Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf 8 vážně už v roce 2018, podle očekávání jen evoluční
28.10.2014 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nová generace Volkswagenu Golf dorazí už za méně než čtyři roky. Nebude ale tak úplně nová, podobně jako Golf VI nebo Passat B7.
Současný VW Golf vám stále může přijít jako nové auto, faktem ale je, že od jeho prvního testu uběhly už více než dva roky. Od té doby jsme jej stihli vyzkoušet v mnoha dalších verzích, až jsme se prokousali i k nejostřejšímu provedení, 300koňovému R. Dnes už se tak můžeme bavit leda o tom, v jaké další karosářské verzi se 300 koní se čtyřkolkou objeví, kam až se podaří výkon dvoulitu vyšponovat nebo zda písmeno R ponese i ostrý nafťák. A také o tom, co současný Golf nahradí.
Může se to zdát předčasné, ale naši pravidelní čtenáři už vědí, že není. Britská média svého času hovořila o tom, že sedmá generace Golfu opustí scénu ve prospěch té osmé už v roce 2017, ta německá zmiňovala rok 2019. Podle věčně dobře informovaného Georga Kachera je pravda někde uprostřed - novinka přijde v roce 2018 a nepřinese prý vůbec tolik novinek, o kolika byla řeč dříve.
V prvé řadě musíme říci, že zmíněný plánovaný termín výměny současného Golfu za jiný není v případě Vokswagenu překvapivý a vlastně ani nový. Nejvyšší vedení firmy pravidelně hovoří o nezbytném zkrácení životních cyklů jednotlivých modelů. Řeč je nejčastěji o pět létech, mluví se ale také o dvou „pologeneracích” vměstnaných do 12letého cyklu. Může se vám zdát zbytečné nahrazovat zrovna vesměs povedené Volkswageny tak brzy, ale přemýšlejte znovu - VW se tím vyhne velkým faceliftům, které jsou beztak nákladné, vše může prezentovat jako nové auto a přesto v zásadě nezměněnou techniku (a investice do ní...) „drancovat” po tucet let. To není marnivost, ale naopak velmi chytrá cesta, která se už osvědčila u Passatu B7 nebo Golfu VI.
Sami tedy nepochybujeme, že Golf VII na trhu dlouho nevydrží a nepřekvapují nás ani zvěsti o tom, že takzvaná osmá generace nebude podstatně jiná než ta sedmá. Georg Kacher s odvoláním na své zdroje (dříve pro VW pracoval, to nebudou špatné zdroje...) hovoří o tom, že kosmeticky se vůz zásadně nezmění, třebaže ze současných částí karoserie nedostane další Golf skoro žádné. A nakonec ani technika neprojde revolucí.
Jisté je, že Golf číslo osm stane opět na platformě MQB, která snadno dovolí zahýbat s rozvorem či rozchodem kol, ale technicky nebude představovat nic významně nového. S ohledem na její použití nelze očekávat ani dramatické změny v hmotnosti - pár desítek kilogramů má ušetřit použití nových materiálů, více ale pro změny papírové spotřeby budou znamenat jiné dílčí aspekty. Řeč je nejen aerodynamice, ale i dalších prvcích používaných dnes ve Volkswagenech Bluemotion od vypínání válců až po pokročilý systém start-stop, který nebude vypínat motor jen při úplném zastavení.
Přesně o tyto novinky se osmičkový Golf bude muset opřít, neboť ani samotné pohonné jednotky nebudou znamenat revoluci. Vůz se opět spolehne hlavně na lehce modifikované agregáty TSI a TDI s objemem od 1,2 po 2,0 litru, novinkou budou pouze přeplňovaná verze litrového tříválce testovaného nedávno ve Fabii (1,0 TSI) s výkonem 110 koní a opět tříválcový diesel 1,4 TDI s nejvýše 105 koňmi výkonu. Základní parametry plánových motorů následují a jak můžete sami spatřit, krom nových tříválců si ostatní polepší leda o pár koní.
Motory pro nový Volkswagen Golf VIII 2018
1,0 TSI (tříválec) se 110 koňmi (81 kW) a 200 Nm
1,2 TSI se 110 koňmi (81 kW) a 175 Nm
1,4 TSI se 150 koňmi (110 kW) a 249 Nm
1,8 TSI se 190 koňmi (142 kW) a 320 Nm
1,4 TDI (tříválec) se 105 koňmi (77 kW) a 249 Nm
1,6 TDI se 110 koňmi (81 kW) a 249 Nm
2,0 TDI se 150 koňmi (110 kW) a 340 Nm
2,0 TDI se 190 koňmi (142 kW) a 399 Nm
Mluvit se začíná také o nových Golfech GTI a GTD, v jejich případě ale zatím není nic rozhodnuto. Dá se očekávat, že GTI si výkonově pomůže nad současnou hranici 230 koní, GTD se má pochlubit novým dieselem, možná biturbem z nového Passatu, který mu nadělí přes 220 koní. To už ale vážně trochu předbíháme událostem, více nám poví čas. Ostatně představení vozu by mohlo proběhnout už na frankfurtském autosalonu v roce 2017, aby vůz stihl faktický začátek prodeje začátkem roku 2018, a tak na další detaily jistě nebudeme čekat dlouho...
Současný Golf je stále v kursu a na výsluní jej drží další a další nové verze, jako toto R z našeho nedávného testu. Přesto VW už pracuje na naśtupci
Zdroj: Car
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Řidič ukázal záda celé skvadře policejních hlídek na okreskách v až 280 km/h, tolik mu naměřili přímo při honičce
před 11 hodinami - Německý automobilový průmysl zasáhl symbolický krach, tradiční výrobce skončil po 228 letech, 1 500 lidí je bez práce
včera - Expert předělal volant moderního Porsche na otočné sněžítko. Dalo to příšernou práci, přitom taková blbost, co?
23.12.2024
Nové na MotoForum.cz
- Ducati Multistrada V2 a V2 S 2025: nejlehčí ve své kategorii 23.12.2024
- John McPhee 2025 za MasterMac Honda v British Superbike Championship 23.12.2024
- Savadori zůstává další 2 roky u Aprilie 22.12.2024
- Chun Mei Liu pojede i 2025 WorldWCR 21.12.2024
- Startovní listina Red Bull Rookies Cupu 2025 21.12.2024
Nejčtenější články
- Nissan má na záchranu maximálně rok a pár měsíců, říká manažer firmy, v automobilovém byznysu se věci kazí rychle
27.11.2024 - Stellantis chce trojnásobně zvýšit prodeje elektromobilů. A nehodlá si tím dělat přátele, bude je dotovat i na úkor dražšího servisu pro lidi
27.11.2024 - Levná moderní novinka Lady byla nafocena bez maskování jako kombík, při její ceně to může být slušný hit
27.11.2024 - Krize německého autoprůmyslu je skutečná. V Essenu nafotili tisíce nových aut, která nikdo nechce, některá tam stojí už přes rok
27.11.2024 - Tesla si zpřístupňováním Superchargerů jiným dělá z konkurentů dobrý den, pomalými krůčky je drží v šachu
27.11.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva