VW Golf 1,0 TSI realitou: tříválec je v prodeji, zlé časy pro 1,2 TSI začínají

VW začal prodávat Golf s tříválcem 1,0 TSI. Zatím jen jako Bluemotion, jinak ale má být náhradou 1,2 TSI.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW Golf 1,0 TSI realitou: tříválec je v prodeji, zlé časy pro 1,2 TSI začínají

29.4.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek

VW Golf 1,0 TSI realitou: tříválec je v prodeji, zlé časy pro 1,2 TSI začínají

/

Foto: Jiří Kaloč, Autoforum.cz

VW začal prodávat Golf s tříválcem 1,0 TSI. Zatím jen jako Bluemotion, jinak ale má být náhradou 1,2 TSI.

Zkraje roku jsme psali o tom, jak tříválec 1,0 TSI vytlačí motor 1,2 TSI ze všech modelů Škody. Žehrali jsme přitom nad tím, že motor 1,2 TSI je už tak projevem nemalého downsizingu, který se výjimečně povedl. Na trhu je pár let, automobilka mu sotva stihla vychytat všechny dětské nemoci a už plánuje, jak jej nahradí jiným motorem.

Nebyl by to problém, pokud by šlo o jednotku, která by mohla být alespoň teoreticky lepší, která by mířila za lepším uspokojením zákaznických potřeb. Jenže to se v tomto případě neděje - VW jen „honí” papírovou spotřebu paliva resp. emise CO2, ve všech ostatních ohledech (nakonec obvykle i v případě oné spotřeby, akorát v praxi) sebelepší tříválec s dobrým čtyřválcem prohrává. Jak fungují moderní přeplňované tříválce, víme dobře a i když můžeme stokrát zjistit, že ten od VW je lepší, bude jednotku R4 překonávat jen stěží. Nakonec, včera jsme psali o tom, jak i díky motoru porazila Fabia 1,2 TSI Fiestu 1,0 EcoBoost v testu Britů a to měl Ford pod kapotou trojnásobný motor roku. Tříválec zkrátka optimální řešení rozhodě nepředstavuje.

Mohli jste nicméně doufat, že jde jen o spekulace, jakkoli my jsme vycházeli z informací přímo od techniků Škody. A i kdybyste nám věřili, mohli jsme společně doufat, že si to VW ještě rozmyslí a mnohokrát avizovaný třívalec do Golfu nakonec nenasadí. Jenže se to stalo, Golf 1,0 TSI už je v Německu v prodeji.

Jeho vstup do nabídky začíná nesměle. Objevil se zatím jen ve verzi Bluemotion, která byla dosud k mání pouze s motorem 1,6 TDI. Nyní tedy je možné volit mezi ním a variantou 1,0 TSI. Benzinový motor má podle očekávání objem 999 kubických centimetrů a generuje výkon až 85 kW (115 koní) v 5 000 - 5 500 ot./min a točivý moment nejvýše 200 Nm při 2 000 - 3 500 ot./min. Zajímavé je, že vůz je s ním téměř na kilo stejně těžký jako s jednotkou 1,2 TSI o výkonu 110 koní (1 211 kg EU). Golf 1,0 TSI pak akceleruje na stovku za 9,7 sekundy s 6stupňovým manuálem i 7stupňovým automatem DSG a rozjede se až na 204 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 4,3 litru benzinu na 100 km alias - jaká náhoda - 99 g CO2 na kilometr.

Na papíře je to tedy král králů, ohromně úsporný, slušně dynamický. Ve verzi Buemotion poněkud dražší (20 450 Eur), ovšem výrazně levnější než s motorem 1,6 TDI (o 2 450 Eur). U nás by tedy mohl stát něco kolem 450 tisíc Kč v základu pro pětidvéřové provedení, v Německu je ale to samé k mání také pro třídvířko, kombík a dokonce i MPV Sportsvan. I v jeho případě jsou parametry slušné, ostatně váží jen o 100 kg více.

Pochopitelně zatím nevíme, jak se vozy s tímto motorem budou chovat v praxi, obavy jsou ale na místě - dobrý tříválec, alespoň trochu srovnatelný s 1,2 TSI, neznáme a jsme přesvědčení, že vyrobit jej ani není možné. Nyní můžeme jen doufat, že Wolfsburg nebude 1,0 TSI tlačit jako jediné řešení pro tyto i další modely a jakmile se 1,0 TSI dostane i do nabídky „nebluemotionových” provedení, bude na zákazníkovi, aby si vybral podle svých preferencí.

Šance, že by VW něco takového skutečně udělal, jsou ale naprosto mizivé. Dneškem tak nejspíše začínají zlé časy pro motor 1,2 TSI a všechny modely jím vybavené si můžeme přidat na seznam 17 aut, která je třeba koupit, dokud to jde. Až se v nich místo něj objeví tříválec, o tak dobré volby jako dnes jistě nepůjde...


VW Golf 1,0 TSI realitou: tříválec je v prodeji, zlé časy pro 1,2 TSI začínají - 1 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 04VW Golf 1,0 TSI realitou: tříválec je v prodeji, zlé časy pro 1,2 TSI začínají - 2 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 05VW Golf 1,0 TSI realitou: tříválec je v prodeji, zlé časy pro 1,2 TSI začínají - 3 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 06VW Golf 1,0 TSI realitou: tříválec je v prodeji, zlé časy pro 1,2 TSI začínají - 4 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 07VW Golf 1,0 TSI realitou: tříválec je v prodeji, zlé časy pro 1,2 TSI začínají - 5 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 08VW Golf 1,0 TSI realitou: tříválec je v prodeji, zlé časy pro 1,2 TSI začínají - 6 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 09VW Golf 1,0 TSI realitou: tříválec je v prodeji, zlé časy pro 1,2 TSI začínají - 7 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 13VW Golf 1,0 TSI realitou: tříválec je v prodeji, zlé časy pro 1,2 TSI začínají - 8 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 14VW Golf 1,0 TSI realitou: tříválec je v prodeji, zlé časy pro 1,2 TSI začínají - 9 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 16VW Golf 1,0 TSI realitou: tříválec je v prodeji, zlé časy pro 1,2 TSI začínají - 10 - Test VW Golf VII 16 TDI prvni 21
VW Golf VII už dnes nenabízí - mimo verze GTI a R - žádný větší benzinový motor, ani 1,8 TSI. S novým 1,0 TSI jde ještě níže a nedá se čekat, že by měl v budoucnu zamířit jiným směrem

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.