VW e-load up!: elektrické supermini přišlo o sedačky, chce sloužit jako dodávka

Odstraňte dvě sedačky, zaslepte okna a elektrická dodávka je na světě. Na technice se však nic nezměnilo, na případné ceně jistě také ne..
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW e-load up!: elektrické supermini přišlo o sedačky, chce sloužit jako dodávka

10.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

VW e-load up!: elektrické supermini přišlo o sedačky, chce sloužit jako dodávka

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Odstraňte dvě sedačky, zaslepte okna a elektrická dodávka je na světě. Na technice se však nic nezměnilo, na případné ceně jistě také ne..

Po včerejším představení nového Volkswagenu e-up! wolfsburská automobilka odhalila jeho další verzi, tentokrát užitkově zaměřenou. VW e-load up! označuje za „agilní městské dodávkové vozidlo” a dodává, že je vhodné pro rozvoz pizzy, kurýry či pro opraváře všeho druhu.

Hlavními změnami oproti standardnímu e-upu je absence zadních sedaček, sklopná sedačka spolujezdce a zaslepená zadní okna. Mírně odlišné je také vnější oplastování, jiná jsou kola a nepřehlédnutelná je žlutá barva. Dále přibyly odrazky po stranách nárazníků, pravděpodobně připravené pro boční poziční světla dle americké legislativy.

Pod skořápkou však všechno zůstává při starém - elektromotor o výkonu 82 koní a 210 Nm má být schopen e-load up! dovézt až 160 km daleko. Stálý výkon je 54 koní, tedy tolik, kolik má e-up! v nejúspornějším módu Eco+. Místo zadních sedaček nyní je celý metr krychlový pro náklad a můžete ho naplnit 306 kilogramy nákladu. Provozní hmotnost vozu s normovaným eurořidičem vzrostla o 30 kg na 1164 kg.

Volkswagen prezentuje e-load up! jako alternativu ke klasickým dodávkám tím, že „kvůli dosažení co největší efektivity musí prvních deset zásilek počkat na dalších sto, než může dodávka vyjet”. Toto čekání pochopitelně není u e-load upu problém, protože se tam vejde jen těch deset zásilek. Pizzerii by tento objem stačil, ale řidiči rozvozu pizzy nejezdní ani zdaleka tak hlemýždím tempem, aby stačila kapacita baterie. Nehledě na to, že málokterá pizzerie si může dovolit auto pro rozvoz za 680 tisíc korun.

Elektrická dodávka není nejhorší nápad, ale některé běžné a mnohem větší dodávky za den po městě najezdí klidně 500 km. Pro takovouto porci byste museli standardní a prázdný e-up nabíjet čtyřikrát. Navíc si jistě dokážete představit, co udělá plný nákladový prostor s již tak nevalným dojezdem. VW si to ale patrně uvědomuje, když říká, že případná výroba e-load-upu bude záviset na poptávce...

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013, , máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu


VW e-load up!: elektrické supermini přišlo o sedačky, chce sloužit jako dodávka - 1 - volkswagen e-load up koncept 01VW e-load up!: elektrické supermini přišlo o sedačky, chce sloužit jako dodávka - 2 - volkswagen e-load up koncept 02VW e-load up!: elektrické supermini přišlo o sedačky, chce sloužit jako dodávka - 3 - volkswagen e-load up koncept 03VW e-load up!: elektrické supermini přišlo o sedačky, chce sloužit jako dodávka - 4 - volkswagen e-load up koncept 04
Užitkový VW e-load up! přišel oproti e-upu o dvě sedačky, dojezd 160 km však nestačí

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše