Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf 8 s novým motorem e-TSI se měl vyrovnat dieselům, realita je ale složitější
29.12.2019 | Petr Prokopec
Dieselovým motorům doba nepřeje a mild-hybridní turbobenziny se měly stát jejich schůdnější obdobou. Dosáhnout spotřeby jako naftové agregáty jsou schopny, jenže za jakou cenu?
Osmá generace Volkswagenu Golf zatím není přijímána zrovna s bouřlivým nadšením. Svou roli v tom bude hrát fakt, že Němci souběžně s ní vyvíjeli také nový elektromobil ID.3 mířící do stejné třídy, a tak došlo na rozmělnění investic i pozornosti nejlepších vývojářů. A to vyústilo v dříve nepředstavitelné ústupky. Golf tak vyráží do prodeje kupříkladu bez plynových vzpěr kapoty, jakkoliv jimi dříve vybaven byl. Oproti tomu taková Škoda Octavia tento prvek poprvé dostala a nejen díky němu má v očích mnohých proti wolfsburskému příbuznému navrch.
Nyní zkouší trochu pozitivnějšího světla na nový Golf vrhnout kolegové z 1001cars, kteří otestovali verzi mild-hybridní verzi osazenou novým 1,5litrovým benzinovým čtyřválcem e-TSI. Toto provedení dostalo do vínku možnost jízdy čistě na elektrický pohon, tedy zcela bez zapojení spalovacího motoru. Taková funkce se hodí při pomalé jízdě, třeba v kolonách, nebo při jízdě na neutrál z kopce, kdy spalovací vůbec nemusí běžet ani na volnoběh. Dle automobilky má tato technologie snížit spotřebu v reálném provoz asi o 10 procent, což se kolegové pokouší prokázat. V dosažených výsledcích je ale třeba číst mezi řádky.
Průměrná spotřeba při testu opravdu poklesla na 4,4 l/100 km, což je na relativně svižný benzin velmi nízké číslo. Pohonná jednotka byla po 24 procent času jízdy mimo provoz, což je též obdivuhodné, stejně jako to, že během jednoho úseku cesty se nepřipojila po celé 3 minuty a 51 sekund. Celý test ale trval 40 minut, během kterých bylo najeto 33 km, navíc s prakticky nulovým provozem. Bavíme se tedy o bezstarostné jízdě průměrnou rychlostí 49 km/h, to není zrovna obvyklý parametr jakéhokoli mimoměstského přesunu.
Mild-hybridní řešení tedy funguje, ovšem pouze ve chvílích, kdy se hodláte stejně jako pan doktor z filmu „Vesničko má, středisková“ kochat krajinou. Na to má ovšem v dnešní uspěchané době čas jen málokdo. Spalovací jednotka tedy jistě občas bude mimo provoz, nejspíše však nepůjde o 24 procent času jízdy.
Motor e-TSI se chtěl vyrovnat dieselům, což na první pohled dokázal, neboť 4,4litrová spotřeba voní po naftě. Jenže takové lze s diesely dosáhnout normální klidnou jízdou, ne economy-runem s průměrnou rychlostí nižší než 50 km/h, takto pojedete s dieselem ještě úsporněji. Výkon novinky lze tedy jen stěží odměnit bouřlivým potleskem, jakkoli tím nechceme zpochybnit přínos nového řešení. Větší význam má ale pro samotný Volkswagen, jemuž pomůže dostat se s průměrnými emisemi CO2 blíže k hodnotě 95 g na km, nad níž budou na automobilky čekat tučné pokuty.
VW Golf osmé generace dokáže jezdit i bez spalovacího motoru, ovšem vypnout musíte i své ego. A zároveň je třeba zamířit do míst, kam většina lidí nejezdí. Pak umí zopakovat spotřebu dieselů, ovšem při mnohem nenucenější jízdě
Bleskovky
- Nástupce nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona už piluje formu na Ringu, svému předchůdci se ale nemá šanci vyrovnat
včera - Nové Audi A5 dostalo klíč vypadající tak lacině, že ho „nedává” ani tvrdé jádro fanoušků, štve je i argumentace značky
31.10.2024 - Charles Leclerc má v garáži další nové Ferrari. Při jeho barevné kombinaci se mu mezi ostatními auty ztratí
30.10.2024
Nejnovější články
- Jediná Čechy ve velkém nechtěná bazarová škodovka se dá pořád koupit v krásném stavu, na západě o ni stojí
před 3 hodinami - Nástupcem propadáku, který nezachránil ani Lewis Hamilton, si Mercedes není jistý tak moc, že ho faceliftoval ještě před premiérou
před 4 hodinami - Rolls-Royce ukázal nový obří 20válcový motor, tomu se říká lék na nemoci doby
před 6 hodinami - Jaguarem na poslední chvíli zaříznuté turbínové superauto nakonec míří na silnice, jeho autor ho prostě musel dokončit
před 7 hodinami - Elektrický Mercedes za deště shořel majiteli pod rukama a zapálil mu dům, i když hodiny stál a ani se nenabíjel
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva