GTI. Koncept se stejným jménem se ukázal před pár měsíci a je potřeba být skutečně pozorný, aby člověk tahle dvě auta od sebe rozeznal - změny oproti sériovému autu jsou minimální, pokud vůbec nějaké.
Snad jen kola jsou na konceptu trochu více vystrčená z podběhů, jinak jsou na produkčním autě stejné odrazky v nárazníku, stejné křídlo nad zadním čelem a stejně pozměněný přední nárazník. Člověk by řekl, že ve Wolfsburgu jen smazali slovo Concept z dotčených míst, nafotili novou fotogalerii a poslali GTI Clubsport do světa. To je ale samozřejmě velmi dobrou zprávou pro ty, kterým se koncept líbil.
Kola budou k mání v rozměrech 18 a 19 palců, zde pravděpodobně vidíme ta větší, a změny na karoserii mají být aerodynamicky funkční. Další unikátní změny v designu jsou např. černé kryty zrcátek, větší koncovky výfuku nebo třeba černé pruhy na stranách auta, které odkazují na původní Golf GTI z roku 1976.
Další dobrou zprávou je, že motoru zůstalo slibovaných 265 koní. Stále má čtyři válce a dva litry objemu, jen je upravený, aby nabídnul více výkonu než kdykoliv v historii Golfu GTI. Krátkodobě nicméně motor v této verzi nabídne až 290 koní, to když zadupnete plyn do podlahy. I díky tomu má být GTI Clubsport na stovce za 6 vteřin a zvládnout maximálku 250 km/h, vyberete-li si šestistupňový manuál. K mání je i DSG, se kterým trvá zrychlení 5,9 s a maximálka je 249 km/h.
Také kabina dostala pár novinek, jako např. závodní sedačky částečně čalouněné Alcantarou a s voštinovým vzorem. Červené prošívání a hlavice řadicí páky s důlky jako u golfového míčku jsou dalšími zajímavými detaily, stejně jako nové obložení palubní desky a dveří také s voštinovým designem. Po stránce cen nicméně zatím nevíme nic, počkejme si do Frankfurtu.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.


















VW Golf GTI Clubsport oslavuje 40 let Golfu GTI a nabídne pořádnou porci výkonu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nový dvourotorový Wankel je hotový, říká šéf Mazdy, k návratu rotačních sporťáků brání poslední překážka
před 3 hodinamiŘešení zavírání přední kapoty propadáku Dodge je tak absurdní, že na něj potřebujete návod, jinak si poničíte auto
před 5 hodinamiPrvní elektrické Porsche ztrácí hodnotu tak moc, že láme další psychologickou cenovou hranici, majitele připravilo o miliony za pár let
před 6 hodinamiLotus po sázce na špatného koně dál upadá. Musí znovu propouštět, obchodní válka mu zasazuje další rány
před 8 hodinamiRychlost a míra úpadku nizozemského automobilového parku ukazuje, co za současného vývoje stihne celou EU
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Detektory policejních radarů 04.21. 16:22 - Michalll
- S větrem ve vlasech.... 04.21. 15:51 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11