Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf GTE Sport je 400koňový hybrid, stovku zvládne za 4,3 s
14.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Překvapení pro Wörthersee dostalo do přeplňovanou jedna-šestku a elektromotory. Výrazně překopána byla i karoserie a interiér.
Již jsme si mysleli, že k letošnímu srazu GTI Meeting se vrátíme maximálně s kompletní sadou živých fotografií. Volkswagen ovšem neodhalil veškeré novinky hned první den, ale skutečné eso si schoval až na ten druhý. Nyní ale vnadné modelky strhly bílou krycí plachtu, pročež si můžeme s velkou pompou představit překvapivý koncept Golf GTE Sport. Jak přitom napovídá samotný název, čest máme s hybridním modelem, který se spíše než na spotřebu hodlá zaměřit na sportování.
To samozřejmě neznamená, že by německá automobilka neopomněla v tiskové zprávě zmínit minimální žíznivost, která je alternativnímu ústrojí vlastní. Než se ovšem dostaneme k hodnotě, se kterou může novinka počítat maximálně v hermeticky uzavřené laboratoři, mrkneme se hnacímu ústrojí pořádně na zoubek. Začít přitom můžeme u 1,6litrového přeplňovaného čtyřválec, který má základy v agregátu Volkswagenu Polo R WRC.
Ve srovnání s menším hatchbackem byl ovšem výkon toho většího patřičně naroubován. Na přední kola tak míří 299 koní a 400 Nm točivého momentu, což je již sama o sobě působivý výkon. V tomto případě je ovšem umocněn ještě dvojicí elektromotorů, kdy ten první vpředu, který je součástí šestistupňového automatu, dává k dobru 115 koní a 330 Nm.
Druhý elektrický agregát usazený vzadu a roztáčející zadní kola pro změnu produkuje 115 koní a 270 Nm. Celkově tak souprava produkuje 400 koní a 670 Nm, což německému hatchbacku umožňuje zrychlit z klidu na stovku za 4,3 sekundy. Nejvyšší rychlost pak vrcholí hodnotou 280 km/h, zatímco ona proklamovaná spotřeba byla vypočítána na 2 l/100 km.
Jak jsme uvedli výše, k této hodnotě se koncept v reálném světě rozhodně nedostane, posoudit reálnost dojezdu 50 kilometrů čistě na elektřinu je s aktuálně dostupnými informacemi obtížné. Tím nám ovšem data o hybridním ústrojí víceméně končí, zmínit můžeme již jen přítomnost lithium-iontových baterií. O jejich kapacitě či době, která je potřebná k dobití, však již tisková zpráva mlčí.
Čím ovšem posloužit můžeme, to jsou další fakta spojená s akcelerací. Metu 50 km/h tak Golf GTE Sport zvládne za 1,8 s, na 130 km/h se rozjede za 6,5 sekundy a dvoustovku máte na tachometru za 15,9 s. Pokaždé jsou přitom do hry zapojeny všechny tři agregáty, hodnoty spojené pouze s „bezemisní“ akcelerací jsou však již opětovně tajemstvím.
Od mechaniky se tak můžeme přesunout ke karoserii, která standardní Golf připomíná snad jen vzdáleně siluetou. Je však nižší a širší, přičemž na její stavbu značka použila uhlíková vlákna. Máme tu také vzhůru výklopnou dvojici dveří nebo 20palcová kola osazená 235 milimetrů širokými pneumatikami vpředu a 275milimetrovými kousky vzadu.
Uvnitř najdeme prostor řidiče oddělený od spolujezdce karbonovou konzolí, dvojici sedadel či volant připomínající spíše joystick než klasické kormidlo. Součástí sloupku řízení jsou rovněž pádla řazení, povšimnout si můžeme i třídílného digitálního displeje, který je poskládán v řadě za sebou. Tím nám ovšem veškeré informace končí, na výrobu lze rovnou zapomenout.
VW Golf GTE Sport živě u Würthersee
VW Golf GTE Sport vypadá působivě, stovku zvládne díky výkonu 400 koní již za 4,3 sekundy. Do sériové výroby se ovšem těžko podívá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič Hyundai vjel do dealerství Fordu a totálně zničil vzácný, dekády starý nejetý Mustang vyrobený v pouhých 300 kusech
včera - Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
26.12.2024 - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
25.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Renault končí s motorem 1,3 turbo, který vyvinul s Mercedesem. S jedním z jeho posledních „normálních” agregátů je amen
29.11.2024 - Lamborghini odpískalo elektrického nástupce Urusu, ač ho slibovalo ještě loni. Nová generace zůstane spalovací, dokud to půjde
29.11.2024 - Prach jsi byl... Toyota Supra už se zase loučí, jejích 435 koní, manuál a sedačky od zkrachovalého Recara stojí za to
29.11.2024 - MG si nemilosrdně utahuje z trapné kampaně na přerod Jaguaru, tohle je 1:0 pro starší Brity
29.11.2024 - Mercedes upadá k průměrnosti stejně jako Boeing, říkají trefně v USA, byl zlomem vstup Číňanů?
29.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva