Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf GTI Clubsport je venku, má až 291 koní a bude se vyrábět
13.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Není to jen koncept pro Wörthersee, příští rok zamíří do prodeje. Kromě výkonu má také pozměněný vzhled..
Dnešním dnem začíná tradiční setkání GTI u rakouského Vrbského jezera, ke kterému se již pár let hrdě hlásí i koncern Volkswagen. Na místě máme i část redakčního týmu, očekávat tedy můžete i živé fotografie představených konceptů Škody, Audi či Volkswagenu. My se přitom aktuálně přesuneme na stánek poslední zmiňované značky, kde budou moci návštěvníci obdivovat třídveřový Golf GTI Clubsport. Ten se nám dosud ukázal jen na oficiálních ilustracích, nyní zde ovšem máme první fotky i konkrétnější informace.
Začít můžeme zmínkou o sériové výrobě, která nepochybně proběhne, přestože Clubsport je zatím titulován pouze jako koncept. Do prodeje ovšem dorazit skutečně má, i když nejspíše pod názvem Golf GTI 40th Edition. Letos je tomu totiž čtyřicet let od chvíle, kdy automobilka z Wolfsburgu odhalila první generaci legendárního hot hatche. Ten do prodeje zamířil v roce 1976, historii tedy odpovídá veškeré načasování novinky.
Zákulisí ale již ponechme stranou a pojďme se soustředit na změny, které koncept Clubsport odlišují od standardního Volkswagenu Golf GTI. V prvé řadě tu máme agresivnější bodykit, kterému vévodí čelní nárazník s bočními lamelami lakovanými lesklou černí. Kromě toho dorazily i nové trojúhelníkové otvory, jež usměrňují proudění studeného vzduchu k brzdám, a lízátko pod nárazníkem.
Na bocích si můžeme povšimnout přeprofilovaných prahů a černých krytů zpětných zrcátek či 19palcových litých kol. Ty ovšem mají být v sérii nahrazeny osmnáctkami, i když o palec větší rozměr asi Volkswagen nabídne za příplatek. Rozměrný střešní spoiler by však již opět měl být nedílnou součástí paketu, stejně jako pozměněný zadní nárazník s integrovaným difuzorem.
Pod kapotou novinky můžeme očekávat přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec EA888, jehož výkon narostl na 265 koní. Vybaven je ovšem funkcí overboost, která navyšuje plnící tlak turba, pročež lze krátkodobě, třeba během sprintů, počítat se stádem až 291 koní. Díky tomu zde máme nejsilnější Golf GTI všech dob, který navíc překonává svého příbuzného od Seatu.
Jízdní dynamika bohužel zmíněna nebyla, s ohledem na nárůst výkonu lze ovšem počítat se sprintem z klidu na stovku okolo nějakých 6 sekund. Tím ale představení můžeme ukončit, dodat lze snad jen zmínku o převodovém ústrojí, které je momentálně tvořeno automatem DSG. Do prodeje ale prý dorazí i manuální verze, přičemž v obou případech lze očekávat také samosvorný diferenciál, jak jinak.
Volkswagen Golf GTI Clubsport se příští rok objeví v prodeji, nejspíše pod názvem 40th Edition
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejnovější články
- Největší současný propadák Škody končí rok ve smutné křeči, bude rád za 10 tisíc prodaných aut v celé EU
před 10 hodinami - K mání je symbol mrtvé éry, poslední výkonná luxusní limuzína s motorem V8 a manuálem. Vznikla jen v 96 kusech
před 11 hodinami - Nadějný výrobce elektroaut je na hraně krachu. Zastavil veškeré aktivity, zaměstnance poslal na „povinné neplacené volno“
včera - Absurdita dění kolem Tesly nezná mezí, ve Švédsku jí odmítají připojit k síti už 100 nově postavených Superchargerů
včera - Jedno z nejlevnějších rodinných aut mezi ojetinami je dnes skoro zapomenutý držák, za málo nabízí opravdu hodně
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva