VW Golf Alltrack: další skautí bratranec je na světě

Volkswagen oficiálně ukázal Golf v pohorkách. 4x4 je standardem, očekávejme benzínovou 1,8, naftové 1,6 a 2,0 ve dvou verzích.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Golf Alltrack: další skautí bratranec je na světě

24.9.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

VW Golf Alltrack: další skautí bratranec je na světě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Volkswagen oficiálně ukázal Golf v pohorkách. 4x4 je standardem, očekávejme benzínovou 1,8, naftové 1,6 a 2,0 ve dvou verzích.

Již nějakou dobu se hovoří o zvednutém Golfu Variant, který by dostal pohon všech kol a nějaké plasty navíc tak, aby vypadal, že zvládne trochu náročnější terén než jeho civilní bratr. Nyní je to oficiální - Golf s přídomkem Alltrack bude skutečně ve výrobě a veřejnosti se ukáže na pařížském autosalonu. Volkswagen však už nyní do světa vypustil šestici fotografií a nějaké údaje o své novince.

Třetí bratranec pro dvojici Octavia Scout a Leon ST X-Perience má zaplnit úzkou mezeru mezi standardním Golfem Variant s pohonem všech kol a Tiguanem, který také v dohledné době dostane nástupce. Golf Alltrack se nechává pochopitelně inspirovat větším Passatem, vidíme na něm větší světlou výšku - konkrétně o 2 centimetry - a oplastování karoserie. Počítejte také se zakrytováním podvozku, sice určitě jen plastovým, ale i to je lepší než nic.

Standardní výbavou bude pochopitelně systém pohonu všech kol 4Motion s elektronickou uzávěrkou předního diferenciálu. Tento systém budou zásobovat silou zpočátku tři motory - všechny s turbodmychadlem a jeden z nich bude benzínový a zbylé dva naftové, z nichž jeden bude mít dvě výkonové varianty. Za benzín bude - alespoň v Británii - bojovat 1,8 TSI o 177 koních a 280 Nm, kterému má stovka trvat 7,8 vteřiny, jeho maximálka má být 217 km/h a má spotřebovat 6,8 litru paliva v kombinaci.

Za naftu budou bojovat motory TDI o objemu 1,6 a 2,0 litru. Ten menší nabídne 108 koní a 250 Nm, zrychlení na stovku za 12,1 vteřiny a maximálku 187 km/h, to vše při teoretické spotřebě 4,7 litru nafty na sto. Dieselový dvoulitr pošle na kola ve své slabší variantě 148 koní a 342 Nm a jeho další parametry mají být 8,9 vteřiny, 208 km/h a 4,9 litru. Silnější dvoulitr nabídne 181 koní a 381 Nm a dále 7,8 s na stovku, maximálku 219 km/h a kombinovanou spotřebu 5,1 litru.

Takovéto motory byste v nabídce jak českého, tak britského Golfu Variant ve standardní, "městské" inkarnaci hledali marně a i u Passatu Alltrack je k mání jen nejsilnější turbodiesel. Osmnáctistovku s parametry zhruba stejnými však najdeme pod kapotou Škody Octavia a v případě naftové 1,6 a slabšího dvoulitru je situace podobná. Dost možná tedy motory Golfu Alltrack dostanou trochu odlišné naladění - minimálně větší točivý moment bude muset elektronika někde vyštrachat.

Očekávejme, že se Golf Alltrack dostane do prodeje někdy okolo půlky příštího roku. Do té doby jistě budeme znát ceník a pořádná fotogalerie se určitě dostane na světlo světa nejpozději do autosalonu v Paříži.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2014.


VW Golf Alltrack: další skautí bratranec je na světě - 1 - 2015 vw golf alltrack 01VW Golf Alltrack: další skautí bratranec je na světě - 2 - 2015 vw golf alltrack 02VW Golf Alltrack: další skautí bratranec je na světě - 3 - 2015 vw golf alltrack 03VW Golf Alltrack: další skautí bratranec je na světě - 4 - 2015 vw golf alltrack 04VW Golf Alltrack: další skautí bratranec je na světě - 5 - 2015 vw golf alltrack 05VW Golf Alltrack: další skautí bratranec je na světě - 6 - 2015 vw golf alltrack 06
Volkswagen Golf Alltrack je třetí "skautí" bratranec. Zvenčí bude odlišitelný zejména oplastováním a o něco vyšším postojem, uvnitř čekejme loga Alltrack a 4Motion

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.