Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf GTD 2013 má též českou cenu, nižší než v Německu a stejnou jako u GTI
31.3.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Český importér se asi rozhodl zatopit dealerům Volkswagenu z německého pohraničí. I v případě Golfu GTD hodlá stejné auto nabízet podstatně levněji.
Dá se říci, že VW Golf je u nás v poslední době častým hostem. Jen v pár uplynulých měsících jsme vykoušeli Golf VII 1,4 TSI a srovnali jej s Octavií a i30, došlo i na test varianty 1,6 TDI a loni jsme protáhli také ostrý Golf R, to abychom nezůstávali příliš u země. Letošní rok ale patří trochu jiným modelům, neboť na letošním ženevském autosalonu se německý matador prezentoval hlavně skrze ostřejší, ale ne úplně ostrá provedení GTI a GTD.
Jak už má celý koncern VW tak nějak ve zvyku, německé ceny obou novinek byly zveřejněny okamžitě při představení a pohybovaly se v přepočtu okolo 730 tisíc Kč. To není zrovna skromná cena na hot hatch tohoto druhu, a tak místní zastoupení VW přispěchalo krátce po premiéře GTI s tím, že vůz bude v českých luzích o 100 tisíc levnější. Teprve teď ale reálně začíná s jeho prodejem, a tak můžeme přidat i ceny dalších provedení a doplnit také cenu provedení GTD.
Ceník, který Volkswagen uzavírá konstatováním o jeho platnosti od 1.4.2013 (snad tedy nejde o žert...) hovoří znovu o základní ceně nového GTI s dvoulitrovým TSI o výkonu 220 koní ve výši 613 900 Kč. Za 10 továrních koní navíc (GTI Performance s 230 koňmi) připlatíte 26 tisíc Kč, k oběma provedením pak můžete mít automat DSG za tučných 60 tisíc Kč. Pokud tedy nemáte obě ruce levé, bude levnější řadit si samostatně, navíc si jízdu více užijete.
Verze GTD je poháněna citelně skromnějším dvoulitrovým TDI se 184 koňmi, v dnešní době ale nepřekvapí, že si za něj automobilka nechá zaplatit stejně jako za GTI, tedy 613 900 Kč. Příplatek za automat činí vzhledem k ceně vozu opět mimořádně sebevědomých 60 tisíc Kč. Zajímavé rozhodně je, že obě auta mají o tolik nižší cenu než v Německu - na místě tamních dealerů bychom se asi ve Wolfsburgu ptali: „Warum?”
Pokud byste snad mezi oběma verzemi váhali, sluší se dodat, že nové GTI zrychluje z 0 na 100 km/h podle zvolené verze za 6,5 resp. 6,4 sekundy a rozjede se až na 247 km/h přirozené nebo 250 km/h elektronicky omezené maximální rychlosti. GTD je na tom hůře, když stovku zdolává za 7,5 sekundy a rozjede se na 230 km/h, dohání to ale normovanou spotřebou - 4,2 je prý ta správná šifra pro rozpohybovaní GTD v kombinovaném provozu, pro GTI budete potřebovat 6,0 litru benzinu. Realita bude jistě značně odlišná, rozdíl 1,5 až 2 litry ve spotřebě mezi oběma motory by ale podle našich zkušeností v méně výkonnými provedeními obou jednotek měl zůstat zachován i při dravější jízdě.
Co do výbavy na tom obě GT nejsou špatně - ve standardu najdete mj. 17" kola z lehkých slitin, automatickou klimatizaci, tempomat, dešťový senzor, sportovní sedadla nebo zadní světla s LED - záplavu extra-prvků ale nečekejte. Třeba i za pouhé bi-xenony s LED pro denní svícení musíte připlácet (32 500 Kč) a více nebo méně vhodných prvků (parkovací asistent, metalíza nebo lepší audio) se najde v nabídce příplatků více. To už ale můžete sami prozkoumat s pomocí kompletního českého ceníku obou modelů (PDF, 186 kB).
Předpokládáme, že až touto dobou začne VW na sedmičkové Golfy GTI i GTD přijímat objednávky, takže první zákazníci by se svých aut mohli dočkat někdy v průběhu letních měsíců. To vám ale nejpřesněji řekne váš dealer.
Nové Golfy GTD a GTI definitivně dorazily na český trh. Stojí do koruny stejně, s totožnou výbavou, ale výrazně rozdílnou technikou a dynamikou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025 - Lewis Hamilton naboural hned při svém prvním testu v barvách Ferrari, pokračuje v historii mizerných začátků
30.1.2025
Nejnovější články
- Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 20 minutami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před hodinou - Některé lidi zjevně rozčiluje jen svoboda jiných. Jinak se nedá vysvětlit, proč je štvou návraty spalovacích motorů
včera - První majitel najel s Peugeotem 482 tisíc km a až teď ho prodává. Jeho stav fascinuje, na kaši je jen částečně
včera - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 01.31. 20:51 - Truck Daškam
- OT - zavírám krám, uklízím 01.31. 20:14 - petr_riha
- Lampárna (stěžovatelna) 01.31. 14:40 - pavproch
- Další zajímavá autovidea 01.30. 13:41 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 01.30. 11:37 - pavproch
- Nová baterie - dobíjecí napětí? +dotaz alternátor 01.29. 16:12 - Kecachep
- Onboard videa 01.29. 12:47 - Brus
- Za kolik jezdíte s dieselem? 01.29. 08:35 - Brus