Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf GTE Sport je 400koňový hybrid, stovku zvládne za 4,3 s
14.5.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Překvapení pro Wörthersee dostalo do přeplňovanou jedna-šestku a elektromotory. Výrazně překopána byla i karoserie a interiér.
Již jsme si mysleli, že k letošnímu srazu GTI Meeting se vrátíme maximálně s kompletní sadou živých fotografií. Volkswagen ovšem neodhalil veškeré novinky hned první den, ale skutečné eso si schoval až na ten druhý. Nyní ale vnadné modelky strhly bílou krycí plachtu, pročež si můžeme s velkou pompou představit překvapivý koncept Golf GTE Sport. Jak přitom napovídá samotný název, čest máme s hybridním modelem, který se spíše než na spotřebu hodlá zaměřit na sportování.
To samozřejmě neznamená, že by německá automobilka neopomněla v tiskové zprávě zmínit minimální žíznivost, která je alternativnímu ústrojí vlastní. Než se ovšem dostaneme k hodnotě, se kterou může novinka počítat maximálně v hermeticky uzavřené laboratoři, mrkneme se hnacímu ústrojí pořádně na zoubek. Začít přitom můžeme u 1,6litrového přeplňovaného čtyřválec, který má základy v agregátu Volkswagenu Polo R WRC.
Ve srovnání s menším hatchbackem byl ovšem výkon toho většího patřičně naroubován. Na přední kola tak míří 299 koní a 400 Nm točivého momentu, což je již sama o sobě působivý výkon. V tomto případě je ovšem umocněn ještě dvojicí elektromotorů, kdy ten první vpředu, který je součástí šestistupňového automatu, dává k dobru 115 koní a 330 Nm.
Druhý elektrický agregát usazený vzadu a roztáčející zadní kola pro změnu produkuje 115 koní a 270 Nm. Celkově tak souprava produkuje 400 koní a 670 Nm, což německému hatchbacku umožňuje zrychlit z klidu na stovku za 4,3 sekundy. Nejvyšší rychlost pak vrcholí hodnotou 280 km/h, zatímco ona proklamovaná spotřeba byla vypočítána na 2 l/100 km.
Jak jsme uvedli výše, k této hodnotě se koncept v reálném světě rozhodně nedostane, posoudit reálnost dojezdu 50 kilometrů čistě na elektřinu je s aktuálně dostupnými informacemi obtížné. Tím nám ovšem data o hybridním ústrojí víceméně končí, zmínit můžeme již jen přítomnost lithium-iontových baterií. O jejich kapacitě či době, která je potřebná k dobití, však již tisková zpráva mlčí.
Čím ovšem posloužit můžeme, to jsou další fakta spojená s akcelerací. Metu 50 km/h tak Golf GTE Sport zvládne za 1,8 s, na 130 km/h se rozjede za 6,5 sekundy a dvoustovku máte na tachometru za 15,9 s. Pokaždé jsou přitom do hry zapojeny všechny tři agregáty, hodnoty spojené pouze s „bezemisní“ akcelerací jsou však již opětovně tajemstvím.
Od mechaniky se tak můžeme přesunout ke karoserii, která standardní Golf připomíná snad jen vzdáleně siluetou. Je však nižší a širší, přičemž na její stavbu značka použila uhlíková vlákna. Máme tu také vzhůru výklopnou dvojici dveří nebo 20palcová kola osazená 235 milimetrů širokými pneumatikami vpředu a 275milimetrovými kousky vzadu.
Uvnitř najdeme prostor řidiče oddělený od spolujezdce karbonovou konzolí, dvojici sedadel či volant připomínající spíše joystick než klasické kormidlo. Součástí sloupku řízení jsou rovněž pádla řazení, povšimnout si můžeme i třídílného digitálního displeje, který je poskládán v řadě za sebou. Tím nám ovšem veškeré informace končí, na výrobu lze rovnou zapomenout.


























































VW Golf GTE Sport živě u Würthersee
VW Golf GTE Sport vypadá působivě, stovku zvládne díky výkonu 400 koní již za 4,3 sekundy. Do sériové výroby se ovšem těžko podívá
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řešení víka kufru VW Phaeton připomíná, jak přetechnizované a nedoceněné auto to je, BMW vedle něj působí jako Dacie
včeraElektrický Ford Mustang se postavil tomu „skutečnému” s motorem V8. A dokázal, že je poníkem zvládajícím jediný trik
19.4.2025Už se ví, kde má nové Bugatti schovaný klíč na odemykání nejvyšší rychlosti, až po jeho použití jede 445 km/h
18.4.2025
Nejčtenější články
Lamborghini po fatálním selhání dává ruce pryč od ostrého elektrického Hyundai: Nechci simulaci spalovacího auta, říká šéf
23.3.2025Fiasko Mercedesu s absurdní hybridizací ostrých modelů dostalo nový rozměr, tisícům aut selhává pohon
23.3.2025V Americe chtějí legálně za volant aut pustit už 15 let staré řidiče, argumentují zvýšením bezpečnosti
23.3.2025Takhle mrtvého koně Němci sedlají: Ještě loni nic nevyrábějící Číňané letos doma prodají víc aut stejného typu než všichni Němci společně
23.3.2025Po letech objevená reklama Hondy s Ayrtonem Sennou pro její domácí trh je bizarní připomínkou jedné slavné éry
24.3.2025
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.21. 12:19 - jerry
- BMW Divize 04.21. 11:17 - pavproch
- Jak opravit lak/kapotu na Skoda Superb 3 04.21. 09:08 - RoseBL
- S větrem ve vlasech.... 04.20. 15:24 - pavproch
- Za kolik jezdíte s dieselem? 04.19. 22:39 - Brus
- Vačka palivového čerpadla 04.19. 09:05 - amora321
- Rychlodotazy 04.18. 22:23 - rutak11
- Onboard videa 04.18. 20:57 - řidičBOB