Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf GTI Clubsport: sériová verze je nejsilnější GTI všech dob
9.9.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
GTI Clubsport přijede do Frankfurtu a svému konceptu jako by z oka vypadla. Nabídne 265 koní, což je nejvíc v historii Golfu GTI, stovku dá za 6 sekund.
Také fanoušci Golfu GTI se mohou na autosalon ve Frankfurtu těšit, protože Volkswagen přiveze produkční Clubsport, který je oslavou 40 let Golfu GTI. Koncept se stejným jménem se ukázal před pár měsíci a je potřeba být skutečně pozorný, aby člověk tahle dvě auta od sebe rozeznal - změny oproti sériovému autu jsou minimální, pokud vůbec nějaké.
Snad jen kola jsou na konceptu trochu více vystrčená z podběhů, jinak jsou na produkčním autě stejné odrazky v nárazníku, stejné křídlo nad zadním čelem a stejně pozměněný přední nárazník. Člověk by řekl, že ve Wolfsburgu jen smazali slovo Concept z dotčených míst, nafotili novou fotogalerii a poslali GTI Clubsport do světa. To je ale samozřejmě velmi dobrou zprávou pro ty, kterým se koncept líbil.
Kola budou k mání v rozměrech 18 a 19 palců, zde pravděpodobně vidíme ta větší, a změny na karoserii mají být aerodynamicky funkční. Další unikátní změny v designu jsou např. černé kryty zrcátek, větší koncovky výfuku nebo třeba černé pruhy na stranách auta, které odkazují na původní Golf GTI z roku 1976.
Další dobrou zprávou je, že motoru zůstalo slibovaných 265 koní. Stále má čtyři válce a dva litry objemu, jen je upravený, aby nabídnul více výkonu než kdykoliv v historii Golfu GTI. Krátkodobě nicméně motor v této verzi nabídne až 290 koní, to když zadupnete plyn do podlahy. I díky tomu má být GTI Clubsport na stovce za 6 vteřin a zvládnout maximálku 250 km/h, vyberete-li si šestistupňový manuál. K mání je i DSG, se kterým trvá zrychlení 5,9 s a maximálka je 249 km/h.
Také kabina dostala pár novinek, jako např. závodní sedačky částečně čalouněné Alcantarou a s voštinovým vzorem. Červené prošívání a hlavice řadicí páky s důlky jako u golfového míčku jsou dalšími zajímavými detaily, stejně jako nové obložení palubní desky a dveří také s voštinovým designem. Po stránce cen nicméně zatím nevíme nic, počkejme si do Frankfurtu.
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2015.
VW Golf GTI Clubsport oslavuje 40 let Golfu GTI a nabídne pořádnou porci výkonu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 6 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- Polovinu mladých v Německu vyhazují od testů v autoškolách. Profesor psychologie zkusil vysvětlit, co se to s námi děje
před 2 hodinami - „Americký Concorde” vrací na oblohu nadzvukové cestování. Za sebou má první test, při kterém pokořil rychlost zvuku
před 3 hodinami - Ven se dere úplně nové auto pro puristy s řadovým šestiválcem, konstrukčně zůstane vážně tradiční
před 5 hodinami - BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 6 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva