Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW Golf 1,5 TSI odhalil úplná technická data. Teď už je jasné, proč nejede lépe
4.2.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Po delším váhání Volkswagen konečně odhalil kompletní parametry nejvíce vyhlížené verze faceliftovaného Golfu. Teď už o novince víme úplně vše.
Když VW loni odhalil nový motor 1,5 TSI Evo, byla to velká věc. Krom toho, že coby náhrada dosavadních 1,4 TSI a výkonnějších verzí 1,2 TSI avizoval blížící se pohřeb downsizingu, přinášel i několik zajímavých technických řešení. Mezi nimi hrálo prim přeplňování turbem s variabilní geometrií lopatek, u benzinových motorů pro masy něco dosud nevídaného. To spolu s dalšími výjimečnostmi dávalo tušit výbušnou a efektivní sílu v malém balení.
Později Němci potvrdili očekávané, když spolu s představením faceliftu Golfu slíbili i primární nasazení tohoto agregátu právě v něm, už tehdy ale bylo jasné, že k němu nedojde okamžitě. Zatím vlastně nevíme, kdy bude Golf 1,5 TSI Evo reálně dodán prvním zákazníkům, v českém ceníku Golfu 2017 je ale od počátku přítomen. Co jste ovšem tam, ani nikde jinde ale dosud nemohli najít, byla technická data této verze.
Nám se je tento týden podařilo zjistit ne zcela oficiální cestou a nebyly zrovna zdrojem nadšení. Novinka s 1,5 TSI Evo měla být podle nich v případě akcelerace horší než verze 1,4 TSI o stejném maximálním výkonu (110 kW/150 koní), mít stejnou maximálku a nepatrně lepší spotřebu. To nezní jako velká Evoluce, a tak jsme byli zklamaní. Ještě jsme mohli doufat, že se náš zdroj mýlí, na to byl ale příliš věrohodný, a tak se nemýlil.
VW včera technické parametry Golfu 2017 1,5 TSI Evo představil oficiálně v kompletní podobě a překvapení neskýtají. Je tu bohužel tatáž horší akcelerace na stovku (8,3 s) i tatáž maximální rychlost (216 km/h), pouze spotřeba verze s manuální převodovku je udávána v rozmezí 5,1 až 5,0 litru benzinu na 100 km v kombinaci, naše údaje hovořily o čísle 5,2. Tady ale bude platit jako vždy větší rozmezí v závislosti na zvolené převodovce, výbavě, kolech a dalších faktorech.
Co je podstatnější, najdeme tu i další data. Projít si je můžete v kompletní podobně v tabulce níže, my vypíchneme jen jeden údaj - hmotnost. Golf s motorem 1,5 TSI Evo je dle stejné metriky o 36 kg těžší než 1,4 TSI se stejným maximálním výkonem a to zřejmě bude stát za zhoršenou dynamikou. 36 kilo není tolik, ale není to nic a desetinku při akceleraci na stovku to může ubrat snadno. Podívejte se na všechno sami, třeba najdete i další zajímavé detaily. A kdyby vás to nebavilo, přidáváme pár nových fotek právě Golfu 1,5 TSI Evo i faceliftovaného provedení GTI...


Kompletní technické specifikace Golfu 1,5 TSI Evo poukazují mj. na menší nadváhu
Nové fotky faceliftovaného VW Golf 2017 1,5 TSI Evo
Nové fotky faceliftovaného GTI
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Aby se nezapomnělo: Nová Audi A5 a A6 jsou si skoro k nerozeznání podobná, bez návodu je možná ani nerozlišíte
včeraPorsche se chlubí časem vrcholného elektromobilu, který je o 5 s pomalejší než jeho 6 let stará spalovací obdoba. Tomu se říká pokrok
14.3.2025První kradené znaky čínského Porsche za cenu Octavie se začaly objevovat v prodeji, automobilka si za jejich „popularitu” může sama
14.3.2025
Nové na MotoForum.cz
- Opět trumf pro Marca Marqueze včera 20:58
- Pole Position pro Gonzaleze, 6. Salač včera 20:43
- Opět PP pro Bertelleho včera 20:23
- PP pro #93 MM včera 20:04
- Portimão-Test, 1. den: BMW před Ducati; dále Yamaha a Honda 14.3.2025
Nejčtenější články
Jednání zkrachovala, Honda Nissan nepřevezme. Ten okamžitě rozjel velké propouštění, zavřít může i továrny v Evropě
14.2.2025Ani prodej 30 tisíc nechtěných elektromobilů nezachránil Hertz před obrovskou ztrátou, loni prodělal neskutečných 70 miliard
14.2.2025Majitel vytáhl vzácné Pagani s 800koňovým motorem V12 bez turba na jeden z nejlepších okruhů Formule 1, své řádění natočil z kabiny
14.2.2025Dacia musela zastavit prodej nového Dusteru. Dealeři nesmí lidem dodat ani auta, která už mají na skladě
14.2.2025Dnes nepochopitelný symbol luxusního francouzského pokroku se dá koupit sotva jetý, navzdory své třídě a ceně byl autem roku
14.2.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva