Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf GTI 2019: nová generace přijde ve třech verzích, má mít až 326 koní
27.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové GT bude k mání jako standard, lepší Performance či ostrý Clubsport. Ten má dokonce dostat pohon 4x4.
Německá automobilka Volkswagen se pomalu, ale jistě chystá k odhalení menšího faceliftu stávající sedmé generace Golfu. Ta bude debutovat příští rok na podzim na autosalonu v Paříži, přičemž zásadní inovace se odehrají uvnitř. Kromě této varianty se ovšem značka již zabývá také generací zcela novou, která dorazí v roce 2018. Pro toto období je ovšem naplánována pouze premiéra základního modelu, zajímavější věci se budou odehrávat nějakých dvanáct měsíců poté, kdy se ukáže zcela nový Golf GTI.
O této verzi jsme již před časem hovořili, nyní jsou ovšem k dispozici nové informace. A dle nich se máme opravdu nač těšit, i když si tedy oproti původním předpokladům počkáme. Jemné zpoždění je přitom způsobeno tím, že nový šéf Volkswagenu Herbert Diess chce, aby nejdůležitější hot hatch současnosti dorazil v opravdu vrcholné formě. I proto nakonec nové GTI přijde hned ve třech variantách.
Základem bude standardní model, který z přeplňovaného dvoulitrového čtyřválce vydoluje 265 koní. Tedy de facto stejně jako stávající slabší Seat Leon Cupra. O trochu výše v hierarchii bude stát verze GTI Performance, která již španělské příbuzné překoná výkonem 300 koní. Mimo ni má ovšem dorazit i Golf GTI Clubsport, který do vínku dostane 326 koní a na rozdíl od svých příbuzných i systém pohonu všech kol.
V historii modelu GTI se takový krok odehraje poprvé, přičemž půjde o stejný systém, jaký bude určen Golfu R. Tedy nejspíše o Haldex již šesté generace. Nakolik se však tyto šprochy potvrdí, to je prozatím otázkou. Stejně tak je sporné, zda k mání skutečně bude jen pětidvířko. Nová fakta totiž naznačují, že úlohu třídveřového provedení by měl převzít zcela nový VW Scirocco.
Existuje ovšem ještě další verze příběhu, která pro změnu nepočítá ani s třídveřovým Volkswagenem Golf GTI, ani s novou generací modelu Scirocco. Místo toho by k dispozici mělo být dvoudveřové kupé, které vykrystalizuje z příštího VW Beetle. Tato varianta by přitom měla dorazit až v roce 2020, přičemž nejspíše zastane i úlohu Volkswagenu Golf Cabrio.
Aby těch neznámých v rovnici nebylo málo, můžeme zmínit ještě spekulace týkající se 2,5litrového přeplňovaného motoru VR6. Ten by měl dostat do vínku 300 koní, tedy stejně jako výše zmíněná verze GTI Performance, přičemž k mání bude ve Spojených státech, kde by se měl snažit zalíbit klientele toužící po objemnějších agregátech.
Kdy budou odpovědi na tyto otázky známy, to je prozatím ve hvězdách. Rozloučit se tak můžeme jen zmínkou o plug-in hybridní verzi GTE, která spřáhne benzinový čtyřválec se 109koňovým elektromotorem. Zda však onou spalovací jednotkou bude dvoulitr či stávající jedna-čtyřka TSI, to je opětovně záhadou.


Chystaný VW Golf GTI se již ukázal na neoficiálních fotkách. Vizuálně bude agresivnější, pod kapotou pak nabídne až 326 koní
Zdroj: Autobild
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nejnovější články
Pohádka o spolehlivosti elektroaut se dál rozpadá. Po první STK nepustíme zpátky na silnici 34 procent Tesel, říkají Nizozemci
před hodinouNový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
před 2 hodinamiNová Audi nedostala prakticky žádná tlačítka na palubní desce, zato ve dveřích jich mají až 23. Je to vrchol okaté láce
před 4 hodinamiNěmci proklepli nejspolehlivější dostupné auto podle svých vlastních STK, kladů má na rozdávání
včeraAby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva