Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf GTI Clubsport dorazí i v odlehčené verzi, 300 koní bude mít pořád
1.2.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vývoj varianty, která dostala vyšší výkon a nižší hmotnost, je hotov. Volkswagen ale zatím neví, zda ještě ostřejší GTI pustí do prodeje.
O novém Volkswagenu Golf GTI Clubsport jsme se naposledy zmiňovali před pár dny. Ostrý hatchback z Wolfsburgu totiž dorazil na český trh, a to s relativně rozumnou cenou. Až 290 koní (tato porce je k mání jen krátkodobě při využití funkce OverBoost, standardně má vůz koní 265) je k mání za 789 900 Kč, tedy prakticky za stejnou sumu, jakou budete muset zaplatit za Škodu Octavia RS230 s automatickou převodovkou. Dá se tedy přepokládat, že nová edice slavící 40. výročí ikonického GTI by mohla mít úspěch.
Nové informace přitom naznačují, že se Volkswagen kromě standardní verze zabýval také vývojem odlehčeného provedení. To sice nadále počítalo s registračními značkami, ovšem komfortu by nabídlo o poznání méně. Namísto okresek by se totiž jeho druhým domovem měly stát různé okruhové dny, amatérské závody do vrchu a podobně. Inspirací se přitom pro techniky ve Wolfsburgu stalo sesterské Porsche 911 GT3 Clubsport.
Ve srovnání se standardním provedením Volkswagenu Golf GTI Clubsport ovšem odlehčená novinka dostala do vínku přepracovaný dvoulitrový čtyřválec EA88, v jehož případě došlo k navýšení plnícího tlaku turbodmychadla. Změny se dotkly rovněž zapalování, pohonná jednotka by tedy měla produkovat 300 koní nastálo, nikoliv pouze po krátkou dobu jako základní varianta. Točivý moment ovšem zůstal omezen na základních 380 Nm.
Veškerý výkon i nadále na přední kola přenáší šestistupňový manuál či dvouspojková převodovka DSG, přičemž v obou případech nebude chybět ani elektronický diferenciál. V kontrastu s vyšším stádem koní však došlo ke snížení hmotnosti, na čemž značný podíl nese odstranění zadních sedadel a tlumicího materiálu. Zrychlení z klidu na stovku by se tak mohlo odehrát za přibližně 5 sekund, tedy o sedm desetin rychleji než u standardu.
Potenciál tu tedy máme značný, zvláště za předpokladu, že jej doprovodí příznivá cena. Bohužel, vedení VW Group si zatím není jisté, zda je aktuálně vhodná doba k odstartování prodeje takového modelu. Při razantních škrtech, k nimž německá automobilka kvůli kauze Dieselgate přistupuje ve všech odděleních a na všech úrovních, by totiž odhalení další sportovní verze nemuselo vysílat kladný vzkaz zaměstnancům i veřejnosti.
Aktuálně je tedy jisté pouze tolik, že odlehčená verze se ukáže v květnu na srazu GTI u rakouského Vrbského jezera. Na základě reakcí odborné i laické veřejnosti by automobilka teprve poté měla rozhodnout, zda dvoumístné provedení zamíří do prodeje. Pokud se tak přitom stane, pak očekávat máme pouze limitovanou edici, jejichž cena nejspíše naroste směrem k milionu korun.
VW Golf GTI Clubsport nebyl vyvinut pouze ve standardním provedení, jenž se již dostalo na český trh, ale také v odhlečené verzi
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Základní Škoda Elroq je auto dokonale ušité podle emisních mechanismů EU. Nemá ani „slavný” deštník, téměř za nic si nejde připlatit
před 5 hodinami - Rozpadající se Mercedes z vrakoviště se prodal skoro za čtvrt miliardy, zájem o něj překonal všechna očekávání
včera - Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
včera - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
včera - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva