VW e-Golf v detailech a na nových fotkách, i on definuje spíše elektrickou imobilitu

(+ živé foto) Volkswagen e-Golf slibuje dojezd 190 km, ale některé trochu zbytečné prvky výbavy napovídají, že i jeho cena bude nehorázně vysoká.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

VW e-Golf v detailech a na nových fotkách, i on definuje spíše elektrickou imobilitu

10.9.2013 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

VW e-Golf v detailech a na nových fotkách, i on definuje spíše elektrickou imobilitu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ živé foto) Volkswagen e-Golf slibuje dojezd 190 km, ale některé trochu zbytečné prvky výbavy napovídají, že i jeho cena bude nehorázně vysoká.

Po včerejším představení elektrického městského supermini e-up! a ranním užitkovým e-load up! přinášíme také více informací a obrázků o elektrickém Golfu. Ten by z těchto aut mohl dávat největší smysl, jenže... nedává.

Jak jsme psali před nedávnem, e-Golf nabídne elektromotor o výkonu 115 koní a 270 Nm. To by mělo stačit na zrychlení na stovku za 10,4 s a elektronicky omezenou maximálku 140 km/h. Spotřebu elektřiny by měly dále snižovat LED světla všude, kde to jen bude možné, včetně hlavních světlometů, což je u Golfu novinka. V bohaté standardní výbavě najdeme i automatickou klimatizaci, navigaci, LED denní svícení nebo vyhřívání čelního okna.

Lithium-iontové baterie o kapacitě 24,2 kWh mají e-Golfu při spotřebě 12,7 kWh/100 km stačit na dojezd 190 km. Vzhledem k tomu, že taková zásoba elektřiny odpovídá zhruba sedmi litrům nafty v nádrži Golfu TDI, ujet na ně takovou porci kilometrů pravděpodobně nebude vůbec snadné, zejména ne v městském provozu, kam jak e-Golf, tak e-up! míří především. Rozhodně zapomeňte na klimatizaci, navigaci, poslech hudby nebo třeba jen otevřená okna, která zvyšují odpor vzduchu.

K co největšímu dojezdu mají pomoct jízdní režimy Eco a Eco+. Podobně jako u e-upu, i zde budou patrně omezovat, resp. vypínat klimatizaci a znatelně snižovat výkon motoru. Dojezd pomáhá prodloužit i čtyřstupňová rekuperace energie. Při nejvyšším stupni bude kromě kol vyrábět energii a tak nabíjet baterie i samotný motor, čímž bude brzdný účinek samozřejmě největší.

Nabíjení baterie pravděpodobně potrvá lehce déle, než u e-upu, tedy něco přes 9h v případě použití standardní 230V zásuvky. Technologie kombinovaného dobíjení CCS však za pomoci stejnosměrného proudu zvládne baterii nabít na 80 % za půlhodinu, jenže to nepůjde zdaleka všude.

Zejména zmíněné vyhřívané čelní okno asi nebude úplná nezbytnost, ale budiž. Berme to jako snahu o ospravedlnění určitě nijak nízké ceny. Známa ještě není, avšak když za malý e-up! VW chce 680 tisíc Kč, kolik asi bude stát o dvě třídy výš umístěný e-Golf? Milion?

Tip: Projděte si všechny novinky frankfurtského autosalonu 2013,, máme pro vás i galerii živých fotografiích přímo z Frankfurtu


VW e-Golf v detailech a na nových fotkách, i on definuje spíše elektrickou imobilitu - 1 - VW e-Golf 2014 zive 01VW e-Golf v detailech a na nových fotkách, i on definuje spíše elektrickou imobilitu - 2 - VW e-Golf 2014 zive 02VW e-Golf v detailech a na nových fotkách, i on definuje spíše elektrickou imobilitu - 3 - VW e-Golf 2014 zive 03VW e-Golf v detailech a na nových fotkách, i on definuje spíše elektrickou imobilitu - 4 - VW e-Golf 2014 zive 04VW e-Golf v detailech a na nových fotkách, i on definuje spíše elektrickou imobilitu - 5 - VW e-Golf 2014 zive 05
Živé fotky e-Golfu z IAA 2013

VW e-Golf v detailech a na nových fotkách, i on definuje spíše elektrickou imobilitu - 6 - volkswagen e-golf 2014 nove 01VW e-Golf v detailech a na nových fotkách, i on definuje spíše elektrickou imobilitu - 7 - volkswagen e-golf 2014 nove 02VW e-Golf v detailech a na nových fotkách, i on definuje spíše elektrickou imobilitu - 8 - volkswagen e-golf 2014 nove 03VW e-Golf v detailech a na nových fotkách, i on definuje spíše elektrickou imobilitu - 9 - volkswagen e-golf 2014 nove 04VW e-Golf v detailech a na nových fotkách, i on definuje spíše elektrickou imobilitu - 10 - volkswagen e-golf 2014 nove 05VW e-Golf v detailech a na nových fotkách, i on definuje spíše elektrickou imobilitu - 11 - volkswagen e-golf 2014 nove 06
Volkswagen e-Golf má mít větší dojezd než e-up!, ale vyšší bude jistě i cena

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše