Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf GTD 2013 má též českou cenu, nižší než v Německu a stejnou jako u GTI
31.3.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Český importér se asi rozhodl zatopit dealerům Volkswagenu z německého pohraničí. I v případě Golfu GTD hodlá stejné auto nabízet podstatně levněji.
Dá se říci, že VW Golf je u nás v poslední době častým hostem. Jen v pár uplynulých měsících jsme vykoušeli Golf VII 1,4 TSI a srovnali jej s Octavií a i30, došlo i na test varianty 1,6 TDI a loni jsme protáhli také ostrý Golf R, to abychom nezůstávali příliš u země. Letošní rok ale patří trochu jiným modelům, neboť na letošním ženevském autosalonu se německý matador prezentoval hlavně skrze ostřejší, ale ne úplně ostrá provedení GTI a GTD.
Jak už má celý koncern VW tak nějak ve zvyku, německé ceny obou novinek byly zveřejněny okamžitě při představení a pohybovaly se v přepočtu okolo 730 tisíc Kč. To není zrovna skromná cena na hot hatch tohoto druhu, a tak místní zastoupení VW přispěchalo krátce po premiéře GTI s tím, že vůz bude v českých luzích o 100 tisíc levnější. Teprve teď ale reálně začíná s jeho prodejem, a tak můžeme přidat i ceny dalších provedení a doplnit také cenu provedení GTD.
Ceník, který Volkswagen uzavírá konstatováním o jeho platnosti od 1.4.2013 (snad tedy nejde o žert...) hovoří znovu o základní ceně nového GTI s dvoulitrovým TSI o výkonu 220 koní ve výši 613 900 Kč. Za 10 továrních koní navíc (GTI Performance s 230 koňmi) připlatíte 26 tisíc Kč, k oběma provedením pak můžete mít automat DSG za tučných 60 tisíc Kč. Pokud tedy nemáte obě ruce levé, bude levnější řadit si samostatně, navíc si jízdu více užijete.
Verze GTD je poháněna citelně skromnějším dvoulitrovým TDI se 184 koňmi, v dnešní době ale nepřekvapí, že si za něj automobilka nechá zaplatit stejně jako za GTI, tedy 613 900 Kč. Příplatek za automat činí vzhledem k ceně vozu opět mimořádně sebevědomých 60 tisíc Kč. Zajímavé rozhodně je, že obě auta mají o tolik nižší cenu než v Německu - na místě tamních dealerů bychom se asi ve Wolfsburgu ptali: „Warum?”
Pokud byste snad mezi oběma verzemi váhali, sluší se dodat, že nové GTI zrychluje z 0 na 100 km/h podle zvolené verze za 6,5 resp. 6,4 sekundy a rozjede se až na 247 km/h přirozené nebo 250 km/h elektronicky omezené maximální rychlosti. GTD je na tom hůře, když stovku zdolává za 7,5 sekundy a rozjede se na 230 km/h, dohání to ale normovanou spotřebou - 4,2 je prý ta správná šifra pro rozpohybovaní GTD v kombinovaném provozu, pro GTI budete potřebovat 6,0 litru benzinu. Realita bude jistě značně odlišná, rozdíl 1,5 až 2 litry ve spotřebě mezi oběma motory by ale podle našich zkušeností v méně výkonnými provedeními obou jednotek měl zůstat zachován i při dravější jízdě.
Co do výbavy na tom obě GT nejsou špatně - ve standardu najdete mj. 17" kola z lehkých slitin, automatickou klimatizaci, tempomat, dešťový senzor, sportovní sedadla nebo zadní světla s LED - záplavu extra-prvků ale nečekejte. Třeba i za pouhé bi-xenony s LED pro denní svícení musíte připlácet (32 500 Kč) a více nebo méně vhodných prvků (parkovací asistent, metalíza nebo lepší audio) se najde v nabídce příplatků více. To už ale můžete sami prozkoumat s pomocí kompletního českého ceníku obou modelů (PDF, 186 kB).
Předpokládáme, že až touto dobou začne VW na sedmičkové Golfy GTI i GTD přijímat objednávky, takže první zákazníci by se svých aut mohli dočkat někdy v průběhu letních měsíců. To vám ale nejpřesněji řekne váš dealer.
Nové Golfy GTD a GTI definitivně dorazily na český trh. Stojí do koruny stejně, s totožnou výbavou, ale výrazně rozdílnou technikou a dynamikou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 3 hodinami - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
včera - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nové na MotoForum.cz
- Valencia odřeknuta, termín finále o týden později 14:44
- Pátek v Sepangu 11:04
- Časový program PETRONAS Grand Prix of Malaysia včera 17:00
- Moto2 Sepang: Azman a Pawi 30.10.2024
- Pomalu se plní startovní rošt WorldSSP 2025 29.10.2024
Nejnovější články
- Čína instruovala automobilky, aby neinvestovaly v zemích EU, které zvedly ruku pro vyšší cla. Tak kdepak máme Česko?
před hodinou - Tesla se zapnutým FSD smetla na dálnici jelena a neubrala ani pak. „Po tolika zbytečných brzděních den co den?” ptá se udivený majitel
před 2 hodinami - Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
před 3 hodinami - Zákazníci žalují zkrachovalou automobilku mistra světa F1. Vybrala obrovské zálohy na nová auta, nevrátila nic
před 4 hodinami - Jaguar přestal na svém domácím trhu prodávat všechna nová auta, do roku 2026 bude nabízet jen ojetiny
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva