Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf GTI Clubsport S potvrzen. Dostane až 310 k, rekord Ringu asi už má
26.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Němci toužili po rekordu na Severní smyčce, a tak dále posílili své nejlepší GTI. Již za týden tak u Wörthersee představí verzi Clubsport S.
V březnu roku 1975 se světu vůbec poprvé představila první generace Volkswagenu Golf GTI. Ta sice nestála u zrodu kategorie hot hatchů, výrazným způsobem jí však ovlivnila. A právě díky přitažlivosti, jakou první GTI představovalo pro masy zákazníků, se do daného segmentu vrhla celá řada ostatních značek od Fordu přes Peugeot až po Renault.
My se ovšem dnes budeme držet pouze Volkswagenu, který oslavuje čtyřicetileté výročí své legendy. Již na počátku roku tak do prodeje dorazila verze GTI Clubsport, jež dostala do vínku až 290 koní. Tato porce je sice dostupná jen po krátkou dobu, nicméně s 265 koňmi je možné počítat i nastálo. Za vše si pak automobilka účtuje rozumných 789 900 Kč.
Krátce po zveřejnění ceny jsme se přitom ke Clubsportu mohli vrátit, a sice v souvislosti se spekulacemi o ještě extrémnější verzi. Ta evidentně nebyla zcela vycucaná z prstů, neboť Volkswagen nyní potvrdil, že na srazu GTI u rakouského Wörthersee hodlá danou variantu skutečně představit. Ohlášen přitom byl i stálý výkon v podobě 310 koní.
Jde tedy o nejsilnější sériově vyráběný Golf všech dob, který výkonem překonává i verzi R. Oněch 310 koní přitom míří nadále pouze na přední nápravu, nikoliv na všechna čtyři kola jako u zmiňovaného sourozence. Tento fakt je přitom podstatný a má spojitost s další zmínkou, kterou Volkswagen uvedl, a sice s jízdním profilem nastaveným na Severní smyčku Nürburgringu.
Tento režim byl vyvinut za pomoci závodních jezdců, přičemž značí jediné - že německá značka touží po rekordu Nordschleife. Ten je aktuálně v držení Hondy Civic Type-R, v případě japonského vozu však byl použit předprodukční prototyp. Renault Megane RS 275 Trophy-R pak mnohými pro změnu není považován za klasický silniční hot hatch.
Pokud tedy tyto dva modely dáme stranou, pak další nejrychlejší předokolkou na Ringu je Seat Leon ST Cupra 280. Tedy sice koncernový vůz, ovšem spadající pod „plebejskou“ značku. To nejspíše manažery ve Wolfsburgu budilo ze sna, pročež zřejmě bylo rozhodnuto, že se titul vrátí do Německa.
Aktuálně sice není jisté, zda Volkswagen svého cíle dosáhl, nicméně jak se podařilu zachytit webu Bridge To gantry, již před týdnem se objevily dva exempláře Golfu na Severní smyčce při snaze o co nejrychlejší obkroužení jednadvacetikilometrového okruhu. Jestli rekord skutečně má, nevíme, nepředpokládáme však, že by Němci byli ochotni opustit Nordschleife s prázdnou.
Uvidíme tedy již příští týden, zda u Vrbského jezera dojde kromě slavnostního odhalení také k ohlášení působivého času. Aktuálně tak jen dodáme, že do prodeje zamíří Golf GTI Clubsport S ještě letos na podzim, k mání ovšem bude pouze v limitované edici.
Volkswagen slaví čtyřicáté výročí Golfu GTI...
...u Wörthersee tak představí speciální verzi modelu Clubsport s výkonem 310 koní a jízdním profilem nastaveným na Ring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
před 10 hodinami - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
před 11 hodinami - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Živá témata na fóru
- Cena výměny EGR ventilu 12.27. 15:39 - Pietro78
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.27. 15:03 - řidičBOB
- BMW Divize 12.27. 12:08 - pavproch
- Onboard videa 12.25. 17:03 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 12.25. 16:33 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 12.24. 14:09 - M.Z.
- Politický koutek 12.24. 12:03 - Brus
- Pneu koutek 12.23. 18:43 - řidičBOB