Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
VW e-load up!: elektrické supermini přišlo o sedačky, chce sloužit jako dodávka
10.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Odstraňte dvě sedačky, zaslepte okna a elektrická dodávka je na světě. Na technice se však nic nezměnilo, na případné ceně jistě také ne..
Po včerejším představení nového Volkswagenu e-up! wolfsburská automobilka odhalila jeho další verzi, tentokrát užitkově zaměřenou. VW e-load up! označuje za „agilní městské dodávkové vozidlo” a dodává, že je vhodné pro rozvoz pizzy, kurýry či pro opraváře všeho druhu.
Hlavními změnami oproti standardnímu e-upu je absence zadních sedaček, sklopná sedačka spolujezdce a zaslepená zadní okna. Mírně odlišné je také vnější oplastování, jiná jsou kola a nepřehlédnutelná je žlutá barva. Dále přibyly odrazky po stranách nárazníků, pravděpodobně připravené pro boční poziční světla dle americké legislativy.
Pod skořápkou však všechno zůstává při starém - elektromotor o výkonu 82 koní a 210 Nm má být schopen e-load up! dovézt až 160 km daleko. Stálý výkon je 54 koní, tedy tolik, kolik má e-up! v nejúspornějším módu Eco+. Místo zadních sedaček nyní je celý metr krychlový pro náklad a můžete ho naplnit 306 kilogramy nákladu. Provozní hmotnost vozu s normovaným eurořidičem vzrostla o 30 kg na 1164 kg.
Volkswagen prezentuje e-load up! jako alternativu ke klasickým dodávkám tím, že „kvůli dosažení co největší efektivity musí prvních deset zásilek počkat na dalších sto, než může dodávka vyjet”. Toto čekání pochopitelně není u e-load upu problém, protože se tam vejde jen těch deset zásilek. Pizzerii by tento objem stačil, ale řidiči rozvozu pizzy nejezdní ani zdaleka tak hlemýždím tempem, aby stačila kapacita baterie. Nehledě na to, že málokterá pizzerie si může dovolit auto pro rozvoz za 680 tisíc korun.
Elektrická dodávka není nejhorší nápad, ale některé běžné a mnohem větší dodávky za den po městě najezdí klidně 500 km. Pro takovouto porci byste museli standardní a prázdný e-up nabíjet čtyřikrát. Navíc si jistě dokážete představit, co udělá plný nákladový prostor s již tak nevalným dojezdem. VW si to ale patrně uvědomuje, když říká, že případná výroba e-load-upu bude záviset na poptávce...
Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, , máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu
Užitkový VW e-load up! přišel oproti e-upu o dvě sedačky, dojezd 160 km však nestačí
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Tesly odteď jezdí z výroby na expediční parkoviště samy a bez lidského dohledu, jsou to scény jako ze science fiction
včera - Někdo si nechal dát přímo v továrně BMW na M3 kombi růžovou ze vzorníku Porsche. To se dnes může?
30.1.2025
Nejnovější články
- BMW si při udávání akcelerace svých aut začalo pomáhat laciným trikem, asi tím zastírá jejich stále větší hmotnost
před 2 hodinami - Novou nejlevnější Ladu ve verzi kombi odhalil únik přímo z továrny, na svou cenu vypadá velmi lákavě
před 3 hodinami - Ani 35 tisíc propuštěných a zavřené továrny nebudou stačit. VW musí ušetřit víc, aby vyšel
před 4 hodinami - Luxusní Hyundai měla být od roku 2025 jen elektrická. Je rok 2025 a hádejte co? Nic, nezbylo z toho vůbec nic
před 6 hodinami - Nový Fiat Panda se ukázal v úplném základu, místo středového displeje má na palubce tuto věc
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva